Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:103901
Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    5
  Pamatterminu skaidrojums    11
1.  Datoratkarības riska grupas – pusaudžu raksturojums    12
2.  Datoratkarības un to cēloņu skaidrojums pusaudžu vidū    18
2.1.  Datoratkarības veidi un pazīmes    18
2.2.  Datoratkarības cēloņi un sekas pusaudžu vidū    24
3.  Sociālā pedagoga preventīvās darbības specifika datoratkarības mazināšanai pusaudžiem    30
3.1.  Sociālpedagoģiskā preventīvā darbība    30
3.2.  Sociālā pedagoga preventīvā darbība datoratkarības mazināšanai pusaudžiem    35
4.1.  Pusaudžu viedokļu apkopojums par datoratkarību    40
4.2.  Sociālo pedagogu viedokļu apkopojums par datoratkarību    49
4.3.  Speciālistu viedokļu apkopojums par datoratkarību    54
  Nobeigums    67
  Izmantotā literatūra    69
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Mūsdienās laikam vairs nav palikusi neviena dzīves darbības joma, kura attīstītos, neizmantojot jaunās tehnoloģijas. Arvien grūtāk iedomāties mūsdienu dzīvi bez datora, interneta u.c. jauno tehnoloģiju piedāvātajām iespējām.
Līdz ar jauno tehnoloģiju attīstību cilvēce ir uzkrāvusi sev jaunu lāstu atkarību no mobilajiem sakariem, datoriem un citas tehnikas. Nelielās devās mēs gandrīz katrs sirgstam ar kādu no šīm atkarībām, acīmredzot tā ir nodeva laikmetam.
Latvijā pēdējo gadu laikā datora lietotāju skaits pusaudžu vidū strauji pieaug, jo pieaug izklaides pasākumu piedāvājums, kuros izmantotas jaunās tehnoloģijas: spēļu automāti, datorspēles, videospēles u.c. Lietot datoru, internetu, prast strādāt ar programmām ir zināmas vērtības pusaudžu vidē. Tas ir prestiži, mūsdienīgi, savā veidā pat parāda piederību noteiktai grupai, kurā vērtība ir šādas prasmes. Tas vairo pašapziņu, ļauj ieņemt pievilcīgu sociālo lomu. Tā ir pozitīvā puse, taču pārmērīga aizraušanās ar datoru, līdzīgi kā alkohols un narkotikas, var radīt atkarību.
Atkarība pasaules praksē tiek definēta ka slimība. Datoratkarība tiek aktualizēta pēdējos gadus, tomēr ne visi to uztver nopietni. Speciālisti datoratkarību iedala četros veidos: interneta atkarība, datorspēļu atkarība, virtuālā diskusija jeb „čatošana”, kibersekss, pornogrāfijas lappušu aplūkošana [21]. Datoratkarība var skart gan jauniešus, gan vecākus cilvēkus, gan meitenes, gan puišus no dažādiem sociālajiem slaņiem.
Speciālisti uzskata, ka datoratkarība ir izplatījusies līdz ar interneta attīstību. Visbiežāk datoratkarību saista ar vēlmi sevi identificēt ar kādu citu personu. Internets parasti saista tos cilvēkus, kuriem ir lielākas problēmas savstarpējā komunikācijā [4] Tieši virtuālajā pasaulē viņi var paslēpt to, kā izskatās, cik veci viņi ir un galu galā, kāds ir viņu dzimums, tādējādi iegūstot sev jaunās personības.
Interneta atkarība aizsākās 1995.gadā, kad psihiatrs vārdā Ivans Goldenbergs (Ivan Goldenberg, psihiatrs un klīniskais psihofarmakologs Ņujorkas nacionālās Mentālās veselības institūtā) pieminēja terminu interneta atkarība, kā arī nosauca internetatkarības simptomus un sāka veidot palīdzības grupu internetatkarīgiem.
Kimberlija Janga (Kimberly Young, Pitsburgas universitātes profesora asistente) 1995.gadā atvēra interneta atkarības centru (Center of On-line Addition).
1999.gadā Amerikas Psihologu asociācijas sanāksmē Deivids Grīnfelds (David Greenfild, amerikāņu terapeits) norādīja uz jau pastāvošajām problēmām ģimenes dzīvē, kuras skar pusaudžus, saistot to ar pārmērīgu datora lietošanu un atzina, ka apmēram 11 miljoni cilvēku visā pasaulē ir internetatkarīgi [11]
Pēdējā laikā arī Latvijas sabiedrība sākusi pievērst uzmanību šīs problēmas aktualitātei – publikācijas laikrakstos, kas pauž dažādu speciālistu viedokļus. 2003.gadā Latvijā notika pirmā Rīgas pilsētas konference, kuru organizēja Latvijas Narkomānijas centrs (tagad Rīgas Atkarības profilakses centrs) par tēmu „Azartspēļu un jauno tehnoloģiju atkarība. Problēmas un risinājumi.”
2008.gadā tika veikts atkārtots pētījums „Drošāks internets bērnu un jauniešu vidū” un būtiskākie pētījumā iegūtie rezultāti:
• 90% bērnu un jauniešu lieto internetu.
• 63% bērnu (7-13 g.v.) un 83% jauniešu (14-18 g.v.) internetu lieto katru dienu
• 75% bērnu un jauniešu uzskata, ka internets nerada nekādus apdraudējumus [6].
Datora un interneta lietotāju skaits turpina augt, tas ir neatgriezenisks process. Par interneta lietotāju skaita pieaugumu liecina Latvijas interneta asociācijas statistikas dati, kuri tiek atspoguļoti 1.attēlā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālā pedagoga preventīvā darbība datoratkarības mazināšanai pusaudžiem Rīgas pilsētā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/103901

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties