Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:841671
 
Vērtējums:
Publicēts: 17.07.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  5 – 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem raksturojums    7
1.1.  Jaukti attīstības traucējumi bērniem pirmsskolā    7
1.2.  Jaukto attīstības traucējumu psiholoģiskais raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    10
1.2.1.  Uztveres īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    10
1.2.2.  Atmiņas īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    11
1.2.3.  Uzmanības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    12
1.2.4.  Runas attīstība raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    12
1.2.5.  Domāšana raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    13
2.  Didaktisko rotaļu nozīme pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizēšanā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem    14
2.1.  Pedagogu un psihologu atziņas par rotaļām pedagoģiskajā procesā    14
2.2.  Rotaļu jēdziena raksturojums    15
2.3.  Rotaļu mērķtiecīga organizēšana    17
3.  Matemātisko priekšstatu veidošanās nozīme pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem attīstībā    19
3.1.  Matemātisko priekšstatu apguves būtība    19
3.2.  Rotaļas matemātikas attīstībā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    25
3.3.  Didaktisko rotaļu nozīme matemātikas attīstība pirmsskolā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    28
3.4.  Skolotāja loma matemātisko priekšstatu attīstībā    30
4.  Praktiskais pētījums    32
4.1.  Pētījuma organizācija un metodika    32
4.2.  Aptaujas rezultātu analīze    33
4.3.  Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu attīstībā pēc “Pirmsskolas mācību programmas” bērniem paredzamajiem sasniedzamajiem rezultātiem 3. pirmsskolas izglītības posmā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    43
  Nobeigums    59
  Literatūras saraksts    61
  Pielikums    63
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Kursa darba izstrādes laikā, pētot teorētisko literatūru par 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem un spēļu un rotaļu nozīmi pirmsskolā matemātikas attīstībā, darba autore secina:
1. Analizējot pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērna attīstību saistībā ar rotaļas darbību, par spēļu un didaktisko rotaļu būtību un to ietekmi uz bērna attīstību un matemātisko priekšstatu veidošanos bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, ir svarīgi pārzināt psiholoģiskās attīstības īpatnības, lai veiksmīgi organizētu pedagoģisko procesu pirmsskolā.
2. 21. gadsimtā mūsu bērni dzīvo pasaulē, kuras virzītājspēks ir informācijas apmaiņa ar tehnoloģijas palīdzību, tāpēc bērniem jāpārzina matemātika un jārisina problēmas, izmantojot matemātisko domāšanu. Svarīgi jau no pirmsskolas vecuma sniegt bērniem zināšanas matemātisko priekšmetu veidošanā.
3. Elementāro matemātisko priekšstatu veidošana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem noris efektīvāk, ja tiek izmantotas rotaļas. Tieši rotaļās pilnveidojas matemātiskie priekšstati, pašmotivācija, vēlme mācīties, kā arī tiek veicināta bērna domāšanas attīstība, spēja salīdzināt, analizēt, spriest un vispārināt.

Organizējot un veicot pedagoģisko pētījumu par rotaļu nozīmi 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem matemātisko prasmju attīstībā darba autore secina:
1. Aptaujātie respondenti izprot, ka jauktie attīstības traucējumi ir raksturīgi ar to, ka bērniem ir kavēta bērna vispārējā attīstība, kas neatbilst faktiskajam vecumam.
2. Aptaujas rezultāti liecina, ka 65 % respondentu (13 no 20) uzskata, ka pirmsskolas vecuma bērni mācību saturu apgūst integrētā mācību procesā – rotaļdarbībā visas dienas garumā. Tādēļ matemātisko prasmju apguve ir integrēta rotaļdarbībā, un sekmē dažādo matemātisko vienību apguvi bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem rotaļdarbībā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1380176
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties