Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Rotaļu izmantošana matemātisko priekštatu veideidošanā 5-...-
Rotaļu izmantošana matemātisko priekštatu veideidošanā 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | 5 – 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem raksturojums | 7 |
1.1. | Jaukti attīstības traucējumi bērniem pirmsskolā | 7 |
1.2. | Jaukto attīstības traucējumu psiholoģiskais raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 10 |
1.2.1. | Uztveres īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 10 |
1.2.2. | Atmiņas īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 11 |
1.2.3. | Uzmanības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 12 |
1.2.4. | Runas attīstība raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 12 |
1.2.5. | Domāšana raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 13 |
2. | Didaktisko rotaļu nozīme pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizēšanā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem | 14 |
2.1. | Pedagogu un psihologu atziņas par rotaļām pedagoģiskajā procesā | 14 |
2.2. | Rotaļu jēdziena raksturojums | 15 |
2.3. | Rotaļu mērķtiecīga organizēšana | 17 |
3. | Matemātisko priekšstatu veidošanās nozīme pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem attīstībā | 19 |
3.1. | Matemātisko priekšstatu apguves būtība | 19 |
3.2. | Rotaļas matemātikas attīstībā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 25 |
3.3. | Didaktisko rotaļu nozīme matemātikas attīstība pirmsskolā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 28 |
3.4. | Skolotāja loma matemātisko priekšstatu attīstībā | 30 |
4. | Praktiskais pētījums | 32 |
4.1. | Pētījuma organizācija un metodika | 32 |
4.2. | Aptaujas rezultātu analīze | 33 |
4.3. | Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu attīstībā pēc “Pirmsskolas mācību programmas” bērniem paredzamajiem sasniedzamajiem rezultātiem 3. pirmsskolas izglītības posmā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem | 43 |
Nobeigums | 59 | |
Literatūras saraksts | 61 | |
Pielikums | 63 |
Nobeigums
Kursa darba izstrādes laikā, pētot teorētisko literatūru par 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem un spēļu un rotaļu nozīmi pirmsskolā matemātikas attīstībā, darba autore secina:
1. Analizējot pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērna attīstību saistībā ar rotaļas darbību, par spēļu un didaktisko rotaļu būtību un to ietekmi uz bērna attīstību un matemātisko priekšstatu veidošanos bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, ir svarīgi pārzināt psiholoģiskās attīstības īpatnības, lai veiksmīgi organizētu pedagoģisko procesu pirmsskolā.
2. 21. gadsimtā mūsu bērni dzīvo pasaulē, kuras virzītājspēks ir informācijas apmaiņa ar tehnoloģijas palīdzību, tāpēc bērniem jāpārzina matemātika un jārisina problēmas, izmantojot matemātisko domāšanu. Svarīgi jau no pirmsskolas vecuma sniegt bērniem zināšanas matemātisko priekšmetu veidošanā.
3. Elementāro matemātisko priekšstatu veidošana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem noris efektīvāk, ja tiek izmantotas rotaļas. Tieši rotaļās pilnveidojas matemātiskie priekšstati, pašmotivācija, vēlme mācīties, kā arī tiek veicināta bērna domāšanas attīstība, spēja salīdzināt, analizēt, spriest un vispārināt.
Organizējot un veicot pedagoģisko pētījumu par rotaļu nozīmi 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem matemātisko prasmju attīstībā darba autore secina:
1. Aptaujātie respondenti izprot, ka jauktie attīstības traucējumi ir raksturīgi ar to, ka bērniem ir kavēta bērna vispārējā attīstība, kas neatbilst faktiskajam vecumam.
2. Aptaujas rezultāti liecina, ka 65 % respondentu (13 no 20) uzskata, ka pirmsskolas vecuma bērni mācību saturu apgūst integrētā mācību procesā – rotaļdarbībā visas dienas garumā. Tādēļ matemātisko prasmju apguve ir integrēta rotaļdarbībā, un sekmē dažādo matemātisko vienību apguvi bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem rotaļdarbībā.
…
Kvalifikācijas darbs
- Rotaļu izmantošana matemātisko priekštatu veideidošanā 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem
- Rotaļu un spēļu izmantošana mācību stundās
- Rotaļu un spēļu izmantošana pedagoģiskajā procesā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
Didaktiskās rotaļas matemātisko priekšstatu veidošanā
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Kompozīciju principu izmantošana
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Rotaļas izmantošana 6-7 gadu vecu bērnu socializācijā
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai34
Novērtēts!