Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
9,99
Ietaupījums:
1,40 (14%)
Cena ar atlaidi*:
8,59
Pirkt
Identifikators:916586
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1. biļete
1. PAGAIDU AUTOCEĻI
Būvdarbu veikšanai nepieciešami labi ceļi. No ceļu teh­niskā stāvokļa lielā mērā atkarīgs autotransporta darba ritmiskus, transportēšanas izmaksas un automobiļu nolietojums. Pievedceļus būvē atbilstoši pastāvīgo autoceļu būvniecības nor­matīviem sagatavošanas darbu laikā. Būvlaukuma iekšējie ceļi arī jāizbūvē sagatavošanas darbu laikā kā pagaidu celi atbilstoši atvieglotiem noteikumiem. Pagaidu ceļu brauktuve vienvirziena kustībai ir 3,5 m plata, div­virzienu kustībai - 5,5m plata. Ja paredzama smagsvara kravu pārvietošana ar automobiļiem, kuru kravnesība 250...300kN un vairāk, tad divvirzienu ceļa brauktuvei jābūt 8m platai. Ar brauk­tuves platuma palielināšanu jārēķinās arī tad, ja jāpārvieto virsgabarīta kravas - tādā gadījumā brauktuves platumam jābūt 5 m. Plānojot un projektējot būvlaukuma ceļus, jārēķinās ar automobiļa gabarītizmēriem - 2,5 m platu un 3,8 m augstu taisnstūri. Autoceļš sastāv no zemes klātnes, pamatnes un ceļa seguma. Zemes klātnes veidošanai uzbērumā nepieciešamo grunti ņem no tuvumā esoša karjera vai sānu rezervēm, šai nolūkā var izmantot arī lieko grunti pēc zemes darbu veikšanas objektā. Klātnes veido­šanai lietojamai gruntij jāatbilst tehniskajiem noteikumiem - tā nedrīkst saturēt kūdru, augsni, lielus akmeņus vai būvgružus. Vei­dojot zemes klātni uzbērumā, jāveido nogāzes atbilstoši grunts rak­sturojumam, lai nodrošinātu uzbēruma nogāžu noturību, tas pats jānodrošina arī zemes klātnei ierakumā. Zemes klātnes sastāvā ietilpst arī sāngrāvji virszemes ūdens novadīšanai un gruntsūdens līmeņa pazemināšanai. Lai samazinātu ceļu būvdarbu izmaksas un darbietilpību, kravu transportam cenšas izmantot to ceļu trases, kuru izbūve paredzēta projekta dokumentācijā objekta ekspluatācijas vajadzībām. Ceļa segumu būvē no izturīgiem akmens materiāliem Seguma pamatu veido no vietējās grunts vai arī, ja tas nepieciešams, lieto optimāla sastāva smilts vai smilts un grants maisījumu. Atkarībā no ceļa seguma mehāniskajām īpašībām un no tā, kā segums darbojas transporta slodžu ietekmē, segumus iedala: pilnveidotos kapitālos segumos; pilnveidotos atvieglotos segumos; pārejas tipa segumos; zemāka tipa segumos. Pagaidu ceļiem parasts lieto pārejas vai zemāka tipa segumus. Ja būvdarbu ilgums ir 1,5..2 gadi, tad racionāli lietot inventāras dzelzsbetona ceļu plātnes. To lietošana ļauj palielināt slodzi, sākt ceļa ekspluatāciju tūlīt pēc plākšņu novietošanas neatkarīgi no gadalaika un klimatiskajiem apstākļiem. Plātnes noklāj vai nu visā brauktuves platumā, vai arī tikai automobiļu riteņu sliežu vie­tās, tādā gadījumā jāiekārto seguma paplašinājumi pretimbraucošo automobiļu izmaiņai.

2. BETONMASAS TRANSPORTĒŠANA
Betonmasas piegāde objektā un tā iepildīšana veidņos ir atbildīgs, darbietilpīgs un samērā dārgs betonēšanas darbu process. Betonmasas īpašības pār­vadājuma laikā nedrīkst izmainīties. Betonmasa jāpasargā no atmosfēras nokrišņiem, sasalšanas, cementa piena iztecēšanas un atmaisīšanās. Gadījumos, ja betonmasa ir atmaisījusies, nav vien­dabīga un neatbilst iestrādāšanas prasībām, pirms iestrādāšanas betonmasa no jauna jāsamaisa. Sagatavoto betonmasu no rūpnīcām līdz iestrādāšanas vietai galvenokārt transportē ar 3 veida automobiļiem: pašizgāzējiem, betonmaisītājiem un betonvežiem, kuriem ir speciālas muldveidīgas formas kravas kastes. Pašizgāzēji un betonveži piemēroti transpor­tam līdz 25..30 km attālumam. Ja betonmasa jāpārvadā lielākā attālumā, izdevīgi lietot betonmaisītājus. Kad betonmaisītājs, kurā iepildīts sausais betona maisījums, tuvojas betonēšanas darbu vietai, automobiļa vadītājs 5...10 minūtes pirms galapunkta ieslēdz maisītāju un iepilda tajā vajadzīgo daudzumu ūdens no tvertnes, kas piemontēta pie maisītāja. Piebraucot galapunktā, betonmaisītājā ir sagatavota svaiga beton­masa, kuru var tūliņ iestrādāt. Betonmasu var transportēt arī konteineros vai tvertnēs. Betonmasas transportēšanai un padošanai būvlaukumā lieto cel­tņus, transportlentes, vibrokausus, betonsūkņus, pneimatiskās transportierīces, u.c. Betonmasas transportēšanai ar celtņiem lieto dažāda lieluma kublus vai apgāžamos kausus. Kublus piepilda no pašizgāzēja au­tomobiļa un, paceļot tos ar celtni, betonmasa noguļas kausa slēg­tajā lejasdaļā. Atverot kubla aizvaru, betonmasu izlaiž tieši iestrā­dāšanas vietā. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,89 €
Materiālu komplekts Nr. 1139961
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Būvdarbu tehnoloģija un darba drošība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/916586

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties