Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,48 (12%)
Cena ar atlaidi*:
3,51
Pirkt
Identifikators:891965
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Globalizācijas process, starptautiska konkurence, ierobežotais finansējums, cilvēkresursu trūkums liek pārdomāt, cik lietderīgi izmantojam pieejamos resursus valsts un sabiedrības attīstībai. Daži piemēri: valstī trūkst indžinieru, nav, kas strādā skolās. Kas liek domāt, ka kaut kas nav kārtībā ar resursu izmantošanu augstākajā izglītībā. Konkurence nav augsta budžeta finansētajās studijās augstskolā. Studiju process ir tāds, kas lielākajai daļai studentu ir pa spēkam. Bet neviens taču nav teicis, ka, pabeidzot augstskolu, ir jāstrādā profesijā, kas par valsts budžeta līdzekļiem ir apgūta. Laiks pārdomāt par tādiem finansēšanas principiem augstākajā izglītībā, kas vērsti uz rezultātu, uz sabiedrības interešu īstenošanu.
Iespējams, ka ņemot vērā darba tirgus prognozi, nepieciešams laikus paziņot, kurām specialitātēm atbilstošajās profesijās strādājošiem un kādā kārtībā kredīts tiks dzēsts. Tālākais būs paša absolventa izvēle-strādāt specialitātē, kur izglītība iegūta, vai dzēst kredītu pašam. Tātad resursu pareiza izvēle un risināšanas virziens sekmēs izglītības ilgstpējības nepieciešamību.
Izlītības ilgstpējīgas attīstības galvenais virzošais spēks ir zināšanas par cilvēka un dabas vienotību, dzīves pieredze un cilvēku savstarpējas draudzīgas attiecības.
Prognozēts, ka līdz 2050. gadam Zemes iedzīvotāju skaits sasniegs 9 miljardus, vairākums cilvēku dzīvos pilsētās. Taču tad palielināsies pieprasījums pēc pārtikas, dzeramā ūdens, celtniecības materiāliem, kurināmā būs tik liels, ka planētas dabas resursi būs uz izsīkšanas robežas. Ja cilvēce neatradīs risinājumu vides, sociālās, ekonomiskās attīstības ilgtspējībai, gadsimta vidū mūs visā pasaulē piemeklēs problēmas, kādas tagad ir atsevišķos reģionos neražas vai kara laikā t.i. būs globāls bads,trūks dzeramā ūdens, piemelēs dabas stihijas. Izglītības attīstības ilgtspējīgums nepieciešams globālo problēmu risināšanai jau šodien.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Izglītības ilgtspējīga attīstība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/891965

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties