Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:523898
 
Vērtējums:
Publicēts: 24.08.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    3
  ANOTATION    4
  ANOTACION    5
  IEVADS    8
1.  PROTOTIPA LIDMAŠĪNAS UN DZINĒJA RAKSTUROJUMS    10
1.1.  LIDMAŠĪNAS PROTOTIPS: Boeing 737NG    10
EKSPLUATĀCIJAS TEHNISKĀS PRASĪBAS    13
2.1.  SPECIFISKĀS PRASĪBAS    13
2.1.1.  Lidaparāta izmantošana    13
2.1.2.  Ekspluatācijas nosacījumi    13
2.1.3.  Komercsvars    13
2.1.4.  Lidojuma raksturlielumi    13
2.1.5.  Komforta nodrošināšanai izvirzītās prasības    14
2.1.6.  Radio un elektro-aprīkojumam izvirzītās prasības    15
2.1.7.  Apkalpei izvirzītās prasības    19
2.1.8.  Ekonomiskie rādītāji    19
2.2.  KOPĪGĀS PRASĪBAS    19
2.2.1.  Lidojuma drošībai izvirzītās prasības    19
2.2.2.  Lidaparāta izgatavošanai izvirzītās prasības    20
2.2.3.  Ekspluatācijai izvirzītās prasības    20
2.2.4.  Stiprībai un ilgizturībai izvirzītās prasības    21
2.2.5.  Materiālu izvēlei izvirzītās prasības    22
2.2.6.  Stabilitātei un vadāmībai izvirzītās prasības    22
3.  PASĀKUMA KOMPLEKSA IZSTRĀDE TEHNISKO EKSPLUATĀCIJAS PRASĪBU NODROŠINĀŠANAI    24
3.1.  LIDAPARĀTA SHĒMAS UN DZINĒJU IZVĒLE    24
3.2.  LIDAPARĀTA KONSTRUKCIJAS PARAMETRU IZVĒLE    24
3.2.1.  Spārna parametru izvēle    24
4.  UZLIDOŠANAS MASAS ANALĪZE UN ATSEVIŠĶU POSMU MASA    26
4.1.  RELATĪVĀ DEGVIELAS MASA    26
4.1.1.  Īpatnējais degvielas patēriņš kreisēšanas režīmā    26
4.1.2.  Degvielas patēriņš kreisēšanas lidojumā    26
4.1.3.  Lidmašīnas aerodinamiskās kvalitātes izmaiņas pārbaude    27
4.1.4.  Relatīvā degvielas masa    27
4.2.  SPĒKA IEKĀRTAS MASA    28
4.2.1.  Nepieciešamā vilktspēja (vilkmes/svara attiecība)    28
4.2.2.  Spēka iekārtas relatīvā masa    29
4.3.  KONSTRUKCIJAS RELATĪVĀ MASA    30
4.3.1.  Fizelāžas, astes spārnojums un šasija    30
4.3.2.  Spārna relatīvā masa    30
4.4.  ELEKTRISKĀ APRĪKOJUMA, KONTROLES (AR HIDRAULISKAJĀM SISTĒMĀM) AUGSTUMA IERĪČU UN SKAŅU IZOLĀCIJAS SISTĒMU MASA    31
4.4.1.  Aprīkojums un instrumenti    31
4.5  LIDMAŠĪNAS PACELŠANĀS MASA    32
4.5.1.  Pacelšanās masa    32
4.6.  GALVENO DAĻU MASAS    32
4.6.1.  Konstrukcijas masa    32
4.6.2.  Spēka iekārta    32
4.6.3.  Degvielas masa    32
4.6.4.  Aprīkojuma masa    32
4.7.  EFEKTIVITĀTES RĀDĪTĀJI    34
5.  LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS    35
5.1.  LIDMAŠĪNAS VIDĒJĀS AERODINAMISKĀS HORDAS APRĒĶINS    36
5.2.  ŠĶĒLUMA SLODZES CENTRA UN STINGRĪBAS CENTRA LĪNIJU KOORDINĀŠU APRĒĶINS    36
5.2.1.  Slodzes centra koeficients aprēķina    36
5.2.2.  Šķēluma stingrības centra stāvokļa aprēķins    37
5.3.  PIEPŪLES APRĒĶINA ŠĶĒLUMĀ    37
5.3.1.  Degvielas centra aprēķins    37
5.3.2.  Sadalīto slodžu rezultējošā slodze    37
5.3.3.  Epīras šķērsspēka vērtība aprēķina šķēlumā    37
5.3.4.  Lieces moments aprēķina šķēlumā    38
5.3.5.  Vērpes momenta aprēķins šķēlumā    38
5.4.  MATERIĀLU, STRINGERU UN RIBU SOĻA IZVĒLE    38
5.4.1.  Materiālu izvēle    38
5.5.  APRĒĶINA ŠĶĒLUMA SHEMATIZĀCIJA    38
5.5.1.  Darba augstuma aprēķins    38
5.6.  AUGŠĒJĀ PANEĻA APRĒĶINS    38
5.6.1.  Augšējā paneļa reducētais laukums.    38
5.6.2.  Augšējā lonžerona summāro joslu laukums    38
5.6.3.  Augšējo joslu pirmā lonžerona laukums    39
5.6.4.  Augšējo joslu otrā lonžerona laukums    39
5.7.  VIENA LONŽERONA RAKSTURĪGIE IZMĒRI    39
5.7.1.  Reducētais augšējais apšuvuma biezums    39
5.7.2.  Augšējā apšuvuma biezums    39
5.7.3.  Augšējā stringera šķērsgriezuma laukums    40
5.7.4.  Apakšējā paneļa aprēķins    40
5.7.5.  Apakšējās joslas lonžeronu summārais laukums    40
5.7.6.  Apakšējās joslas pirmā lonžerona laukums    40
5.7.7.  Apakšējās joslas otrā lonžerona laukums    40
5.7.8.  Apakšējā apšuvuma biezums    40
5.7.9.  Apakšējā stringera laukums    41
5.8.  PRIEKŠĒJĀ LONŽERONAS SIENAS BIEZUMA NOTEIKŠANA UN BALSTA SOĻA NOTEIKŠANA    41
5.8.1.  Pielāgotais šķērsspēks    41
5.8.2.  Šķērsspēks, ko uzņem pirmais lonžerons    41
5.8.3.  Šķērsspēks, ko uzņem otrais lonžerons    41
5.8.4.  Pieskares spēki    42
5.8.5.  Summārie pieskares spēki priekšējā lonžerona sieniņā    42
5.8.6.  Sieniņu aprēķins    42
5.8.7.  Sieniņas balsta solis    42
5.8.8.  Nepieciešamais balstu skaits    42
6.  KOMPONĒJUMS    43
6.1.  JAUNIZVEIDOTĀS KONSTRUKCIJAS ELEMENTU GABARĪTIZMĒRU NOTEIKŠANA    45
6.1.1.  Fizelāža    45
6.1.2.  Dzinēja gondolas un ieplūdes trakta virsmas laukums    45
6.1.3.  Motogondolas gabarītizmēru aprēķins    45
6.1.4.  Motogondolas diametrs    45
6.2.  DEGVIELAS TVERTŅU IZMĒRU APRĒĶINS    46
7.  LIDMAŠĪNAS CENTRĒŠANA    47
7.1.  MASAS KOPSAVILKUMS    47
7.2.  KRAVU GRUPĒŠANA    47
7.2.1.  Grupa „Spārns”    50
7.2.2.  Grupa „Fizelāža”    50
7.3.  CENTRĒŠANAS ATSKAITE    51
  SECINĀJUMI    53
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    54
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Nostādītais darba mērķis bija izvēlēties jau ekspluatācijā izmantotu gaisa kuģi un koriģējot tā parametrus pēc pieprasījuma, uzprojektēt jaunu uzlabotu gaisa kuģa konceptu, aprēķinot uzlidošanas masas, spārna ģeometriju un stiprības konstrukciju, gaisa kuģa komplektējumu un centrējumu, un aerodinamisko kvalitāti. Šie uzdevumi tika veikti izmantojot teorētiskas sakarības un reāliem faktiskiem datiem.
Izstrādātais gaisa kuģis pēc parametriem ir līdzīgs prototipam, tātad aprēķins veikts veiksmīgi.
Darba izpildes laikā iemācījos veikt gaisa kuģa projektēšanas aprēķinus, vairāk izpratu gaisa kuģa uzbūvi un tā komponentus, kā arī izpētot literatūru uzzināju vairāk par pašu Boeing modeli.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties