Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:143044
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    5
1.1.  Bērnu bāreņu sociālā aprūpe    5
1.1.1.  Bērnu bāreņu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas    6
1.1.2.  Bērnu dzīves kvalitātes nosacījumi sociālās aprūpes centros    9
1.2.  Statistikas dati par sociālo aprūpi Latvijā    10
1.3.  Bērnu sociālpsiholoģiskais portrets    11
1.4.  Sociālā aprūpētāja darba īpatnības ar bērniem bāreņiem    13
1.4.1.  Sociālās vides īpatnības bērnu bāreņu aprūpes centros    16
1.4.2.  Bērnu bāreņu socializācijas īpatnības    18
2.  PRAKSTISKĀ DAĻA    20
2.1.  Pētījuma metodoloģija    20
2.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    21
  Secinājumi    32
  Priekšlikumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    34
  PIELIKUMS    36
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Darba mērķis sasniegts – noskaidrot sociālās aprūpes īpatnības bērnu bāreņu sociālās aprūpes centros. Izvirzītā darba hipotēze – bērniem bāreņiem sociālās aprūpes centros ir nepietiekoši nodrošināta sociālā aprūpe – pierādīta.
1. Bāreņiem un bez vacāku palikušajiem bērniem valsts nodrošina ārpusģimenes aprūpi. Bērnu nama uzdevums ir nodrošināt visas bērna pamatvajadzības, tomēr bērniem var rasties zināmas grūtības ar savu emocionālo vajadzību apmierināšanu.
2. Iespējas sagatavot jauniešu patstāvīgai dzīvei bērnu nama ir atkarīgas no valsts politikas, sabiedrības attieksmes, finansējuma, darbinieku atdeves un profesionalitātes, ka arī bērna motivācijas.
3. Pusaudžu un jauniešu vecumā ļoti liela nozīme ir sociālajai videi – pieaugušo paraugam un sevis nostatījumam pret citiem – cenšoties vai nu līdzināties, vai tieši pretēji – atšķirties no tiem. Sociālā vide ir būtisks pusaudžu un jauniešu motivācijas ietekmētājs. Vide ietver lielu potenciālu personības un prasmju attīstīšanai.
4. Sociālie aprūpētāji uzskata, ka galvenās prasmes, kuri ir nepieciešami aprūpējot bērnus bāreņus ir pareizi un savlaicīgi dokumentēt savu profesionālo darbību (28%). Bērnu līdzdalības veicināšana aprūpes procesā sociālie aprūpētāji pielieto tikai 7% gadījumos.
5. Ar spēļu terapijas pielietojumu psihosociālā darba procesā var novērot bērna emocijas un pārdzīvojumus un pieredzi, kas savukārt bērnus var atbrīvot no iekšējā sasprindzinājuma, stresa un pārdzīvojumiem, ko izraisījusi jauna nepiemērota vide. Darbinieki spēļu terapiju maz pielieto savā praksē, kā atbalsta sniegšanas izpaudumu jaunatvestiem bērniem bāreņiem (4%).
6. Bērni bāreņi apmeklē prasmju apguves nodarbības – 76%. Bet nodarbības tiek organizētas, kā grupu darbs – 54%, kas apgrūtina bērna uztveršanu sīkam momentam prasmju apguves laikā, un grūti novērtēt apgūšanas līmeni.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties