Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
1,99
Ietaupījums:
0,36 (18%)
Cena ar atlaidi*:
1,63
Pirkt
Identifikators:195633
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga būtība
Mārketinga jēdziens ir diezgan plašs. Tas nav jāsaista tikai ar pārdošanu, reklāmu. Pirms pārdošanas ir jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums, jāizstrādā jauno produktu projekts un jāorganizē to pārdošana atbilstoši pieprasījumam, jānosaka cena, jāizvēlas optimālais sadales kanāls un pārdošanas izvietojums, un tikai tad ar dažādiem reklāmas paņēmieniem var sākt virzīt preci un konkrētu mērķtirgu. Tātad, lai izprastu mārketinga būtību, ir jāiepazīstas ar tā pamatelementiem: vēlmes, vajadzības, pieprasījums, produkti, vērtējums, maiņa, darījumi un tirgus.
Vēlmes ir cilvēku iekšējā tieksme pēc kaut kā. Cilvēku vēlmes var būt fizioloģiskas (izsalkuma apmierināšana, mājoklis u.tml.), sociālās vēlmes (pēc drošības, draudzības u.tml.), pašapliecināšanās (pēc atzīšanas, cieņas, prestiža u.tml.). Vēlmes izpaužas kā cilvēku vajadzības. Vajadzības ir vēlmes īpašā forma- prasība pēc kaut kā. Tā ir atkarīga no sabiedrības sociālkultūras līmeņa un cilvēka personiskajām īpatnībām. Atkarībā no sabiedrības attīstības līmeņa attīstās arī cilvēku vajadzības. Viņi iepazīst arvien vairāk un vairāk jaunu produktu, kuri rosina ziņkāri un vēlmes. Savukārt ražotāji un tirgotāji dara visu, lai motivētu vajadzību pēc šī produkta.
Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība. Būtībā šeit jāņem vērā produkta cenu izmaiņas. Jo ja tās kļūst zemākas pircējam ir motivācija to pirkt, nevis tādēļ, ka izmainījās viņu vajadzības.
Produkts ir viss, kas ir radīts darba rezultātā, var apmierināt vajadzības un tiek piedāvātas tirgū. Mārketinga izpratnē produkts nav ierobežots tikai ar materiālo izteiksmi. Ir dažādi produkta veidi (izejviela, gatavie izstrādājumi, pakalpojumi, nekustamais īpašums, organizācijas, idejas), kurus apvieno spēja apmierināt cilvēku vajadzības (pieprasījumu).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mārketinga mērķi, būtība un attīstība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/195633

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties