Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres procesā vecākajā pirmsskolas vecumā

     

    Diplomdarbs56 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:966356
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2009.g. - 2012.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Vērtīborientācijas veidošanās pirmsskolas vecumā    7
1.1.  Vērtību būtība, to nozīme cilvēka un sabiedrības dzīvē    7
1.2.  Vērtīborientācijas veidošanās iezīmes un nosacījumi pirmsskolas vecumā    12
2.  Daiļliteratūras nozīme vērtīborientācijas veidošanā pirmsskolas vecumā    18
2.1.  Daiļliteratūra kā mākslas veids un tās nozīme bērna attīstībā    18
2.2.  Literāro darbu izpratnes līmenis un literāro darbu uztveres procesa sekmēšana vecākajā pirmsskolas vecumā    26
3.  Empīrisks pētījums par vērtīborientācijas veidošanos daiļliteratūras uztveres procesā    33
3.1.  Pētījuma apraksts    33
3.2.  Pirmsskolas izglītības skolotāju un bērnu vecāku viedokļu izzināšana par daiļliteratūras nozīmi vērtīborientācijas sekmēšanā vecākajā pirmsskolas vecumā    35
3.3.  Bērnu vērtību izzināšana    39
3.4.  Pētījums par bērnu mīļākajām grāmatām un literārajiem tēliem    44
3.5.  Literāro darbu ietekme uz bērnu vērtīborientācijas sekmēšanu pedagoģiskās situācijās    46
  Secinājumi    55
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    56
  Pielikumi    58
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Vecāku un bērnu humānas, uz cieņu balstītas savstarpējās attiecības sekmē vērtību veidošanos un nostiprināšanos.
2. Visa pirmsskolas perioda laikā gan pieaugušo, gan vides tiešas un netiešas iedarbības rezultātā bērnā veidojas viņa dzīves ideāltips, dzīves stila prototips, kas ietver arī tikumisko vērtību pirmsākumus. Veidojot savas vērtīborientācijas, skolotājs ietekmē arī bērna vērtīborientāciju veidošanos: jo lielāka ir abu pušu vērtību un tieksmju radniecība, jo lielāka ir skolotāja ietekme uz bērnu.
3. Literatūra ievada bērnu tikumisko vērtību pasaulē, jo māksla ir īpašs sabiedrības radīts vērtīborientācijas ietekmēšanas līdzeklis.
4. Pirmsskolas vecumā, uztverot literāro darbu, svarīgs ir emocionālais pārdzīvojums, ko izraisa (vai neizraisa) literārais darbs. Literārie darbi, kas atbilst bērnu interesēm un vēlmēm, sniedz emocionālu un racionālu gandarījumu, ierosina fantāzijas un veido attieksmes pret pasauli.
5. Bērniem vajadzīgi tēli, izdomāti varoņi, kuri apveltīti ar nereālām īpašībām. Caur viņiem bērni izdzīvo to, ko viņiem liedz reālā dzīve.
6. Analizējot un apkopojot anketēšanas rezultātus ir redzams, ka aptaujāto skolotāju viedoklis sakrīt gan 2009. gadā, gan 2012. gadā, ka daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju.
7. Bērniem nepatīk vardarbība, tomēr ikdienā mēdz nodarīt kādam pāri. Tikai pēc tam, kad bērns ir nodarījis kādam pāri, viņš saprot, ko ir izdarījis un nožēlo to, jo iejūtas otrā cilvēkā.
8. Ja daiļliteratūras saturs atbilst bērna pieredzei, tad daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju. Tas pierādījās pētījuma posmā, kad lasīju konkrētās pasakas bērniem un pārrunājām tās.
9. Daiļliteratūra sekmē vērtīborentāciju, ja tās saturs izraisa emocionālu pārdzīvojumu. Tas pierādījās pētījuma posmā, kad lasīju konkrētās pasakas bērniem un pārrunājām tās.
10. Daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju, ja tās saturs tiek reflektēts interaktīvā refleksijā. Arī šis hipotēzes nosacījums pierādījās pēdējā pētījuma posmā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −33,71 €
Materiālu komplekts Nr. 1332133
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres procesā vecākajā pirmsskolas vecumā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/966356

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties