Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,30 (12%)
Cena ar atlaidi*:
2,19
Pirkt
Identifikators:270038
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Globalizācijas procesa ietekmē mainās daudzi starptautisko attiecību aspekti. Katrai valstij jāņem vērā globālie procesi (atvērtas robežas, saskaņota likumdošana, kopēja valūta u.c.), kas samazina valsts, tās fizisko un juridisko personu patstāvību lēmumu pieņemšanā. 11
Mūsdienās globalizācijas procesus ietekmē ne tikai valstis, bet arī transnacionālās kompānijas. Transnacionālās kompānijas ir nacionāli monopoli ar ārvalstu kapitālu. Tās kontrolē lielāko daļu ārējo investīciju, ražošanu un starptautisko tirdzniecību. Tās galvenokārt ir ASV, Japānā un ES dalībvalstīs, un tās lielākoties darbojas augstās tehnoloģijas nozarēs.12 Jāatzīmē, ka dažu šo kompāniju gada peļņa pārsniedz daudzu mazu un vidēju valstu gada IKP.113 Transnacionālu kompāniju galvenā iezīme ir tā, ka savas galvenās mītnes un finansu centrus tās uztur augsti attīstītajās valstīs, taču rūpnīcas un ražošanas centri tiek uzturēti ārzonās. Transnacionālās kompānijas par savu ražotņu dislokācijas vietu izvēlas mazattīstītas valstis, kur ir izdevīgāki ekonomiskie apstākļi biznesa operācijām - ir pieejami lēti izejvielu resursi, relatīvi lēts darbaspēks, nav nodokļu sloga. Kā lielākās transnacionālās kompānijas var minēt „WalMart” „Exxon Mobil”, „Royal Duch Shell”, „Toyota Motor”, „General Motors”, „ING Group”, „Nokia”, „Lukoil” u.c. 14 Jāatzīmē, ka vislielākos ienākumus uz 2011.gada janvāri sev nodrošināja „WalMart” kompānija, kuras ienākumi sastādīja 419 miljardus $, nodarbinot vairāk kā 2 milj. darbinieku, no kuriem gandrīz 1,4 miljoni Amerikā, tādejādi kļūstot par vienu no lielākajiem privātajiem darba devējiem ASV, Kanādā. Wal-Mart apkalpo klientus vairāk nekā 200 miljonu reižu nedēļā, darbojoties 28 valstīs.15

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,14 €
Materiālu komplekts Nr. 1324513
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Globalizācija. Starptautiskā mārketinga vide. Starptautiskā konkurence. Ekonomiskā integrācija. Sociālā atbildība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/270038

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties