Secinājumi
1. Pētījums tika izstrādāts atbilstoši pētījuma tematam, kur tika izvēlētas atbilstošas pētījuma metodes. Veicot pētījumu, autore veiksmīgi balstās uz izvirzītajiem kvalifikācijas darba mērķi, uzdevumiem, pētījuma objektu un priekšmetu.
2. Pētījuma izvirzītais mērķis tiek izpētīts un konstatēts, ka pirmsskolā pirkstiņrotaļas tiek bieži pielietotas 3-4 gadu vecu bērnu runas attīstībai. Pedagogi pirkstiņrotaļas pielieto veiksmīgi visās mācību jomās.
3. Pirkstiņrotaļas ir efektīvs veids, kā pievērst bērnu uzmanību, lietderīgi piepildīt laiku attīstīt bērniem valodu visas dienas garumā.
4. Pedagogi darbā ar bērniem veiksmīgi pielieto pirkstiņrotaļas, attīstot bērnos runu, iztēli, domāšanu, sociālās prasmes, ritmu, sīko motoriku, kustību koordināciju.
5. Viennozīmīgi bērns caur pirkstiņrotaļām mācās noturēt uzmanību, savienot prātu un roku kustības, paplašina vārdu krājumu, attīsta komunikatīvās prasmes, matemātisko domāšanu utt. Bērns spēj iemācīties skaņas, kuras agrāk nesanāca iemācīties kā arī iemācās jaunus vārdus.
6. Rotaļa ir vadošais pirmsskolas vecuma bērnu darbības veids. Runas attīstīšanā jābalstās uz zināšanām, kuras bērni ir apguvuši, iepazīstoties ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm. Runas attīstībai un vārdu krājuma bagātināšanai īpaša vērība jāvelta gan nodarbībās, gan ikdienas dzīvē – ārpusnodarbību laikā.
7. Bērna runas attīstību lielā mērā sekmē pirmsskolas iestādes pedagogi, bet ļoti svarīga loma ir ģimenei. Tādēļ pirmsskolas pedagogiem regulāri jāsadarbojas ar bērnu vecākiem kopīgu mērķu sasniegšanā – pirmsskolēna sekmīgā sagatavošanā skolai.
…