Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:587091
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2005.g. - 2006.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Konkurences vide un konkurētspējas novērtējums    5
1.1.  Konkurences būtība un nozīme    5
1.2.  Konkurences veidi un vide    6
1.3.  Konkurences izvērtēšanas un salīdzināšanas metodes    10
2.  VAS „Latvijas Pasts” vispārējs raksturojums    15
3.  VAS „Latvijas Pasts” konkurences vide un konkurētspējas novērtējums    20
3.1.  VAS „Latvijas Pasts” konkurences situācijas raksturojums    20
3.2.  VAS „Latvijas Pasts” konkurentu raksturojums    22
3.3.  VAS „Latvijas Pasts” konkurentu un konkurētspējas analīze    30
  Secinājumi    45
  Priekšlikumi    47
  Izmantoto avotu saraksts    48
  Pielikumi    49
Darba fragmentsAizvērt

Attīstoties tirgus konkurencei, aktuāls ir uzņēmuma mārketinga jautājums jeb pircēju vajadzību analīze, konkurentu darbības analīze, kā arī pakalpojuma kvalitātes līmenis, kas var nostiprināt uzņēmuma pozīciju tirgū. Īpaši svarīgi tas ir tagad, kad Latvija ir iestājusies Eiropas Savienībā, kurā ir brīva preču, pakalpojumu un darbaspēka kustība.
Jebkura uzņēmuma neatņemama sastāvdaļa ir mārketings un uzņēmuma panākumi balstās uz stingriem mārketinga principiem. Ikviens uzņēmums saskaras ar nepieciešamību pieņemt lēmumus un tas, cik šie lēmumi būs pareizi ir atkarīgs no uzņēmuma rīcībā esošās informācijas. Līdz ar to veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir nepieciešams patstāvīgi sekot līdzi tirgum un tā attīstības tendencēm, veikt sistemātisku datu iegūšanu un analīzi.
Analizējamais uzņēmums VAS „Latvijas Pasts” šobrīd ir vienīgā komercsabiedrība valstī, kas ir saņēmusi individuālo licenci un sniedz vispārējos pasta pakalpojumus. Latvijas Pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 50 gramus un Latvijas Republikas pastmarku, un citu pasta apmaksas zīmju izgatavošanu un laišanu apgrozībā.
Latvijas Pasta monopolstāvoklis ir nodrošinājis tam peļņu jebkurā klientu apkalpošanas un pakalpojumu kvalitātes ziņā. Kopš deviņdesmitajiem gadiem situācija ir mainījusies un Latvijas Pastam ir konkurenti gan preses izdevumu abonēšanā un piegādē, gan sūtījumu piegādē, kā arī finansu pakalpojumos, bet vēl joprojām Latvijas pasts ir vienīgais, kas nodrošina sūtījumu piegādi lielākajā Latvijas teritorijā. Laukos un reģionos pasta piegādi nodrošina tikai Latvijas pasts.
Kopš 2004. gada 1. maija pasta tirgus ir atvērts konkurencei, līdz ar to vispārējos pasta pakalpojumus var sniegt jebkurš komersants.
2009.gadā ES politika paredz pilnīgi liberalizētu pasta pakalpojumu tirgu.
Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt uzņēmuma VAS „Latvijas Pasts” pakalpojumu konkurenci un uzņēmuma konkurētspēju.
Lai sasniegtu kvalifikācijas darba mērķi nepieciešams izvirzīt šādus uzdevumus:
Apkopot pieejamo teorētisko literatūru un citus informācijas avotus
Izzināt un aprakstīt uzņēmuma Latvijas Pasts darbību.
Veikt VAS „Latvijas Pasta” konkurentu un konkurētspējas salīdzināšanu.
Izdarīt secinājumus un rast priekšlikumus turpmākai uzņēmuma efektīvai darbībai un pilnveidošanai.
Kvalifikācijas darba izstrādē tika izmantota pieejamā teorētiskā mārketinga literatūra un interneta resursi. Praktiskās daļas pētījumi tika balstīti uz sekundārajiem datiem. Dati par eksprespastu tika iegūti informatīvā atbildes vēstulē, ko sniedza Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, savukārt informācija par preses abonēšanu un piegādi tika iegūta no Latvijas Preses izdevēju asociācijas interneta mājas lapas.
Autore saskārās ar konfidencialitāti attiecībā pret VAS „Latvijas Pasts” iekšējās informācijas un statistisko datu iegūšanu, kas apgrūtināja pilnvērtīgu darba izstrādi.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „VAS "Latvijas Pasts" pakalpojumu konkurence un konkurētspējas kāpināšanas iespējas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/587091

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties