Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,56 (11%)
Cena ar atlaidi*:
12,64
Pirkt
Identifikators:208955
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Integrālā un sistemātiskā – izglītības funkcija, kas prasa ievērot izglītības humāno raksturu, tā gādā, lai nepārtraukti tiktu ieviestas inovācijas, kas sekmētu tās vai citas pedagoģiskās procesa daļas efektivitāti ( arī Latvijā ievērību guvušas grupu darba metodes, integrālā apmācība sākumskolā, skolvadības zinības u.c). Izglītības filosofija ir spējusi lielā mērā pedagoģiju integrēt ar psiholoģiju, socioloģiju, antropoloģiju, aksioloģiju, ētiku un estētiku, ar citām cilvēkzinātnēm). Liels ieguldījums izglītības procesa izpētē ir kopveseluma vai sistēmātiskuma filosofiskā izpratne, piem. "ja skatās uz paklāju no apakšas, redz tikai diegu murskuli, kas skatās , kad skatās no augšas, redz rakstu”, raksta Herberts Gudjons, izglītības filosofijas grāmatas “Pedagoģijas pamatziņas” autors .
Izglītības filosofija palīdz nostiprināt priekšstatu par kopveselu izglītības gaitu, kad jāievēro gan topošās personības, gan sabiedrības intereses, kurā mūsu audzēkņiem nāksies dzīvot. Tāpat ar teorijām: ja jāizveido kopvesels priekšstats, jāizmanto sistēmpieeja.
Kritiskā izglītības filosofijas funkcijas attiecas uz sastinguma un dogmatisma pārvarēšanu vai arī uz pretējo, uz dažu avantūrisko un vienpusīgo uzskatu konstruktīvu kritiku, balstoties uz objektīvām, vairāku cilvēkzinātņu pierādītām atziņām.
Konceptuālā funkcija nozīmē, ka izglītības filosofija nav adresāta tiem, kuri meklē recepti kādas savas neveiksmes tūlītējai labošanai. Tā palīdz skolotājiem, kuri vēlas saskatīt sava darba kopveselumu un uzskata to par kādas koncepcijas sastāvdaļu un paši konceptuāli domāt.
Konceptuālā domāšana Latvijas izglītības darbinieku vidū kļuvusi populāra. To izmanto prāva daļa akadēmisko izglītoto skolotāju, kuri neskatoties uz dažādām grūtībām, tādā veidā vēlas saskatīt sava darba perspektīves un atrod iespēju rast savām problēmām labāko risinājumu.
Izglītības filosofijas funkcijām pieder:
Heiristiskā. Tā seko jaunatklājumiem pedagoģiskajā tehnoloģijā (metodēs);
Leģimitizācijas –sabiedrības piekritības. Pamatot sabiedrībai, kāpēc pastāv konkrētas izglītības prasības. Uzturēt augstu un atklātu atbildību sabiedrības priekšā par izglītības mērķiem un problēmām;
Struktūrēšanas. Daudz atziņu vidū norādīt pašu svarīgāko;
Kritiskuma- Izglītības filozofijai jādod pretspars idejām, kas varētu jauno cilvēku atstāt nesagatavotu sabiedrības dzīvei, mācību veidu piemērotība personības attīstībai.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,64 €
Materiālu komplekts Nr. 1112278
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Izglītības filosofija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/208955

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties