Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:455372
 
Vērtējums:
Publicēts: 15.08.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 67 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Ķermeņa pašuztveres pamatprincips    7
2.  Ķermeņa tēla pašuztveres problemātika sportistu vidū    9
2.1.  Ķermeņa pašuztveres viezbiežāk sastopamie garīgās veselības traucējumi sportistu vidū    11
3.  Ķermeņa tēla pašuztveres īpatnības atkarībā no dzimuma    13
3.1.  Ķermeņa tēla pašuztvere sievietēm    13
3.2.  Ķermeņa tēla pašuztvere vīriešiem    14
4.  Ķermeņa tēla uztveres norma    15
5.  Pašapziņa un pašefektivitāte    17
5.1.  Sportistu pašapziņa un pašefektivitāte    17
6.  Pozitīvs ķermeņa pašuztveres tēls    19
6.1.  Novirzes no pozitīva ķermeņa pašuztveres tēla veidošanas    20
7.  Sociālo mediju ietekme ķermeņa tēla veidošanā    22
7.1.  Sociālo mediju ietekme uz sportistu ķermeņa pašuztveres tēla veidošanu    23
  Metode    25
  Pētījuma dalībnieki    25
  Pētījuma instrumentārijs    26
  Pētījuma procedūra    26
  Rezultāti    28
  Diskusija    31
  Secinājumi    32
  Izmantotās literatūras avotu saraksts    33
  Pielikumi    41
  1.pielikums. Ķermeņa apmierinātības skala (BAS-2) (oriģināls)    41
  2.pielikums. Aptaujas jautājumi    42
Darba fragmentsAizvērt

Sports un fiziskās aktivitātes ir ļoti nozīmīgs sabiedrības aspekts, taču sportisti bieži tiek vērtēti pēc sava ķermeņa tēla, jo tie ir fiziski aktīvi un tiem ir izteikti attīstīta fiziskā forma (izskats). Šī iemesla dēļ sportisti ir pakļauti kritiski vērtēt savu ķermeņa tēlu, kas var ietekmēt arī samazinātu veiktspēju snieguma uzrādīšanā (Gruettner et al., 2020). Viens no ietekmējošajiem faktoriem šādai kritiskai ķermeņa tēla vērtēšanai var būt radīts sociālo mediju ietekmē (Lim, Donovan, Kaufman, & Ishida, 2021).
Sociālie mediji ir kļuvuši par nozīmīgu sabiedrības komunikācijas un informācijas avotu. Tie piedāvā daudzveidīgas iespējas cilvēku savstarpējai komunikācijai, informācijas apmaiņai un pašizpausmei. Sociālie mediji arī spēj ietekmēt cilvēku uzskatus, uzvedību un pašnovērtējumu, tostarp attiecībā uz savu ķermeņa tēlu (Twenge & Campbell, 2019; Turkle, 2006). Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju tagad izmanto sociālos medijus (59%) (Chaffey D., 2023), tai skaitā iekļaujot arī sportistus (Hopkins J., Hopkins K., & Whelton, 2013). Sociālie mediji mūsdienās ir viens no ietekmīgākajiem faktoriem, kas pastiprina indivīdu salīdzināšanu savā starpā un var ietekmēt ne tikai pieaugušos, bet arī bērnus un jauniešus pie ideālu (slaidu un/vai muskuļotu) ķermeņu glorificēšanas kā normu (Vuong, Jarman, Doley, & McLean, 2021). Šāda sociālo mediju ietekme var radīt ne tikai fiziskus, bet arī garīgus veselības traucējumus. …

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1398762
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties