Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,32 (13%)
Cena ar atlaidi*:
2,17
Pirkt
Identifikators:134394
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

1. konkurences būtība
Konkurence ekonomikas zinātnē ir jēdziens, kurš apraksta to kā indivīdi un uzņēmumi cenšas iegūt lielāku tirgus daļu vai arī pārdot pēc iespējas lielāku preču un pakalpojumu skaitu. Konkurenci ekonomikas vārdnīcā definē kā „mēģinājumu no divu vai trīs neatkarīgi darbojošos personu vai uzņēmumu puses, iegūt trešās personas vai uzņēmuma biznesa darījumus piedāvājot vispievilcīgākos darījumus.”1 Konkurence ir viens no kapitālisma pamatelementiem. Tā stimulē inovāciju, veicina efektivitāti, samazina cenas. Konkurence ir viens no pamatiem, kas ļaus kapitālismam darboties. Sakarā ar mikroekonomikas teoriju nav nevienas efektīvākas resursu sadales sistēmas kā pilnīgā konkurence. Konkurence, sekojot līdzi teorijai, liek uzņēmumiem izveidot jaunus produktus, pakalpojumus un tehnoloģijas. Tas ļauj patērētājiem iegūt lielāku izvēles brīvību un lielāku produktu daudzumu. Lielāka izvēle parasti liek samazināties cenām salīdzinot ar tām, kas būtu, ja konkurence nepastāvētu (monopols) vai arī tā būtu mazāka (oligopols).
Konkurence ir tāds stāvoklis, kurā labumu iegūst visa ekonomika, jo tiek veicināta patērētāju suverenitāte. Konkurences blakusparādības ir bieža lieka darbība (divi uzņēmumi ražo vienādus produktus un konkurē, tā vietā lai katrs ražotu kaut ko citu) un dažos gadījumos nepamatoti paceltas cenas.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,46 €
Materiālu komplekts Nr. 1127995
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Konkurence globalizācijas apstākļos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/134394

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties