Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,63 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,86
Pirkt
Identifikators:923834
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Mārketinga pētīšana ir informācijas vākšana, apstrāde, analīze un izplatīšana, lai noteiktu mārketinga iespējas un problēmas; izstrādātu un novērtētu mārketinga aktivitātes un pilnveidotu mārketinga procesu. 1
Mārketinga pētījumi
Viss pētījuma process sastāv no pieciem posmiem.
Pirmajā posmā, jāformulē prasības pētījumiem un jānosaka to objekti. Šajā posmā vadītājam precīzi jānosaka pētījuma mērķi, tie varētu būt – meklēšanas mērķi (paredz datu vākšanu un apstrādi ar nolūku pēc tam atrisināt problēmu); aprakstošie mērķi (paredz tirgus situāciju aprakstu); eksperimentālie mērķi (paredz noteiktas hipotēzes pārbaudi), Otrajā posmā jāizstrādā pētījumu plāns. Trešais posms ir informācijas vākšana. Ceturtais – informācijas apstrāde un analīze. Piektais - pārskatu sagatavošanu. 2
Izstrādājot plānu, vispirms pētījuma mērķi jātransformē specifiskos informācijas mērķos. Menedžerim nepieciešama dažāda informācija. Atkarībā no pētījuma mērķiem un plāna var izmantot: 3
• pirmreizējus datus – tie ir pirmo reizi savākta un konkrētiem mērķiem paredzēta informācija; lai arī tā maksā dārgāk, tā allaž noder, jo atbilst pētījumu izvirzītajam mērķim, šādu informāciju iegūst ar dažādu interviju, aptauju palīdzību tieši no pircējiem, starpniekiem, u.c. tirgus dalībniekiem;
• apstrādātus datus – ir jau esošā savāktā un dažādie mērķiem paredzētā informācija;
• pirmreizējus un apstrādātus datus kopā.
Informācijas vākšana. Pētniecības metodes
Informācijas vākšana ir svarīgākais mārketinga pētīšanas posms. Pirms sākotnējo datu vākšanas ir lietderīgi sastādīt speciālu plānu, kas ietver: pētniecības metodes, komunikāciju līdzekļus, izlases veida metodes, pētniecības līdzekļus.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mārketinga informācijas sistēma”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/923834

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties