Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:543901
 
Vērtējums:
Publicēts: 24.09.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Анотация    3
  Annotation    4
  Ievads    6
1.  Uzņēmuma vides būtība    8
1.1.  Iekšējā vide    8
1.2.  Ārējā vide    16
2.  Uzņēmums SIA „DC Krasts”    24
3.  Uzņēmuma SIA “DC Krasts” iekšējās vides analīze    29
4.  Uzņēmumu SIA “DC Krasts” ietekmējošās ārējās vides analīze    37
5.  Uzņēmuma SIA „DC Krasts” attīstības iespējas    46
  Secinājumi un priekšlikumi    52
  Izmantotās literatūras saraksts    55
Darba fragmentsAizvērt

1. Uzņēmuma vides būtība
Jebkuru uzņēmumu ieskauj uzņēmējdarbības vide, ko sauc par ārējo vidi. Ta iedalās tieši ietekmējoša un netieši ietekmējošā vidē. Tiesi ietekmējošas vides faktori uzņemumu ietekmē ikdienas darba organizācijā, taču netieši ietekmejošās vides faktoru ietekme uzņēmumā ir vājāka un iedarbojas ar noilgumu, ne uzreiz. Lietderīgi ir nepārtraukti sekot līdzi darbības vides izmaiņām un pielāgoties tām, vai arī censties mainīt vides faktorus par labu svai komercdarbībai.
1.1. Iekšējā vide
Iekšējā vide (mikrovide) – ir uzņēmuma mikrovide, kurā notiek konkrētu uzņēmējdarbības lēmumu pieņemšana, tā tiek raksturota kā universāla, neatkarīga no uzņēmuma organizatoriskās formas, tā apvieno visas funkcionālās vides ražošanas sistēmas iekšienē. Organizācijas iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas veidojas tās vadīšanas procesā. [28., 10.lpp.]
Uzņēmuma iekšējā vide ir faktoru un nosacījumu kopums, kas veido konkurētspējīgo priekšrocību un to radīšanas iespējas un struktūru [1., 64.lpp.].
Teorijā vēl tiek minēta sekojoša definīcija – iekšējā vide ir tie galvenie organizācijas darbības nosacījumi un faktori, kas izveidojas tās menedžmenta darbības gala iznākumā [16., 82.lpp.].
Iekšējo vidi veido tie faktori, ko uzņēmējs var ietekmēt vai mainīt:
• Uzņēmuma mērķi (stratēģija, kārtējie uzdevumi)
• Uzņēmuma struktūra (darba dalīšana, struktūrvienības, funkciju sadale un izpilde)
• Darbinieki (viņu zināšanas, prasmes, uztvere, iemaņas)
• Tehnoloģija (iekārtu izmantošana, informācijas sistēmas)
• Uzņēmuma kultūra, vadītāja darba stils
Jāatzīmē, ka šie faktori ir savstarpēji saistīti un mijiedarbojas.
Uzņēmuma iekšējā vide teorijā vēl tiek dēvēta par konkurences vidi, kurā ir apvienoti faktori, kas būtiski katram uzņēmumam. Uzņēmuma vadītājiem ir svarīgi saprast un orientēties iekšējās vides jautājumos, jo no tā atkarīga uzņēmuma darbības efektivitāte. Organizācijas iekšējās vides analīzes mērķis ir noteikt iespējas pielāgoties mainīgajai ārējai videi un noteikt konkurētspējīgo priekšrocību.

Uzņēmuma mērķi (stratēģija, kārtējie uzdevumi)
Mērķis – konkrēts stāvoklis vai gala rezultāts, ko izvirza un cenšas sasniegt kopīgā darbā apvienojusies grupa [3., 49.lpp.].

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties