Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:413758
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 36 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2006.g. - 2010.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Stratēģiskā vadīšana    7
1.1.  Uzņēmuma stratēģijas jēdziens    7
1.2.  Stratēģiskās vadīšanas būtība    8
1.4.  Stratēģiskās plānošanas līmeņi    18
2.  Uzņēmuma darbības un nozares analīze    24
2.1.  Vispārēja informācija par uzņēmumu    24
2.2.  Uzņēmuma produktu raksturojums    27
2.3.  Finanšu vadība SIA „X”    30
2.4.  Uzņēmuma konkurētspēja tirgū    53
2.5.  SIA „X” būtiskākie konkurenti    56
2.6.  Tirgus izpēte    58
3.  SIA „X” jaunas struktūrvienības izveide    62
3.1.  SIA „X” SWOT analīze    62
3.2.  Projekta realizācijas izklāsts    64
3.3.  Projekta saimnieciskā derīguma analīze    73
3.4.  Projekta finanšu plāns    77
3.5.  Iespējamie riski    80
3.6.  Uzņēmuma prognozējamo klientu struktūra    84
  Secinājumi un priekšlikumi    86
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    89
  Pielikumi    92
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Stratēģija ir uzņēmuma ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana.
2. Katram uzņēmumam ir vairākas attīstības iespējas, taču no visiem alternatīvajiem variantiem ir jāizvēlas viens attīstības virziens, kuram sekot. Šis attīstības virziens tiek formulēts stratēģijā.
3. Uzņēmuma stratēģijas izvēlei un īstenošanai nepieciešams definēt organizācijas misiju, noteikt mērķus, veikt ārējās un iekšējās vides analīzi, noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses.
4. Noteikt uzņēmuma turpmākās attīstības stratēģiju ir svarīgi, jo bez tās nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai.
5. SIA „X” ir tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmums, kurš savu produkciju, galvenokārt, eksportē uz ES valstīm.
6. Latvijā tekstilizstrādājumu nozarē strādājošie uzņēmumi, kas ražo tekstilizstrādājumus, vairāk nekā 80% savas produkcijas eksportē.
7. Liela daļa Latvijā ražotie izstrādājumu ir ārvalstu uzņēmumu pasūtījumi. Šie ražojumi tiek piedāvāti pasaulē ar šo ārvalstu uzņēmumu plaši pazīstamiem zīmoliem. Pērkot pasaulē pazīstamā zīmola preci - gala patērētājs, kurš var būt arī Latvijas iedzīvotājs, nezin, ka tā ražota Latvijā.
8. SIA „X” ražo preci pēc pasūtījuma un šī prece tiek izplatīta, lielākoties, ārzemēs ar pasūtītāju zīmoliem.
9. Pašlaik SIA „X” neražo izstrādājumus ar savu zīmolu.
10. Laika posmā 2006.-2009.gads, analizējot SIA „X” darbību un nozari kopumā, var secināt, ka SIA „X” darbība ir sinhrona ar nozares darbību.
11. SIA „X” likviditātes rādītājs laika posmā no 2008.gada līdz 2009.gadam ir zems un uzņēmums ar esošajiem līdzekļiem nespēj segt savas īstermiņa saistības. Tomēr 2010.gadā šis koeficients ir pieaudzis, kas ir vērtējams pozitīvi.
12. Veicot SIA „X” finanšu darbības rādītāju analīzi, ir konstatēts, ka apgrozījuma rentabilitāte pieaug, 2009. gadā uzņēmums no katra apgrozītā lata nopelnīja -14 santīmus un 2010.gadā 4,7 santīmus.
13. Ekonomiskā krīze ir iespaidojusi SIA „X” darbību, 2008.gads un 2009.gads ir noslēgts ar zaudējumiem, tomēr 2010.gadu uzņēmums ir noslēdzis ar peļņu.
14. Īstenojot SIA „X” attīstības stratēģiju tiks izveidota jauna struktūrvienība, kas piedāvās saviem klientiem plašāku pakalpojumu klāstu. Struktūrvienība nodarbosies ar jaunu modeļu izstrādāšanu pēc pasūtītāju vēlmēm, šo modeļu paraugu izgatavošanu, kā arī modeļu izstrādi ražojumiem ar „X” zīmolu.
15. Jaunu struktūrvienības izveidi uzņēmums veidos pēc projektu izstrādes metodes.
16. Jaunās struktūrvienības izveidošanai SIA „X” piesaistīs kredīta līdzekļus LVL 50000,- apmērā, kredīts tiks formēts Dāņu bankā, ar kuru uzņēmumam ir 12 gadu pieredze un tiek piedāvāti izdevīgi nosacījumi.
17. Aizņemtos kredītlīdzekļus tiek plānots atgriezt 4.gadu laikā.
18. Tiek plānots, ka jaunā struktūrvienība lielo izveidošanas izmaksu dēļ - pirmo darbības gadu noslēgs ar zaudējumiem, tomēr jau otrs darbības gads tiks noslēgs ar LVL 38077,- lielu bruto peļņu.
19. Jaunās struktūrvienības izveide un jauna pakalpojuma un produkta ieviešana palielinās uzņēmuma kopējo apgrozījumu jau pirmajā darbības gadā par LVL 31500,- un kopējo peļņu bruto 2013.gadā par LVL 18049,- peļņu.
20. Maģistra darba gaitā ir pierādīta autores izvirzītā hipotēze, ka jaunas struktūrvienības izveide palielina uzņēmuma apgrozījumu un bruto peļņu.

Priekšlikumi:
1. Tā kā uzņēmumā netiek veikta finanšu analīze un finanšu vadīšanas principu izstrāde, uzņēmumam, nepieciešams finanšu analītiķis, kas veiks uzņēmuma finanšu darbības analīzi, noteiks, cik efektīva ir uzņēmuma darbība un resursu izmantošana. Šāds finanšu monitorings palīdzēs uzņēmuma vadībai rasts risinājumus, plānojot uzņēmuma attīstību un tā finanšu plūsmu.
2. Lai īstenotu attīstības stratēģiju nepieciešams izveidot jaunu struktūrvienību, kas apmierinās klientu vajadzības pēc tā, lai ražotne piedāvā jaunu modeļu izstrādes pakalpojumus un piedāvātu preces ar savu zīmolu.
3. Lai nodrošinātu jaunas struktūrvienības ieviešanu ir nepieciešams:
izveidot projekta komandu,
noteikt atbildīgo – pieņemt projekta vadītāju,
veikt projekta plānošanu,
nodrošināt projekta gaitas uzraudzību,
veikt projekta saimnieciskā derīguma analīzi,
sastādīt finanšu plānu.
4. Lai izplatītu saražoto produktu Latvijas tirgū, nepieciešams piedāvāt to Latvijas vairumtirgotājiem un mazumtirgotājiem. Tas veicinātu uzņēmuma zīmola atpazīstamību arī pašmāju tirgū.
5. Sava zīmola preču izplatīšanai izvēlēties arī citus sadales kanālus, izmantot ne tikai starpnieku pakalpojumus, bet pašiem piedāvāt savu preci tieši patērētājam, piemēram, izveidot savu interneta veikalu, kas izmaksu ziņa prasītu salīdzinoši nelielus ieguldījumus, tādā veidā vēl aktīvāk izplatīt savu produkciju un gūt lielāku peļņu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "X" attīstības stratēģija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/413758

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties