Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
12,99
Ietaupījums:
1,82 (14%)
Cena ar atlaidi*:
11,17
Pirkt
Identifikators:733278
Vērtējums:
Publicēts: 30.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 52 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  TEORĒTISKAIS APRAKSTS PAR DATORATKARĪBAS RISKIEM PUSAUDŽU VECUMPOSMĀ UN TO MAZINĀŠANAS IESPĒJĀM SOCIĀLĀ PEDAGOGA DARBĀ    5
1.1.  Atkarību būtības raksturojums    5
1.2.  Datoratkarība citu atkarību kontekstā    7
1.3.  Pusaudžu socializācija jaunatnes atvērtajos centros    13
1.3.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    13
1.3.2.  Jauniešu atvērto centru raksturojums    15
1.4.  Sociālpedagoģiskā darba aspekti pusaudžu datoratkarības prevencē    17
1.4.1.  Preventīvā sociālpedagoģiskā darba raksturojums    18
1.4.2.  Komandas darba pieeja sociālā pedagoga preventīvajā darbā    19
1.4.3.  Metožu apskats sociālpedagoģiskajam preventīvajam darbam    21
2.  PĒTĪJUMS PAR PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS PROBLEMĀTIKU    24
2.1.  Pētījuma organizācija    24
2.2.  Anketēšanas rezultāti un to analīze    27
2.3.  Pusaudžu fokusdiskusijas rezultātu analīze    36
2.4.  Jaunatnes atvērto centru izglītības metodiķu intervijās iegūto rezultātu interpretējums    39
2.5.  Secinājumi    42
3.  SOCIĀLĀ PEDAGOGA PREVENTĪVĀ PROGRAMMA PUSAUDŽU DATORATKARĪBAS MAZINĀŠANĀ    43
3.1.  Programmas nepieciešamības pamatojums    43
3.2.  Programmas plāns un nodarbību/ aktivitāšu apraksts    45
  NOBEIGUMS    65
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    67
  PIELIKUMI    71
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Tēmu „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā” bakalaura darba autore savam pētījumam izvēlējās, jo kā tika noskaidrots teorētiskajā izpētē, Latvijā krasi pieaug datoratkarīgo pusaudžu skaits, daudzi pakļauj sevi datoratkarības riskam sociālo prasmju trūkuma dēļ. Tēmas aktualitāti pamato arī pētījumu trūkums par pusaudžu datoratkarību un datoratkarības risku Latvijā, kā arī šādu pētījumu trūkums tieši sociāli pedagoģiskajā jomā.
Lai pamatotu izvēlētās tēmas aktualitāti, pētījuma problēmu, darba autore veica pusaudžu aptauju (anketēšana, fokusgrupas diskusija ar pusaudžiem) un veica interviju ar izglītibas metodiķem. Balstoties uz empīriskajā pētījumā iegūtajiem rezultātiem, to analīzi un secinājumiem, tika izstrādāta sociāli pedagoģiskā preventīvā programma pusaudžiem sociālo prasmju pilnveidošanai un datoratkarības riska mazināšanai.
Preventīvās programmas veidošanas un realizēšanas moto: Pusaudži ir enerģijas pārpilni! Ja ģimene, skolotāji, sociālais pedagogs un viņa sadarbības partneri, mijiedarbojoties un sadarbojoties ar pusaudzi, šo enerģiju neievirzīs labvēlīgā gultnē (veiksmīgā socializācijā), tad pusaudzis pats centīsies enerģiju kaut kādā veidā realizēt un bieži vien mūsdienās tas ir dators, datoratkarības risks. „Ārstējot” pusaudžus no datora atkarības un riska kļūt par datoratkarīgo, mērķis nav viņiem aizliegt visu mūžu tuvoties datoram, bet pilnveidot vai apgūt sociālās prasmes, piemēram, prasmi kontrolēt stundas, kuras viņi pie datora u.c., lai paralēli varētu darīt arī citas ļoti interesantas un vērtīgas lietas – mācīties, rūpēties par ģimeni, saturīgi pavadīt brīvo laiku, sadarbojoties ar jauniešiem viens otru atbalstīt personīgajā un profesionālajā izaugsmē utt.
Tādējādi varam uzskatīt, ka bakalaura darba izvirzītais pētījuma mērķis ir sasniegts, izpildot izvirzītos uzdevumus.
Darbam ir praktiskā pielietojuma nozīme. Gan teorētiskās atziņas, gan preventīvo programma darbā ar pusaudžiem var pielietot ne tikai sociālais pedagogs neformālajā izglītībā, bet arī skolā - tas ir vērtīgs materiāls klašu audzinātājiem un pedagogiem.
Turpmākie pētījumi var būt saistīti ar neformālajā izglītībā veiksmīgi izmantojamas pieejas jaunieši – jauniešiem pielietošanu sociāli pedagoģiskajā darbā skolā dažādu pusaudžu socializācijas problēmu risināšanā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālā pedagoga preventīvais darbs pusaudžu datoratkarības mazināšanā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/733278

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties