Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
1,20 (16%)
Cena ar atlaidi*:
6,29
Pirkt
Identifikators:426977
Vērtējums:
Publicēts: 01.03.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

SASKARSMES BARJERAS.
Saskarsmē kā divpusējā informācijas apmaiņas un vērtēšanas procesā ļoti bieži var notikt kontakta “pārtraukums” vai samazināties tā dziļums un intensitāte no vienas puses, kā arī var notikt partneru pilnīga izvairīšanās no kontaktiem. Šīs parādības, kas pazemina saskarsmes efektivitāti vai traucē tās norisei, sauc par barjerām.
Var minēt trīs iemeslu grupas, kas rada saskarsmes barjeras. Pirmajai grupai pieskaitāmas partneru individuāli tipoloģiskās īpatnības (temperamenta, rakstura, emocionālā stāvokļa īpatnības).
1. Temperamenta barjera saskarsmē ir sastopama cilvēkiem ar spilgti izteiktu temperamentu.
2. Rakstura barjera saskarsmē starp partneriem rodas kā rakstura akcentuācija, no vienas puses, un kā saskarsmes partneru zemas empātijas rezultāts – no otras puses (kā nevēlēšanās vai nespēja paskatīties uz sevi ar partnera acīm).
3. Negatīvo emociju barjerai var būt liela loma, jo emocijas vispār ir cilvēka uzvedības motīvs. Tāpēc, piemēram, kaut kādu iemeslu dēļ izjusta nepatika, riebums pret partneri var kļūt par visai nepārvaramu saskarsmes barjeru. Un otrādi, patika un sarunu biedra asprātība bieži vien to zīmē “rožainās krāsās”.
Un tomēr, ne jebkuras negatīvās emocijas rada noturīgu saskarsmes barjeru, bet tikai ļoti noturīgās. Mūsdienu amerikāņu psihologs K.Izards starp tām saskata sekojošas: ciešanas, naids, riebums, nicināšana, bailes, kauns, vaina, noskaņojums.
4. Ciešanu barjera var būt saistīta ar to, ka, piemēram, svešs panākums vai prieks var izsaukt skaudību vai radīt egoismu. Dažreiz, sevišķi bērnus, ciešanas noved pie agresijas: piemēram, ar māti izšķirts bērns var sākt lauzt rotaļlietas, kļūt nepaklausīgs.
5. Naida barjera izpaužas tajā gadījumā, ja vienam no saskarsmes partneriem rodas šķērslis nozīmīgas vajadzības apmierināšanai vai ja to negaidīti apvaino, spiež izdarīt kaut ko viņam nepieņemamu u.tml.
6. Riebuma un pretīguma barjeru visbiežāk rada partnera nevīžība (netīrs apģērbs, nelaba smaka u.c.), sliktas manieres, vāja paškontrole. Šī barjera noved pie kontaktu skaita ar partneri samazināšanas.
7. Nicināšanas barjera parasti rodas uz sarunu biedram nepieņemamu rakstura īpašību, pasaules uzskatu, uzvedības, stabilas negatīvas reputācijas pamata.
8. Baiļu barjera izsauc gan bioloģiski (piemēram, bažas par dzīvību un veselību, bailes no sakropļojuma u.c.), gan arī sociāli apstākļi (bailes no soda, bažas par materiālo un morālo labklājību).

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Biznesa komunikācijas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/426977

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties