Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:643044
Vērtējums:
Publicēts: 10.05.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 44 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Abtract    4
  IEVADS    5
  Pamattermini    10
1.  BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM SOCIĀLPEDAGOĢISKĀS PROBLĒMAS    12
1.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    12
1.2.  Pusaudžu psihiskā attīstība un personības veidošana    14
1.3.  Savstarpējās attiecības vienaudžu vidū    17
2.  SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU BŪTĪBA    20
2.1.  Bērnu uzvedības traucējumu raksturojums    21
2.2.  Deviantas un delinkventas uzvedības veidi un cēloņi    22
2.3.  Bērnu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās skolā    28
3.  NORMATĪVO AKTU, KAS SASISTOŠI MĒRĶGRUPAI, ANALĪZE    31
4.  STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS BŪTĪBA SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ    34
5.  SIA „BĒRNU OĀZE” MĀKOŅLALNA STRUKTŪRVIENĪBAS BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM IEKĻAUŠANĀS KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    41
5.1  SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības darbības raksturojums    42
5.2  Kaunatas vidusskolas apraksts    46
5.3  SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības audzēkņu viedoklis par iekļaušanos Kaunatas vidusskolā (anketēšanas rezultāti un analīze)    52
5.4  Kaunatas vidusskolas skolēnu viedoklis par SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības iekļaušanās skolā (anketēšanas rezultāti un analīze)    63
5.5.  Kaunatas vidusskolas pedagogu intervēšanas apraksts un analīze    67
6.  STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS MODELIS MĒRĶGRUPAS SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    73
  NOBEIGUMS    80
  IZMANTOTA LITERATŪRA    81
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd Latvijā un arī citās valstīs aktuāla jauniešu veiksmīga iekļaušana sabiedrībā, jo jaunu cilvēku nākotne ir saistīta ar valsts nākotni, tās garīgo un ekonomisko izaugsmi. Savukārt, pieaugušie ir atbildīgi par bērna attīstības procesu un to, kā bērns pielāgojas apkārtējai videi. Jau no dzimšanas cilvēka uzvedību visvairāk veido viņa ģimene. No tā, kā mazais cilvēks tiks mīlēts, aprūpēts un cienīts, stipri vien būs atkarīga viņa prasme veidot attiecības ar apkārtējiem, kā arī viņa uzvedība Sociālo pieredzi bērns apgūst arī ārpus mājas (ar draugiem, skolā, masu pasākumos). Socializācijas process ietver ne tikai pasaules izzināšanu, bet arī un galvenokārt sociālo, tostarp tikumisko un juridisko, normu apgūšanu. Šajā procesā ir daudz stihiskuma, kas ietekmē personību, it īpaši tās veidošanas laikā. Stihiski radušās situācijas dažkārt ir pretrunā ar sociālajām prasībām, tāpēc rīcības veida izvēle nenobriedušai personībai nav viegla un prasa lielu atbildības izjūtu [37].
Tēmas aktualitāte
Saistībā ar mūsdienu jauno paaudzi bieži tiek minētas problēmas ar alkoholu, narkotikām, izdarītajiem pārkāpumiem, nepaklausību, nekorektu uzvedību un pat noziegumiem. Lai raksturotu dažāda veida pārkāpumus-zādzības, vardarbību, sabiedrisko normu neievērošanu un tamlīdzīgi, tos pieņemts apzīmēt ar terminu delinkvence. Pieaugušie pārmet jauniešiem, nosoda viņus un par izdarītajiem noziegumiem ievieto viņus pāraudzināšanas skolās vai cietumā.
Psihoterapeite Indra Tretjakova raksta - tikai uzceļot un iekārtojot slēgtas iestādes, kur ievietot bērnus un pusaudžus ar delinkvento uzvedību, lai viņi netraucētu sabiedrībai, nav iespējams samazināt pārkāpumu daudzumu. Šajā vecumposmā viņi aktīvi socializējas, un ilgstoša atrašanās slēgtās iestādēs viņus adaptē šiem apstākļiem. Tātad, jāmeklē veidi, lai nepilngadīgus likumpārkāpējus audzinātu ar pozitīviem piemēriem, pēc iespējas neatraujot viņus no ģimenes un normāla socializācijas procesa [37] .
Pēdējā desmitgadē sevišķi aktuālu nozīmi ieguva tādi jēdzieni kā resocializācija, uzvedības korekcija. Jaunās paaudzes izglītošana un audzināšana atbilstoši katra indivīda spējām un prasībām ir viena no likumpārkāpumu novēršanas iespējām.
1996. gadā Rīgā savu darbību uzsāka brīvprātīgo iniciatīvas grupa "Kopā ar mums" ar mērķi palīdzēt sociālo negāciju rezultātā cietušajiem bērniem atveseļoties un adaptēties vienaudžu vidū. Iesākumā sociālais rehabilitācijas darbs tika veikts Rīgas 1.internātskolā, sniedzot atbalstu bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides t.sk. ielu bērniem. Paralēli tika apmeklētas šo bērnu ģimenes. Jau gandrīz 10 gadus tiek rīkotas īpašas vasaras nometnes, kurās cietušajiem bērniem ir iespēja iepazīt kā tas ir - dzīvot ģimenē un rūpēties vienam par otru, nenodarot pāri [22] .
Kopš 2001.gada kā Phare Access 1999 finansētā projekta turpinājumu organizācija sniegusi psiholoģisku un sociāli pedagoģisko palīdzību bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides, ielu bērniem, vardarbībā cietušiem bērniem gan Rīgā, gan Latgales reģionā. Ar Sorosa Fondu - Latvija atbalstītu projektu 2002. gada septembrī ir uzsākta alternatīvās aprūpes veidošana bērniem un jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem [22] .
2000.gadā bāreņu aprūpes centrs "Kopā ar mums" kopā ar Lauderu pagasta pašvaldību atvēra bērnu rehabilitācijas centru "Oāze", kurā katru gadu palīdzību un rehabilitāciju saņem 34 bērni
2000.gadā no labdarības organizācijas "Kopā ar mums" tika izveidota atsevišķa sabiedrība, kura Latvijas Republikas uzņēmumu reģistrā tika reģistrēta, ka sabiedrība ar ierobežoto atbildību SIA „Bērnu oāze” kuras darbības lokā ir
• ilgstoša sociālā aprūpe un sociālie pakalpojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem;
• dienas centri bērniem;
• grupu dzīvokli jauniešiem ar garīgas attīstības traucējumiem;
• sociālā rehabilitācija bērniem ar uzvedības traucējumiem.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −21,64 €
Materiālu komplekts Nr. 1314594
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Starpprofesionālā sadarbība rehabilitācijas centra "Bērnu oāze" pusaudžu iekļaušanai Kaunatas vidusskolā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/643044

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties