Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:854912
 
Vērtējums:
Publicēts: 08.06.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 47 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  Ievads    5
1.  Reklāmas teorētiskie aspekti    9
1.1.  Reklāmas būtība, funkcijas un lomas    9
1.2.  Reklāmas īpatnības ekonomikas globalizācijas apstākļos    13
1.3.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļi un to izvēles process    18
1.4.  Reklāmas efektivitātes veidi un novērtēšanas metodes    24
2.  Reklāma Internetā kā interaktīvo mārketinga komunikāciju veids    30
2.1.  Interneta vides raksturojums    31
2.2.  Interneta resursu veidi    36
2.3.  Interaktīvo mārketinga komunikāciju būtība    43
2.4.  Reklāmas Interneta vidē priekšrocības un trūkumi    45
2.5.  Reklāmas ievietojums un izplatīšana Interneta resursos    50
2.7.  Reklāmas efektivitātes novērtēšanas metodes Interneta vidē    56
3.  Reklāma Internetā Latvijas reklāmas tirgus attīstības kontekstā    61
3.1.  Latvijas mediju grupu reklāmas tirgus apjomu dinamikas analīze    61
3.2.  Ekonomiskās krīzes ietekme uz Latvijas reklāmas tirgus attīstību    63
3.3.  Reklāmas Internetā attīstība Latvijā    66
3.4.  Ekspertu vērtējumi medijos par reklāmas attīstības perspektīvām Interneta vidē mūsdienās    69
4.  Reklāmas Latvijas Interneta resursos komunikatīvās efektivitātes pētījums    73
4.1.  Pētījuma metodoloģija    73
4.2.  Interneta lietotāju aptauja par reklāmas efektivitāti un to rezultātu analīze    74
4.3.  Reklāmas pilnveidošanas virzieni Latvijas Interneta resursos    87
  Secinājumi un priekšlikumi    91
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    95
  Pielikums    100
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Bakalaura darba temats ir „Reklāmas Internetā attīstība Latvijas tirgū.” Darbā autore piedāvā apskatu un analīzi par reklāmu, tās būtību, reklāmas attīstību Internetā, tās efektivitāti un pielietojumu ekonomiskās krīzes laikā zemo izmaksu dēļ.
Pasaule mūsdienās ir attīstījusies, ir attīstījušās arī jaunās tehnoloģijas, tajā skaitā arī Internets un reklāmdevējiem ir pavērusies jauna iespēja savu reklāmu izvietot arī Interneta vidē.
Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures dokumentos. Veicot izrakumus Vidusjūras valstu teritorijā, arheologi atrada izkārtnes ar informāciju par dažādiem noteikumiem un piedāvājumiem. Seni romieši par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažādi slavinot šajos uzrakstos savas preces. Visu to var uzskatīt par sākumu ārējai reklāmai.
Sava veida reklāma bija arī amatnieku marķējums uz viņu izgatavotajām lietām, piemēram, podnieku gravējums uz saviem ražojumiem. Laba amatnieka slava izplatījās ātri, pircēji sāka meklēt preci ar viņa zīmi. Mūsdienās šim nolūkam izmanto produkta zīmes un marku nosaukumus.
Pavērsiens reklāmas vēsturē notika 1450.gadā, kad sāka darboties Gutenberga iespiedmašīna. Reklāmu devējiem vairs nevajadzēja pavairot savu ziņojumu, rakstot ar roku. Pirmais drukātais ziņojums parādījās angļu valodā 1478.gadā.
Vislielāko uzplaukumu reklāma sasniedza ASV. Par reklāmas tēvu tika nosaukts Bendžamins Frenklins. Viņa Gazette, kuru sāka izdot 1729.gadā, sasniedza vislielāko tirāžu un lielāko reklāmas publikāciju skaitu starp visām publikācijām, reklāmas paziņojumiem visā koloniālā Amerikā.
Reklāma ir attīstījusies līdzi laikam un arī līdzi attīstītajām tehnoloģijām, kuras attīstās, lai pēc iespējas vairāk cilvēks iegūtu laiku – laiku, kuru viņš var tērēt hobijam vai citām lietām, kuras tam nepieciešamas veikt. Reklāmas attīstība no senajiem laikiem līdz mūsdienām liecina, ka tā ir būtiski mainījusies, jo būtiski mainījusies ir visa cilvēce. Ja kādreiz reklāma līdz patērētājam nonāca caur TV, radio un presi, tad mūsdienās tā ir attīstījusies un reklāmas izplatīšanas līdzekļi var būt visdažādākie, ieskaitot mobilos telefonus, Internetu u.c. Cilvēce ir kļuvusi attīstītāka un ikdienā tiek izmantotas jaunas tehnoloģijas. Arī reklāma ir mainījusies līdzi laikam un patlaban reklāma ir jāatspoguļo atbilstoši esošajai situācijai un cilvēku radītajām iespējām.
Reklāma ekonomikas globalizācijas apstākļos ir attīstījusies ne tikai starptautiskajā līmenī, bet arī vietējā, nacionālajā līmenī. Katrai tautai ir savas tradīcijas, attīstības pakāpes un dzīves stils, tādēļ arī reklāmai nākas vadīties pēc jaunajām tendencēm, ievērojot arī jau pieminētās tradīcijas.
Reklāmas lomas mainība ietekmējusi reklāmas attīstības tendences. Internets ir salīdzinoši jauna vide, kura aizņem arvien vairāk mūsu ikdienas laiku. Un tādēļ arī reklāma Internetā ir pašsaprotama un nepieciešama lieta. Daudzi eksperti prognozē drukāto mediju iznīkšanu vai pārstrukturizēšanos uz elektronisko formātu un tādēļ ikdienas uzņēmējiem un reklāmdevējiem nākas domāt par reklāmas un citu mārketinga iespēju izmantošanu Internetā. Vēl viens iemesls, kādēļ uzņēmēji var izmantot iespēju reklamēt savus produktus/pakalpojumus Internetā ir tā izdevīgums. Plānojot mārketinga pasākumu veicināšanu krīzes laikā, uzņēmumiem jādomā par lētāku variantu izvēlēšanos produktu vai pakalpojumu popularizēšanā. Viena no iespējām krīzes laikā ietaupīt finansu līdzekļus ir izvēlēties reklāmu ievietošanu Internetā, kas ir krietnie vien lētāk, kā tas izdarāms citos reklāmas izplatīšanas līdzekļos.
Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām par reklāmu Internetā kā interaktīvo mārketinga komunikāciju veidu, izpētīt reklāmas Internetā īpatnības Latvijā, novērtēt reklāmas Latvijas Interneta resursos komunikatīvo efektivitāti, kā arī izstrādāt priekšlikumus reklāmas Internetā pilnveidošanai Latvijā.
Lai sasniegtu izvirzīto bakalaura darba mērķi, nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1) Pamatojoties uz literatūras referatīvo analīzi, aprakstīt reklāmas būtību, funkcijas, reklāmas izplatīšanas līdzekļus un efektivitātes vērtēšanas metodes;
2) Izanalizēt reklāmas attīstības tendences ekonomikas globalizācijas apstākļos;
3) Izpētīt reklāmas izplatīšanas līdzekļus;
4) Izanalizēt reklāmas Internetā kā interaktīvā mārketinga komunikāciju veida īpatnības;
5) Izpētīt reklāmas Internetā īpatnības Latvijas reklāmas tirgus attīstības kontekstā;
6) Izstrādāt metodoloģiju un veikt reklāmas Latvijas Interneta resursos komunikatīvās efektivitātes pētījumu, kā arī izanalizēt veiktā pētījuma rezultātus;
7) Veidot secinājumus un izstrādāt priekšlikumus par reklāmas pilnveidošanu Latvijas Interneta vidē.
Bakalaura darbs sastāv no anotācijas, ievada, četrām nodaļām un secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā ir aplūkota reklāmas būtība, funkcijas un lomas. Izplatīšanas līdzekļu izvēle reklāmas ievietošanai. Otrajā nodaļa ir analizēta Interneta vide, reklāmas ievietojums un izplatīšana Interneta resursos, kā arī Interneta reklāmu priekšrocības un trūkumi. Trešajā nodaļā analizēts Latvijas mediju grupu reklāmas tirgus apjomi. Ekonomiskās krīzes ietekme uz Latvijas reklāmas tirgus attīstību. Ceturtajā nodaļā bakalaura darba autore ir veikusi pētījumu par reklāmas Internetā komunikatīvo efektivitāti, veikts salīdzinošais pētījums ar iepriekš autores veikto pētījumu Latvijas Universitātes mācību procesu ietvaros. Secinājuma daļā apkopotas svarīgākās bakalaura darba atziņas, kā arī priekšlikumi reklāmas izplatībai un attīstībai Internetā.
Pētījuma periods bakalaura darbā: 2003.gads – 2009.gada 14.decembris.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties