Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:874158
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.03.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Kopsavilkums    4
  Summary    5
  Резюме    7
  Ievads    9
1.nodaļa.  Mārketinga koncepcijas izstrādes teorētiskie aspekti    11
1.1.  Situācijas analīze    12
1.2.  Mērķu noteikšana    14
1.3.  Segmentēšana un pozicionēšana    14
1.4.  Ieviešana un realizēšana    16
1.5.  Monitoringa mehānismi    16
2.nodaļa.  Esošās situācijas izvērtējums Aknīstes novadā    18
2.1.  Aknīstes novada vispārīgs raksturojums    18
2.2.  Tūrisma nozares izvērtējums Aknīstes novadā    19
2.2.1.  Tūrisma objekti Aknīstes novadā    21
2.2.2.  Aknīstes novada SVID analīze    26
2.2.3.  Makrovides analīze    29
2.2.4.  Konkurences izvērtējums    31
2.3.  Vietējo iedzīvotāju un tūristu skatījums uz Aknīstes novadu kā tūrisma galamērķi    34
2.3.1.  Aknīstes novads vietējo iedzīvotāju skatījumā    35
2.3.2.  Aknīstes novads tūristu skatījumā    42
3.nodaļa.  Mārketinga koncepcija Aknīstes novadam    50
3.1.  Mārketinga mērķu noteikšana    50
3.2.  Mērķa tirgu noteikšana un pozicionēšana    51
3.3.  Izplatīšanas un komunikāciju politika    52
3.4.  Rīcības plāns    54
3.5.  Kontrole un monitorings    57
  Nobeigums    58
  Izmantoto avotu saraksts    61
  Pielikumi    64
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Bakalaura darba „Mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam” mērķis bija izpētot un apkopojot pieejamo informāciju par Aknīstes novadu, izveidot Aknīstes novada mārketinga koncepciju veiksmīgākam novada tēlam un atpazīstamībai.
Mērķa sasniegšanai tika veikti šādi uzdevumi – izpētīta pieejamā literatūra par mārketinga koncepcijas veidošanu, Aknīstes novadu un pagastiem, veikts novada esošās situācijas izvērtējums, veikta novada vietējo iedzīvotāju aptauja un Latvijas iedzīvotāju (ceļotāju) aptauja, izstrādāta mārketinga koncepcija un ieteikumi tūrisma tālākai attīstībai novadā.
Darba mērķis tika sasniegts un darba gaitā izdarīts secinājums, ka Aknīstes novads ir tūristiem pievilcīgs novads ar novadam raksturīgiem tūrisma objektiem un piesaistēm, kas ir populāras un pazīstamas šodien, kā arī objektiem un piesaistēm, kas nākotnē varētu kļūt par nozīmīgiem apskates objektiem ceļotāju vidū.
Darba gaitā autore saskatīja vairākas problēmas, kas kavē tūrisma attīstību novadā, kā arī izdarīja secinājumus par tūrismu Aknīstes novadā un izveidoja priekšlikumus tālākai novada tūrisma attīstībai.

Secinājumi un problēmas:
1. Aknīstes novads ir tūrisma resursiem bagāts novads, tajā ir daudz dabas resursu, kā arī cilvēka veidoto tūrisma objektu, vairāki no tiem ir unikāli un populāri ceļotāju vidū;
2. Tūrisms Aknīstes novadā vēl tikai attīstās un savu maksimālo augšupejas punktu vēl nav sasniedzis, līdz ar to tūrisma nozarei ir kur augt un attīstīties;
3. Nozīmīgākie tūrisma resursi Aknīstes novadā koncentrējas Aknīstes un Gārsenes pilsētās, bet pārējie pagastu teritorijās;
4. Tūrisma infrastruktūra novada teritorijā ir diezgan normālā stāvoklī, ir pietiekami daudz norādes zīmju, informācijas stendu pie tūrisma objektiem, vājāk attīstīta ir ceļu infrastruktūra un autostāvvietas, kuru trūkums dažviet ir novērojams;
5. Viena no problēmām Aknīstes novadā ir nesakārtotā autoceļu infrastruktūra, kas savā veidā „atbaida” ceļotājus, jo, piemēram, no Jēkabpils uz Aknīsti jābrauc pa grants ceļu, kas lielāko gada daļu ir sliktā stāvoklī, ar bedrēm un bīstamiem ceļa posmiem. Līdzīga situācija ir braucot no citām apdzīvotām vietām uz Aknīstes novadu. Sliktā stāvoklī ir autoceļi arī pašā Aknīstes pilsētā, vietām bedres ir ļoti lielas un ir iespējams sabojāt savu auto, braucot pa šādu ceļu;
6. Otra liela problēma novadā ir nepietiekams ēdināšanas iestāžu skaits, tādēļ lielām tūristu grupām praktiski nav kur ieturēt maltīti. Novadā ir dažas ēdināšanas iestādes, kas var paēdināt nelielas tūristu grupiņas, ja ēdināšana grupai nav pieteikta iepriekš;
7. Novadā ir mazs tūrisma mītņu daudzums, nav viesnīcu, ir dažas viesu un lauku mājas, kas var uzņemt dažus viesus, retos gadījumos līdz 20 viesiem vienlaicīgi. Arī telšu vietu nav daudz, tādēļ tūristiem ir mazas izvēles iespējas, kur nakšņot;
8. Novada iedzīvotāji ir diezgan kūtri, reizēm tieši sliktās informētības dēļ. Ja arī cilvēki labprāt iesaistītos kādās tūrisma aktivitātēs, to veidošanā un piedāvāšanā, viņi to nedara, jo viņiem ir maz informācijas par to – ko un kā darīt;
9. Aknīstes novada domei tūrisms nav prioritāte, līdzekļi tūrismam ar katru gadu tiek aizvien samazināti, tādēļ attīstība iespējama tikai pateicoties entuziastiem, kas novadam ir kā stiprā puse – cilvēki, kam ir idejas un kas kaut ko dara, lai piesaistītu tūristus;
10. Tūrisma iespējas novadā netiek pietiekami reklamētas, tādēļ arī daudzi par tām nemaz nezina;
11. Pēc vietējo iedzīvotāju un ceļotāju aptaujas autore secina, ka novadā nav pietiekams daudzums izklaides iespēju, ziemas tūrisma iespēju, kā arī aktīva laika pavadīšanas iespēju, ko noteikti būtu jāuzlabo.

Priekšlikumi Aknīstes novada tūrisma tālākai attīstībai:
1. Jāsāk ar infrastruktūras sakārtošanu novadā – jāsalabo ceļi, gan izmantojot novada budžeta līdzekļus, gan piesaistot tos no ES fondiem, konkrēti Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) un Kohēzijas fonda (KF);
2. Novada domei sadarbībā ar kultūras centru jārīko vairāk pasākumu novadā, proti, kultūras pasākumi – koncerti, izstādes (vietējo mākslinieku), teātra izrādes (pašdarbnieku kolektīvi), svētki par godu novada izveidošanai, Gārsenes pils gadadienas un citi pasākumi, ar kuru palīdzību novads kļūtu zināmāks un piesaistītu cilvēkus no apkārtējiem novadiem un tālākiem Latvijas nostūriem;
3. Gārsenes TIC jāizveido jauns Aknīstes novada bukletu un kabatas formāta novada karti, kas būtu ērta lietošanā, kā arī varētu tikt izvietota gan Gārsenes TIC, gan Jēkabpils TIC, kā arī izstādē „Balttour 2011”. Protams, dalība izstādē „Balttour 2011” ir nepieciešama, lai novads tiktu popularizēts, kaut vai ar Gārsenes pils kā Latvijas piļu un muižu asociācijas dalībnieces palīdzību;
4. Aknīstes novada domei būtu nepieciešams vairāk informēt sava novada iedzīvotājus par to, kā veidot savus tūrisma piedāvājumus, uzņēmumus, kas nestu labumu ne tikai pašiem uzņēmējiem un vietējiem iedzīvotājiem, bet arī Aknīstes novada budžetam.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tūrisma mārketinga koncepcijas izveide Aknīstes novadam”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/874158

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties