Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
4,08 (19%)
Cena ar atlaidi*:
17,40
Pirkt
Identifikators:248549
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Akadēmiskais
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    8
1.  Analitiska apskata daļa    11
  Tirdzniecības pamatprincipi un pilnveidošana iespējas    11
1.1.1.  Tirdzniecības būtība un funkcijas    12
1.1.2.  Tirdzniecības darbības paņēmieni    31
  Optikas pamatuzdevums un attīstības vēsture    38
1.1.  Stratēģisko lēmumu pieņemšana    41
2.  Pētījumu un aprēķinu daļa    45
2.1.  Latvijas optikas preču tirgus    45
2.1.1.  Optikas preču patērētāji    45
2.1.2.  Mazumtirgotāji un starpnieki    52
2.1.3.  Citi tirgus dalībnieki    58
2.2.  Nozares attīstības iespējas    60
  Nobeigums    72
  Bibliogrāfiskais saraksts    76
Darba fragmentsAizvērt

Optisko preču tirdzniecības pamatuzdevums ir veikt veselības aprūpi redzes jautājumos. Par optikas precēm tiek sauktas galvenokārt optiskās brilles, acu kontaktlēcas, saulesbrilles un to aksesuāri. Normatīvajos aktos ir noteikts, ka medicīnas preces ir tikai optiskās brilles un kontaktlēcas. Katram uzņēmumam ir tiesības izvēlēties savu specializāciju vai uz brillēm, vai uz kontaktlēcām. Kvalitatīvai šo preču tirdzniecībai līdztekus tiek piedāvāti nepieciešamie pakalpojumi - redzes pārbaude un cita veida konsultācijas, briļļu izgatavošana un to serviss.
Šīs nozares uzņēmumos no optikas specialitātēm tiek nodarbināti optometristi, oftolmologi, optiķi un arī darbinieki bez speciālas izglītības.
Tagadējās Latvijas teritorijā optikas tirdzniecība notika Padomju Savienības laikā. Šo funkciju veica valsts uzņēmums “Latvijas optika” kā monopolists, kurš darbojas vēl lidz šim, gan negūstot redzamus panākumus. Pēc neatkarības atgūšanas optikas preču tirgū sāka darboties vairāki privātie uzņēmumi. Viens no pirmiem nevalstiskiem uzņēmumiem bija Lielbritānijā reģistrētais uzņēmums “Vision Express”. Vēlāk 1993. gadā tika dibināti uzņēmumi “Cobergs” un “LU Optometrijas centrs”.
Bakalaura darbā plašāk tiks apskatīts uzņēmums “Cobergs”, kā arī “Vision Express” un “LU Optometrijas centrs” no optikas preču mazumtirdzniecības viedokļa, vairāki šo preču piegādātāji un vairumtirgotāji, un optikas tirgus kopumā ar pārējiem tā dalībniekiem – patērētājiem un ražotājiem gan Latvijā, gan citās valstīs.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt atsevišķu uzņēmumu un optikas preču tirgus uzņēmējdarbību, tā rezultātā atklāt pozitīvos momentus un trūkumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus darbības pilnveidošanai.
Lai sasniegtu bakalaura darba mērķi nepieciešams veikt šādus uzdevumus:
1)izpētīt speciālo ekonomikas un optikas literatūru un likumdošanu;
2)aplūkot optikas būtību un tās attīstību pasaules vēsturē;
3)izpētīt pastāvošos apstākļus Latvijas optikas tirgū;
4)noteikt optikas tirgus mērķus, pamatojoties uz uzņēmumu darbības principiem un veselības aprūpes praksi redzes jomā;
5)izvērtēt nozares attīstības iespējas;
6)noteikt mārketinga un menedžmenta darbības nepieciešamību;
7)noteikt normatīvo aktu atbilstību un piemērotību iekšējam tirgum un Eiropas Savienības prasībām.
Pirmajā nodaļā tiks apskatīti tirdzniecības pamatprincipi, kuri ietekmē uzņēmumu darbību noteiktā nozarē, un iespējas to pilnveidot. Tirgzinība un vadīšana lielākoties saistās ar uzņēmuma darbības regulēšanu, taču nozares attīstība ir atkarīga tieši no katra uzņēmuma pieņemtiem lēmumiem. Vispirms apskatama tirgzinības būtība, elementi, no kuriem tas sastāv, kā arī dažādi faktori, kuri to ietekmē. Tirgzinības darbības tiks sadalītas trijās grupās: mērķpircēja noteikšana, tirgzinības mikss un tirgzinības funkcijas. Tirgzinības mikss ir elementi, uz kuriem uzņēmumam jāvērš sava uzmanība, ražojot un piedāvājot preces vai pakalpojumus. Tajos ietilpst produkts, cena, sadale un izvietojums un virzīšana. Kā trešā grupa tiek izcelta tirgzinības funkcijas; analīze, plānošana, izpilde un kontrole, kurā nosaka darbību secību jebkurā tirgzinības elementā, piemēram: produkts – piedāvājuma analīze tirgū, jauna produkta plānošana, tā ražošana un virzīšana tirgū, kvantitātes pārbaude un ražošanas kontrole. Šajā pašā nodaļā apskatīs vadīšanas darbības principus. Tas tiek iedalīts četrās darbību grupās: plānošanā, organizēšanā, motivēšanā un kontrolē. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −33,30 €
Materiālu komplekts Nr. 1193795
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Uzņēmējdarbības attīstības problēmas tirdzniecībā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/248549

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties