Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,49
Ietaupījums:
0,30 (12%)
Cena ar atlaidi*:
2,19
Pirkt
Identifikators:494208
Vērtējums:
Publicēts: 19.08.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

ATA konvencijas darbības pamatprincipi
Līdzīgi kā TIR konvencijā arī šeit darbojas starptautiskā galvojuma princips. Katras apskatāmās konvencijas dalībvalsts muitas administrācija apstiprina ATA karnešu izdevēju un/vai galvotāju institūciju savā valstī, kam jābūt starptautiskā karnešu izsniedzēju un galvotāju tīkla asociācijas sastāvā. Starptautiskā karnešu izsniedzēju un galvotāju tīkla asociācija uzņemas atbildību nomaksāt tās valsts muitas iestādēm, kurā šādas institūcijas izveidotas, jebkurus ievešanas muitas maksājumus saistībā ar preču ievešanu ar ATA karnetēm, kuras ir izsniegušas citu valstu pilnvarotās institūcijas (līguma dalībnieces).
Kā jau teikts, katrai pilnvarotajai institūcijai (tādas katrā valstī var būt vairākas) līgumslēdzējas puses valsts muitas administrācija izsniedz atļauju. ATA konvencija paredz divus atļauju veidus. Viens attiecas uz ATA karnešu izsniegšanu tajā paša Līguma dalībvalstī, bet otrs – uz saistību uzņemšanos par tām maksājumu summām, kuras piedzen muitas iestādes atbilstoši konvencijas prasībām. Tāpēc konvencijas tekstā izšķir “izsniedzējas” un “galvotājas” institūcijas. Tomēr, praksē muitas dienesti parasti abas šis funkcijas piešķir vienai un tai pašai institūcijai. Lielākajā daļā ATA konvencijas dalībvalstu, tai skaitā Latvijā, minētās funkcijas uzņemas un tiek uzticētas nacionālajām Tirdzniecības rūpniecības kamerām.
Tāpat kā TIR sistēmā katra ATA karnete (skat. 1.attēlu) ir numurēta (tas attiecas uz visām karnetes lapām) un sastāv no dažādu krāsu lapām – izvešanas (eksporta) un atpakaļievešanas (reimporta) lapām dzeltenā krāsā, ievešanas (importa) un atpakaļizvešanas (reeksporta) lapām baltā krāsā, kā arī tranzītam paredzētajām lapām zilā krāsā. Arī šīs lapas, tāpat kā TIR sistēmā, ir noplēšamas, ar karnetē paliekošu pasakni. Karnetes darbība ir limitēta laikā, parasti to izsniedz uz izstādei vai darbībai nepieciešamo laiku, bet maksimālais termiņš nedrīkst pārsniegt vienu gadu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „ATA konvencijas darbības joma”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/494208

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties