Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,27 (11%)
Cena ar atlaidi*:
2,22
Pirkt
Identifikators:466334
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.08.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1. Kāpēc skolotājam ir jāapzina mācību procesa iekšējā un ārējā struktūra? Ko izsaka katra no tām?
Skolotājam ir jāapzina mācību procesa iekšējā un ārējā struktūra, lai nodrošinātu optimālu jaunā mācību satura apguvi. Pirmkārt, skolotājam jāapzina ārējās struktūras mācību procesa posmu secība un tās ievērošanas svarīgums, īpaši mācot jaunas tēmas, par kurām skolēniem ir ļoti maza vai arī nav vispār pieredze. Piemēram, pirmajā posmā- mācību mērķa izvirzīšana- nepietiek ar to vien, ka skolotājs nosauc tikai tēmu kā tādu virsrakstu un jau pāriet pie otrā posma- informācijas uztveršana un apjēgšanas. Ļoti bieži skolēniem palīdz tāds kā ievads, palīdz sasaiste ar jau zināmu tēmu vai arī uzvedinoši jautājumi. Ar šo piemēru gribēju parādīt, ka katram posmam jābūt ne tikai secībā, bet arī ļoti pārdomātam; skolotājai jāpielieto dažādas metodes, kas ļautu katram skolēnam pašam strādāt. Darbs stundā skolotājam jāorganizē tā, lai ārējā struktūra sniegtu spēju skolēna iekšējai struktūrai uztvert, apjēgt un pielietot jauno informāciju, kā rezultātā veidojas katra indivīda zināšanas, prasmes utt. Skolotājam jāapzina iekšējā struktūra, jo tas ir tas, kā skolēns „uzņem” dzirdēto- jāsaprot, ka, dzirdot informāciju, skolēna izziņā notiek vairāki procesi vienlaikus, tie mijiedarbojas un neviens posms nedrīkst palikt neizprasts; skolotājam jāzina, ka viņa stāstītā uztveršana ir tikai viens no posmiem, pēc kura skolēni varbūt šo to atcerēsies, bet uz pārbaudes darbu lielāko daļu tāpat „iekals”, jo procesi nebūs bijuši pilnvērtīgi. Skolotājam arī jāsaprot, ka, lai gan jo labāk organizēta ārējā struktūra, jo būs labāki rezultāti klasē un skolēni būs ieinteresētāki, tomēr nekad visi skolēni nemācīsies vienādi labi, jo izziņa katram darbojas savādāk.
Ārējā struktūra izsaka to, pēc kā jāvadās skolotājai, lai palīdzētu skolēniem apgūt jauno mācību saturu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,55 €
Materiālu komplekts Nr. 1126984
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mācību procesa iekšējā un ārējā struktūra”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/466334

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties