Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Skolēnu radošās domāšanas pilnveide vizuālās mākslas stundās pamatskolā

     

    Diplomdarbs70 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:163405
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.06.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 49 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2012.g. - 2013.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    7
1.  PEDAGOGU, PSIHOLOGU UN PĒTNIEKU ATZIŅAS PAR DOMĀŠANU    9
1.1.  Domāšanas jēdziena raksturojums    9
1.2.  Domāšanas veidi    16
2.  PAMATSKOLAS SKOLĒNU RADOŠĀS DOMĀŠANAS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBU RAKSTUROJUMS    27
3.  ETNOGRĀFISKO RAKSTU APGUVE PAMATSKOLĀ    32
3.1.  Mācību metodes vizuālās mākslas stundās    36
3.2.  Metodiskie uzdevumi etnogrāfisko rakstu apguvē    42
4.  PĒTĪJUMA PAR RADOŠĀS DOMĀSANAS PRASMJU ATTĪSTĪŠANU AR ETNOGRAFISKĀ RAKSTA PALĪDZĪBU KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    45
4.1.  Pētījuma metodes    45
4.2.  Pētījuma apraksts un rezultātu analīze    49
  SECINĀJUMI    55
  LITERATŪRAS SARAKSTS    62
  PIELIKUMI    65
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Domāšanai ir cieša saikne ar runu, tāpēc šīs lietas viena no otras ir grūti nošķiramas. Tad, kad tiek runāts par domāšanu, nav iespējams nerunāt par runu kā psihisko cilvēces izziņas procesu.
Kad tika izpētīti daudzie domāšanas veidi, varēja secināt, ka tiem ir arī daudz kopīgu pazīmju. Daudziem domāšanas veidiem var vilkt paralēles. Idejas, ka kāds no domāšanas veidiem ir iedzimts vai pārmantots, ir tikai stereotips. Pētījuma laikā tika secināts, ka jebkuru domāšanas veidu var attīstīt.
Radošs var būt ikviens skolēns. Lai attīstītu radošās domāšanas iemaņas, skolēnus nedrīkst ierobežot viņu darbībā. Ja skolotājs nosaka konkrētu tehnikas izmantošanu uzdevuma ierobežojumiem, tad nevar galvot, ka radošās domāšanas veiksmīgi attīstīsies. Protams, skolotājs var ieteikt, pavirzīt, bet ne strikti ierobežot. Ir jāpanāk, lai visiem skolēniem būtu iespēja izaugsmei, ne tikai talantīgajiem, bet arī skolēniem ar mācīšanās problēmām.
Lai veicinātu radošās domāšanas attīstīšanos vizuālajā mākslā, ir iespējams izmantot visas mācību metodes, kuras tiek piedāvātas vizuālās mākslas programmas paraugā. Protams, ir metodes, kuras minimāli attīsta šo domāšanas veidu. Apskatot radošos darbus, autore secina, ka visbiežāk tika izmantotas šādas mācību metodes: mācību eksperiments, praktiskais darbs, spēles, vingrinājumi. Šo metožu izmantošanas rezultātā, bija vērojamas pozitīvas izmaiņas skolēnu darbībā.
Ja skolēns pats nav motivēts, lai attīstītu savu radošo potenciālu, tas jādara skolotājam. Pēc iespējas vairāk piedāvājot radošās domāšanas veicināšanas uzdevumus. Skolotājiem savā pieredzē ir jādalās, jāsadarbojas, jo vizuālās mākslas priekšmetam nav jābūt vienīgajam, kur tiek strādāts pie radošās domāšanas attīstīšanas.
Pētījuma veiksmīga norise ir atkarīga no precīza mērķa noteikšanas, pareizas pētījuma objekta izvēles, procesa pareizas organizācijas, dažreiz arī no sadarbības ar kolēģiem un skolēniem, kuri piedalās pētījumā. Lai varētu spriest par mācību paņēmiena efektivitāti un varētu dot motivētas rekomendācijas tā ieviešanai praksē, ir izmantojama eksperimenta metode.
Pētījuma laikā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Ja izvēlas atbilstošus mācību uzdevumu etnogrāfisko rakstu apguvē, tad tie sekmē radošās domāšanas pilnveidi. Arī mērķis tika sasniegts. Tika izpētīti un noskaidroti piemērotākie uzdevumi, to izmantošanas iespējas, radošās domāšanas pilnveidei vizuālās mākslas stundās.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −32,86 €
Materiālu komplekts Nr. 1333157
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Skolēnu radošās domāšanas pilnveide vizuālās mākslas stundās pamatskolā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/163405

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties