Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
11,49
Ietaupījums:
2,18 (19%)
Cena ar atlaidi*:
9,31
Pirkt
Identifikators:245387
Vērtējums:
Publicēts: 15.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Konstantie (const) bjekti (1) un konstantās elementfunkcijas(2)
(1)Dažus objektus ir vajadzības mainīt, bet ir objekti, kurus nevajag mainīt jeb palikt konstantiem. Tādēļ programmēšanā tiek izmantots atslēgvārds const. , lai neizmainitu šo konstanto objektu. Ja const tiek mainīts, tad kompilātors uzrāda kļūdu.
Piem: const Time noon (12, 0, 0);
Griežas kā pie const objekta noon klasē Time un parāda 12 stundas.
(2) C++ kompilātors nepieļauj nekādas const objektu izsaukšanu no
elemtfunkcijas, ja vien pati elementfunkcija nav const. Tas darbojas arī uz funkciju get, kas izmaina objektus. Elementfunkcija, kas darbojas kā const, nevar izmainīt objektus, ja to izdara, kompilātors uzrāda kļūdu.
Piem: int A:: getValue() const { return privateDateMember };

2.Objekta kā klases elementi (kompozīcija).
Kompozīcija – klasei ir objekts no citas klases kā elements
Objekta konstrukcija – elementa objekts konstruēts, sakārtoti noteiktā kārtībā
Var mainīt inicializācijas procesu (tādā secībā kādā tiek veidoti mainīgie) un kādā veidā vairāk kārtīgi izveidot vienu un to pašu objektu.
(Lielisks piemērs no Zemīša lekcijas materiāliem apskatāms 7 nodaļā 7.3 uz 10 slaidiem... tāpēc arī neierakstīju, jo tiešām viņš it garš...)
3. Draugu (friend) funkcijas un draugu klases, to lietošana.(Aivis)
Ar draugu funkcijas palīdzību mēs varam piekļūt citas klases private un protected datiem.
Funkcija vai klase var būt citas klases draugs. Draugu funkcijas izmanto efektivitātes palielināšanai.

4. “this” rādītāja lietošana.
Katram objektam ir pieeja pie savas adreses ar “this” rādītāja palīdzību. Objekta rādītais “this” nav daļa no paša objekta, “this” neatspoguļojas virs objekta pēc “sizeof” operācijas. Ar kompilātoru palīdzību “this” pārdots objektam kā netiešais pirmais arguments pēc katras nestatiskas funkcijas izsaukuma objektam.
“this” izmanto kā referenci uz datu locekļiem un funkciju objektiem. “this” ir atkarīgs no objekta tipa un no funkcijas izsaukšanas, kur “this” tiek izmantots, kā “const” .
Piemērs:
#include
using std::cout;
using std::endl;

class Test {
public:
Test( int = 0); // konstruktors pēc noklusējuma
Void print( ) const;
private:
int x;
};

Test::Test( int a ) {x = a; } //konstruktors

Void Test::print( ) const
{
cout << “ x = ” << x
<< “n this->x = ” << this->x
<< “n (*this).x = “ << ( *this ).x << endl;
}

int main ( )
{
Test testObject ( 12 );
testObject.print ( );
return 0;
}

Rezultātā: x=12
this-> x=12
(*this). x=12

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Objektorientētā programmēšana – C++”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/245387

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties