Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,48 (12%)
Cena ar atlaidi*:
3,51
Pirkt
Identifikators:274500
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

18. Dabiskā audzināšana
Ž. Ruso bija „dabiskās audzināšanas”idejas piekritējs. Pirmais postulāts „dabiskajā audzināšanā” ir dabiska lauku vide.
„ Dabiskā audzināšana” pauž ideju, ka katrā posmā ir jādara tas, kas pieņemts konkrētā vecumā. Tas ir, katram vecuma periodam ir nepieciešamas atbilstošas mācību un audzināšanas formas; audzināšanai darba raksturs, kas sekmē pašdarbības un iniciatīvas attīstību; vienlaicīgi jāattīsta audzēkņu gan fiziskā, gan intelektuālā darba prasmes.
Ž. Ruso formulē privātīpašuma jēdzienu „brīvs cilvēks varbūt tas, kuram kaut kas pieder”. Viņš uzskatīja, ka vienīgais pilnīgi brīvais cilvēks ir Robinsons Kruzo. Jo 15 gadu vecumā cilvēks kļūst absolūti neatkarīgs.
„Dabiskā audzināšana” pauž ideju par to, ka vispirms jārūpējas par bērna fizisko attīstību, viņa veselību. Nepieciešamas dabiskas kustības, ķermeņa norūdīšana, kā arī bērna pasargāšana no ietiepības, niknuma un dusmām. Jo nevajag mākslīgi patrināt bērna valodas attīstību, citādi viņš var skt runāt par lietām, par ko viņam vispār nav priekšstata.

19. Piētisma attīstības virzieni 18. gs. Eiropā.
Piētisms ir no protestantisma atdalījies reliģiski mistisks virziens. Piētisma virzieni audzināšanā aicina darīt to, ko arī runā. Tas cenšas panākt vārdu un darbu saskaņu.
Mācību priekšmetu sistēmā bija gan obligātie, gan arī neobligātie priekšmeti.
Bija industriālās skolas, kurās bija gan mācības, gan arī manufaktūra. Pēc šīs skolas varēja doties uz profesionālo skolu, kuras bija domātas pilsētas bērniem.
Bija arī hernhūtisma kusība, kas sludināja piētisma principus. Tie bija brāļu draudzes principi, kuri paredzēja gan mācīties, gan arī lūgt. Šajās skolās apguva amatus un tās bija paredzētas lauku bērniem.

20. Tikumības tāfele.
Tikumiskajā audzināšanas veidā tiek izmantota „tikumības tāfele”, kur par katru labu darbu ir balva. „Tikumības tāfeles” kreisajā pusē bija uzrakstīti skolēnu uzvārdi, savukārt labajā pusē pretī katra audzēkņa uzvārdam tika sistas naglas par labu uzvedību.
Ja tika sakrātas 50 naglas, tad blakus audzēkņa uzvārdam piekarināja zelta zvaigzni. Un katras nedēļas beigās notika labāko audzēkņu uzvedības analīze, kurā piedalījās izcilākie audzēkņi.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,67 €
Materiālu komplekts Nr. 1329806
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Kontroldarba atbildes pedagoģijas vēsturē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/274500

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties