Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:884931
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Pastāv uzskats, ka jo ētiskāka ir uzņēmuma darbība, jo mazāka tā peļņa un otrādi – ja uzņēmums nedarbojas saskaņā ar ētikas normām un prasībām, tam ir lielākas iespējas gūt panākumus un sasniegt augstāku peļņu. Bet vai tā vienmēr ir? Protams ir situācijas, kad morāli pareiza rīcība samazina peļņu, tomēr par laimi tā nav vienmēr.
Viena no situācijām, kad uzņēmumam ir izdevīgi būt ētiskam, ir attieksme pret darbiniekiem – neētiska, nepieņemama rīcība attiecībā pret savu darbaspēku var izraisīt vēlēšanos labot situāciju ar apvienību, publisku paziņojumu, streiku palīdzību. Tāpat darbinieks, kas nejūt godīgu attieksmi pret sevi, var nejust arī pienākumu būt godīgam pret uzņēmumu, kurā viņš strādā. Galu galā uzņēmumam var būt vēl lielāki zaudējumi, nekā tas ir ieguvis no savas rīcības. Uzņēmuma ētiska pārvaldība, palīdz nodrošināt to, ka darbinieki tieksies sasniegt uzņēmuma mērķus, vieglāk identificēs sevi ar uzņēmumu, labāk strādās komandā. Šādā veidā iespējams palielināt gan uzņēmuma darbības efektivitāti, gan klientu un piegādātāju uzticēšanos uzņēmumam un radīt ētiska un godīga uzņēmuma tēlu, kas biznesā nav nemaz tik mazsvarīgi.
Ja starp uzņēmumu un tā darbiniekiem pastāv savstarpēja uzticēšanās, tiek samazinātas arī uzraudzības un kontroles izmaksas, uzraugs darbojas vairāk kā padomdevējs, darbaudzinātājs. Uzņēmumos, kur šāda uzticība nepastāv, uzraudzības institūcijas ir neatņemama sastāvdaļa un tai ir gandrīz policijas funkcijas. Nepārtrauktā kontroles un uzraudzības atmosfērā tāpat palielinās spriedze un nepatika pret darbu, kas var novest pie zemākas efektivitātes un sliktākas kvalitātes.
Vēl viena šāda situācija ir attiecībā uz produktu defektiem, trūkumiem un to noliegšanu, patiesās informācijas par produktiem slēpšanu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties