Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:193724
Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 1999.g. - 2003.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    8
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    10
1.1.  Uzņēmums, tā ārējās un iekšējās vides analīze    10
1.1.1.  Uzņēmuma vēsture    10
1.1.2.  Mikrovides analīze    11
1.1.2.1.  Uzņēmuma raksturojums    11
1.1.2.2.  Konkurenti    13
1.1.2.3.  Tirgus    14
1.1.2.4.  Tirgus potenciāls    15
1.1.3.  Makrovides analīze    16
1.1.3.1.  Iedzīvotāju ienākumi    16
1.1.3.2.  Bezdarbs    17
  Bezdarba līmenis Latvijas reģionos, %    17
1.1.3.3.  IKP    18
  IKP pret iepriekšējo periodu    18
1.2.  Uzņēmuma darbības analīze    20
1.2.1.  Finansu rādītāju analīze    20
1.2.1.1.  Likviditātes rādītāji    20
  Likviditātes kopējais koeficients    20
  Likviditātes starpseguma koeficients    21
1.2.1.2.  Rentabilitātes rādītāji    22
  Aktīvu rentabilitāte    23
  Bruto peļņas rentabilitāte    24
1.2.1.3.  Uzņēmuma līdzekļu aprites rādītāji    25
  Ilgtermiņa ieguldījumu aprites koeficients    26
  Apgrozāmā kapitāla aprites koeficients    26
  Debitoru parādu aprites koeficients    28
1.2.2.  Bilances analīze    28
1.2.2.1.  Bilances vertikālā analīze    29
1.2.3.  Peļņas – zaudējuma aprēķina analīze    30
1.2.3.1.  Peļņas – zaudējuma vertikālā analīze    30
1.2.4.  Uzņēmuma šauro vietu apzināšana, priekšlikumi to likvidēšanai    30
1.2.4.1.  2003. gada finansu rādītāju analīze un vājo vietu apzināšana    31
1.2.4.2.  Saražotās produkcijas virzīšana tirgū    33
1.2.4.3.  Jaunu automašīnu iegāde    35
2.  EKONOMISKĀ DAĻA    36
2.1.  2003. gada finansu rādītāju analīze un vājo vietu apzināšana    36
2.1.1.  Likviditātes rādītāji    36
2.1.2.  Rentabilitātes rādītāji    37
  Rentabilitātes rādītāji    37
2.1.3.  Aprites rādītāji    38
2.1.4.  Maksātspējas rādītāji    38
  Maksātspējas rādītāji    38
2.1.5.  Bilances “zelta” likumi    39
2.1.6.  Investīciju nepieciešamība    41
2.1.6.1.  Investīcijas SIA “Lāči”    42
2.1.6.2.  Investīcijas A/S “Lāči”    42
  Investīcijas šodien!    42
2.2.  Mārketinga pasākumi    44
2.2.1.  Tirgus segmentēšana    44
2.2.2.  Reklāmas kampaņas mērķis    45
2.2.3.  Reklāmas budžeta izstrāde    46
2.2.3.1.  Dažādu metožu izmantošana reklāmas budžeta izstrādē    46
2.2.4.  Informācijas līdzekļu izvēle un novērtēšana    47
2.2.4.1.  Galvenie reklāmas izplatīšanas līdzekļi    47
  Kopējais reklāmas budžets    50
2.2.5.  Reklāmas efektivitātes aprēķināšanas metodes    51
2.3.  Jaunas kravas automašīnas iegāde SIA “Lāči”    53
2.3.1.  Degvielas veids    53
  Degvielas patēriņš un izmaksas    54
  Mašīnas modeļu salīdzināšana    56
2.3.2.  Līzinga izvēle    57
2.3.2.1.  Operatīvā līzinga priekšrocības    60
3.  TEHNOLOĢISKĀ DAĻA    62
3.1.  Prognozēšana    62
3.2.  Līzinga aprēķini    64
  Līzinga maksājumi    64
3.3.  Dinamiskā un vertikālā analīze    67
3.3.1.  Bilances vertikālā analīze    68
3.3.2.  Peļņas /zaudējuma dinamikas analīze    70
  Peļņas vai zaudējuma aprēķina dinamikas analīze    71
  Administrācijas izmaksas    72
4.  DARBA AIZSARDZĪBAS DAĻA    74
4.1.  SIA “Lāči” darba aizsardzības nolikums    74
4.2.  Darba vides riska novērtēšana    78
  SECINĀJUMI    80
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    83
  PIELIKUMI    85
Pielikums Nr.5  Peļņas vai zaudējuma aprēķins    90
Pielikums Nr. 6  Bilances vertikālā analīze    93
Pielikums Nr.7  Peļņas vai zaudējuma aprēķina vertikālā analīze    93
Darba fragmentsAizvērt

SIA “Lāči” ir ražošanas uzņēmums, kura pamatdarbība ir rudzu maizes ražošana. Šajā uzņēmumā ražo specifisku maizi ar īpašām metodēm. Ražošanas process pārsvarā notiek bez mehanizētām palīgierīcēm un pēc sentēvu metodēm. Uzņēmumi, kas darbotos pēc tāda paša principa Latvijā un tuvējās kaimiņvalstīs nav.
Jebkurš uzņēmums domā par savu attīstību, un veic dažādas darbības, lai notiktu šī attīstība. Citi paplašina savu darbību, citi cenšas efektīvāk izmantot jau esošās iekārtas, kā arī mēģina atrast vēl citas iespējas kā attīstīt uzņēmumu.
SIA “Lāči” tika izvēlēts par pētāmo objektu tāpēc, ka autoram ir bijusi iespēja šajā uzņēmumā strādāt, un vērot šī uzņēmuma darbību no iekšienes. Līdz ar to arī vieglāk ir pētīt un analizēt konkrēto uzņēmumu. Tāpat kā jebkuram uzņēmumam, ir savas stiprās un vājās vietas. Vājās vietas jācenšas nostiprināt, bet stiprās - vēl vairāk nostiprināt.
Ražošanas uzņēmumi bieži nevēlas izpaust dažāda rakstura informāciju, jo īpaši, ja tas kaut kādā veidā saistīts ar pašu ražošanu, kā, piemēram, ražošanas izmaksas un vispār izmaksu sīkāks raksturojums, kāds tas ir gada pārskatā, pašizmaksas kalkulāciju u.c. veida informāciju. Līdz ar to autoram bija ierobežotas uzņēmuma izpētes iespējas.
Uzņēmums darbojas pašreizējās ekonomiskās situācijas apstākļos, konkurējot ar sev līdzīgiem uzņēmumiem. Kā jau katram uzņēmumam, arī tam ir savas “šaurās vietas” jeb ar uzņēmējdarbību saistītās problēmas, kas var būt ļoti dažādas. Šīs “šaurās vietas” kavē uzņēmuma veiksmīgāku attīstību un novājina tā konkurētspēju tirgū, tāpēc tās nepieciešams likvidēt. Viens no iespējamiem problēmas risinājuma paņēmieniem ir ražošanas efektivitātes paaugstināšana, uzlabojot uzņēmuma ekonomiskos rādītājus.
Tātad darba mērķis ir izvērtēt ražošanas uzņēmuma iespējas strādāt efektīvāk, nosakot tā pašreizējo efektivitāti un parādot ekonomisko pamatojumu. Lai sasniegtu darba mērķi, jārisina vairāk uzdevumi:
jāapskata makro- un mikroekonomiskie rādītāji, lai varētu pēc iespējas precīzāk noteikt uzņēmuma pašreizējo situāciju;
jāveic uzņēmuma finansiālo rādītāju analīze, atklājot uzņēmuma iespējas, trūkumus un potenciālu.
Runājot konkrētāk, autors iesaka veikt šādas aktivitātes, lai paaugstinātu uzņēmuma efektivitāti:
1.Veicot uzņēmuma pēdējā gada finansu analīzi, atrast vājās vietas;
2.Veicot mārketinga aktivitātes;
3.Izvēloties optimālāko un piemērotāko gatavās produkcijas pārvadāšanas transporta līdzekli.
Darba gaitā autors centīsies veikt šīs darbības, lai paaugstinātu uzņēmuma efektivitāti.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Ražošanas uzņēmuma efektivitātes paaugstināšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/193724

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties