Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,72 (18%)
Cena ar atlaidi*:
3,27
Pirkt
Identifikators:197970
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Mediju attīstība Latvijā balstās uz iekšējiem nosacījumiem (tradīcijām, kas veidojušās vēstures gaitā), uz arējiem iespaidiem (no Rietumiem un Austrumiem) un žurnālistikas infrastruktūru - profesionālo attīstību, izglītības iestāžu, mediju žurnālistikas, kā arī profesionālās preses un mediju pētniecības attīstības pakāpes. Ar mediju neatkarību saprotam vārda un informācijas brīvību ne vien kā individuālas, bet arī kā konstitucionālas tiesības, tā ir prese, kas nekalpo nevienai varai un, ar ko vara nevar manipulēt. Savukārt kvalitāte izpaužas kā attiecīgās sabiedrības procesa dalībnieku vienprātība par žurnālistikas un mediju dabu, būtību, uzdevumu un atbildību. Kvalitātes prasības izdodas definēt galvenokārt vispārēji, piemēram, mediju ētikas kodeksos, jo dažādu iemeslu dēļ dažādu mediju tipu, piemēram, kvalitatīvās un masu preses pastāvēšana visas kvalitātes prasības vienlaikus izpildīt nav iespējams. Kvalitātes prasības ir, pirmkārt, kompleksitātes mazināšana (atbilstība faktiem, vienkāršošana, saprotamība), otrkārt, aktualitāte (svarīgums), treškārt, oriģinalitāte (lasīšanas rosinājums un patstāvīga izpēte; pretēja jeb alternatīva informācija.), ceturtkārt, caurskatāmība/ refleksivitāte (ziņošanas apstākļu atklāšana un avotu kritika), piektkārt, objektivitāte (atbilstība faktiem, informatīvās vērtības rādītāju/atlases noteikumu ievērošana, ziņu un viedokļu nošķiršana, viedokļu daudzveidība, korektums un fona informācija. Mediju kvalitāte ir saprotama kā publicistiskās un ekonomiskās kvalitātes savienošana. Mediji ir svarīgs sabiedrības transformācijas faktors, kur sasniedzamais mērķis ir zināms un galveno procesa dalībnieku veicināts. Sistēmteorētiskie modeļi kopumā ņemot uztver transformācijas procesus ir kā attīstību no tradicionālās uz moderno sabiedrību un līdz ar to kā kopējās sabiedriskās sistēmas sastāvdaļu (atsevišķo sociālo sistēmu) nodalīšanos. Latvijas masu mediju gadījumā tas ir saistīts ar patstāvīgas no politiskās sistēmas nodalījušās mediju sistēmas attīstību.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,77 €
Materiālu komplekts Nr. 1134854
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Komunikācijas vēsture”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/197970

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties