Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:201265
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2018.g. - 2019.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    9
1.  TURBOVENTILATORA DZINĒJS    11
1.1.  Ieplūdes kanāls    13
1.2.  Ventilators    14
1.3.  Kompresors    14
1.4.  Degkamera    15
1.5.  Turbīna    16
1.6.  Izplūdes kanāls    17
1.7.  Turboventilatoru dzinēju priekšrocības    18
2.  PLŪSMAS SPIEDIENS, TEMPERATŪRA UN ĀTRUMS DZINĒJĀ    19
3.  PLŪSMAS ATRAUŠANĀS UN POMPĀŽA KOMPRESORĀ    20
3.1.  Plūsmas atraušanās    20
3.2.  Pompāža    21
3.3.  Nestabilitātes novēršana    21
4.  KOMPRESORA STARTĒŠANAS PROBLĒMAS    22
4.1.  Vairāku vārpstu konfigurācija    22
4.2.  Mainīga leņķa statora lāpstiņas    23
4.3.  Gaisa novadīšana    23
5.  DZINĒJU SERTIFIKĀCIJA    24
5.1.  Izturības pārbaude    24
5.2.  Dzinēja pārbaude ventilatora lāpstiņas notrūkšanas gadījumā    25
5.3.  Dzinēja pārbaude uz nezināma objekta triecienu    25
5.4.  Lidojuma augstuma pārbaude    26
5.5.  Apledošanas pārbaude    26
5.6.  Spriegumu pārbaude dzinēja lāpstiņām un diskiem    26
5.7.  Trokšņa pārbaude    27
5.8.  Dzinēja pārbaude lidojumā    27
6.  DZINĒJA KONSTRUKCIJAS MATERIĀLI    28
6.1.  Dzinēja aukstā zona    28
6.2.  Dzinēja karstā zonā    28
7.  DZINĒJU TEHNISKĀ APKOPE    30
7.1.  Plānotā tehniskā apkope    30
7.2.  Neplānotā tehniskā apkope    31
7.3.  Stāvokļa monitorings    31
7.4.  Izplūdes gāzu temperatūras rezerve    32
7.5.  Stāvokļa monitoringa indikatori    33
8.  DZINĒJA V2500 – A5 BOROSKOPA INSPEKCIJA    34
8.1.  Lieljaudas gaismas avots    35
8.2.  Gaismas vadības kabelis    35
8.3.  Nemainīgā leņķa boroskops    35
8.4.  Mainīgā leņķa boroskops    36
8.5.  Gaisa kuģa sagatavošana darbam    36
8.6.  Boroskopa inspekcijas veikšana    37
8.7.  Lāpstiņu bojājumi    38
9.  DZINĒJU V2500 UN CFM56 VENTILATORA DISKA UN BUSTERA ROTORA SAVIENOJUMA KONSTRUKCIJAS SALĪDZINĀJUMS UN STATISKĀS IZTURĪBAS IZPĒTE    40
9.1.  Dzinējs V2500 un tā tehniskie dati    40
9.2.  Dzinējs CFM56 un tā tehniskie dati    42
9.4.  Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstruēšana    44
9.5.  Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora centrbēdzes un aksiālo spēku noteikšana    46
9.6.  Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma statiskās izturības aprēķins    51
9.7.  Dzinēja V2500-A5 ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikācijas statiskās izturības aprēķins    56
9.8.  Dzinēja V2500-A5 bustera rotora modifikācijas statiskās izturības aprēķins    60
  SECINĀJUMI    65
  LITERATŪRA    66
  GARANTIJAS VĒSTULE    68
  PIELIKUMS    69
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Veicot pirmo datorsimulāciju oriģinālai dzinēja IAE „V2500-A5” konstrukcijai tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi bustera rotorā mainās no 4,084*105 līdz 3,545*108 N/m2. No tā izriet, ka konstrukcijā nerodas paliekoša deformācija, jo tecēšanas robeža izvēlētajam materiālam ir 9,10*108 N/m2.
2. Deformācija oriģinālai dzinēja konstrukcijai mainās no 1.0*10-3 līdz 1,995 mm.
3. Oriģinālās konstrukcijas kopējā masa ir 158,39 kg.
4. Veicot ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikāciju un atkārtojot datorsimulāciju tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi mainās no 9,473*104 līdz 3,522*108 N/m2. Salīdzinājumā ar oriģinālās konstrukcijas simulācijas rezultātiem, minimālie spriegumi samazinās par nepilniem 77%, bet maksimālie samazinās par 0,65%. Šajā konstrukcijā nerodas paliekoša deformācija, jo netiek sasniegta tecēšanas robeža.
5. Deformācija modificētajā konstrukcijā mainās no 1.0*10-3 līdz 1.718 mm. Salīdzinot pirmās un otrās datorsimulācijas deformāciju maksimālās vērtības, modifikācijā tā samazinās par 13,89%.
6. Izveidojot ventilatora diska un bustera rotora modifikāciju kopējā konstrukcijas masa samazinās līdz 156,26 kg, kas ir par 2,13 kg mazāk kā oriģinālajai konstrukcijai.
7. Izpildot papildus modifikāciju bustera rotoram, tika novērots, ka ekvivalentie spriegumi bustera rotorā mainās no 1,160*105 līdz 3,464*108 N/m2. Salīdzinājumā ar otrās datosimulācijas rezultātiem, minimālie spriegumi palielinās par 22,45%, bet maksimālie spriegumi samazinās par 1,65%. Bet, salīdzinājumā ar pirmo – oriģinālo dzinēja „V2500 – A5” konstrukcijas rezultātiem, minimālie spriegumi kopumā samazinās par 28,40%, kā arī maksimālie samazinājās par 2,29%. Šajā konstrukcijā, tā pat kā iepriekšējās, nerodas paliekoša deformācija.
8. Deformācija, pēc bustera rotora modifikācijas izpildes mainās no 1.0*10-3 līdz 1,670 mm. Salīdzinājumā ar ventilatora diska un bustera rotora savienojuma modifikācijas rezultātiem, tā ir mazāka par 2,80%, savukārt par pirmo datorsimulāciju oriģinālai konstrukcijai, šis lielums samazinās par 16,30%.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,91 €
Materiālu komplekts Nr. 1370550
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Turboventilatora dzinēja "V2500" un "CMF56" ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukcijas salīdzinājums un statiskās izturības izpēte”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/201265

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties