Pēdējos gados masu informācijas līdzekļos sevišķi populāra tēma ir sabiedriskās attiecības vai Public Relation (PR) un viss ar to saistītais. Ik pa brīdim mēs varam lasīt par dažādu sabiedrisko attiecību kompāniju pirkšanu, pārdošanu, akcijām un pasākumiem.
Gandrīz katra augstskola piedāvā saviem studentiem apgūt sabiedrisko attiecību bakalaura programmu. Varētu pat teikt, ka PR (public relations) savā ziņā ir modes kliedziens. Tomēr, kā jau ikviena modes lieta – šī nozare ap sevi ir radījusi virkni mītu, kuri mulsina uzņēmējus un rada neizpratni par to, ar ko tad īsti nodarbojas sabiedrisko attiecību kompānijas. Taču galvenais - ko tās piedāvā biznesam.
Bet kas ir šis Public Relation, un ko tas var nodarīt mums? Sabiedriskās attiecības, pirmkārt, ir kompetenta komunikācija. Tā ietver attiecības ar kompānijas klientiem, darbiniekiem un investoriem, atgriezeniskās saites veidošanu ar sabiedrību, mediju attiecības, kā arī daudzas citas lietas, kas palīdz nodrošināt efektīvu komunikāciju ar dažādām uzņēmumam nozīmīgām sabiedrības grupām.
Manuprāt, Public Relation varētu definēt kā saskarsmes mākslu, kas prasa zināmu izpratni. Tās neapšaubāmi ir mūsu gs. produkts. Public Relation iever sevī divpusēju komunikāciju, informācijas nodošanu un saņemšanu. Public Relation — apzināta un plānota darbība , kas vērsta un sabiedrību, kas tieši vai netieši saistīta ar organizāciju. Public Relation mērķis ir radīt uzticību sabiedrības un organizācijas starpā. Public Relation rada nepieciešamo gaisotni, lai organizācijas mērķi tiktu un pieņemti. Es domāju, ka Public Relation var saistīt ar ētisku propagandu, jo tas bieži ir grūti atšķirt. Propaganda tas ir komunikācija, kas ietver sevī ultimatīvu mērķi un cenšas panākt brīvprātīgu domas akceptēšanu, taktisks līdzeklis sabiedrības domas iespaidošanai. Taču ir atšķirības, jo Public Relation veido tēlu, operē ar pārbaudītiem faktiem, nemelo un nelieto sagrozījumus un jēdzienus, kas grūti izprotami. Propagandas mērķis ir aicināt uz darbību, tā sadala savēji, kalpot politikai, taču Public Relation to nedara. Propaganda tas ir vienkārši pārliecināšana.