Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:244492
 
Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2019.
Valoda: Angļu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Company profiles    2
2.  Products    3
2.1.  Aldaris brands and product lines in beer category    3
2.1.1.  Ciders    3
2.1.2.  Mineral water, soft drinks and energy drinks    3
2.1.3.  Distribution    3
2.1.4.  Pricing strategies    4
2.2.  Cēsu Alus brands and product lines    5
2.2.1.  Alcoholic Cocktails    5
2.2.2.  Ciders    5
2.2.3.  Water and life-style drinks    5
2.2.4.  Energy drinks and non alcoholic beverages    5
2.2.5.  Distribution    6
2.2.6.  Pricing strategy    6
3.  Marketing and advertising    6
3.1.  Aldaris marketing and advertising    6
3.2.  Cēsu Alus marketing and advertising    6
  Conclusion    7
  References    8
Darba fragmentsAizvērt

CONCLUSION
To sum up, Aldaris and Cēsu alus are working with great brands, both company offers the same category drinks – Beer, beer mixes, water , soft drink, cocktails and energy drinks. The only difference in product portfolio is that Cēsu alus is producing much more cocktail drinks than Aldaris, also if we compare assortment, you can see that Aldaris works more with import brands while Cēsu alus works with their own local brand.
If we compare last year’s turnover, the turnover of AS Aldaris reached EUR 27.1 million euro, with l,2 million euro profit losses. While Cēsu alus turnover is two times higher – 54.2 million euro, and was working with 4.2 million profit.
So we can conclude, that in last year Cēsu Alus were working more successfull than Aldaris.
In authors opinion, if Aldaris want to improve their standings and work with profit, they should work more with local brand “Aldaris” because people in Latvia is more patriotic to local production than import, which is also proven by “Nielsen” data.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties