Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolas 1.klasē

     

    Diplomdarbs77 Pedagoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:677817
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Radošuma jēdziens pedagoģiskajā un psiholoģiskajā skatījumā    7
1.1.  Teorētiskās nostādnes par radošumu pedagoģijā un psiholoģijā    7
1.2.  Radošuma jēdziena skaidrojums mākslas kontekstā    22
1.3.  Sākumskolas vecumposma psiholoģiskais raksturojums saistībā ar pētāmo problēmu    30
1.4.  Sākumskolas vecumposma psiholoģiskais raksturojums    35
2.  Radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās    39
2.1.  Vizuālās mākslas mācību saturs    39
2.2.  Radošās darbības veicinošie pedagoģiskie nosacījumi    43
3.  Radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās 1.klasē    47
3.1.  Pētījuma organizācija un metodika    47
3.2.  Novērošanas rezultātu analīze    51
3.3.  Nepabeigto teikumu metodes analīze    62
3.4.  Pedagoģiskā eksperimenta analīze    67
  Secinājumi    90
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    92
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Izstrādājot bakalaura darbu, pamatojoties uz teorētisko atziņu analīzi, izzinot vecumposmu attīstības likumsakarības sākumskolā, izzinot radošās darbības veicinošos nosacījumus, var secināt, ka:
1. Bērna darbība vizuālās mākslas stundās 1. klasē tiek radoši veicināta tad, ja tiek ievērots vecumposma īpatnību raksturojums. Šis ir izziņas vecums, kad bērns vēlas uzzināt atbildes uz daudziem jautājumiem, vecums, kad bērnu ir viegli ieinteresēt izpausties radoši, piedāvājot jaunus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, nodrošinot ar dažādu materiālo bāzi. Šis ir arī vecums, kad bērns spēj ātri pārslēgties no vienas lietas un otru, bet ja interese ir noturīga, tas liecina par spējām noteiktā jomā. Skolas pirmajā klasē bērns ātri nogurst, tāpēc skolotājam ir jāmēģina variēt paņēmienus un metodes.
2. Šajā vecumā bērni jau sāk tiekties pēc patstāvības, viņi nevēlas, lai kāds traucē viņu darbojamies, nepievērš lielu uzmanību skolotāja teiktajam, pedagoģiskā eksperimenta rezultāti parādīja, ka tas nav slikti vizuālās mākslas stundās, ja pedagogs vēlas, lai bērna darbs būtu tapis radošā nevis reproducējošā procesā, jo tad sanāk visradošākie darbi, kuri nav ietekmējušies no skolotājas viedokļa un uzskatiem.
3. Daļēji apstiprinās bakalaura darbā izvirzītā hipotēze, ka bērna radošo darbību vizuālās mākslas stundās var veicināt tad, ja tiek radīta pozitīva psiholoģiskā un emocionālā vide, ne tikai pozitīvi pārdzīvojumi veicina radošo darbību, bet arī negatīvie, jo viss, kas bērna raisa emocijas, pozitīvas vai negatīvas, spēj viņā izraisīt ierosmi radošajai darbībai.
4. Novērojuma rezultāti parādīja, ka visradošākie darbi bērniem bija, tad, kad vajadzēja klausīties mūziku un to attēlot, jo tad nebija uzdots konkrēts uzdevums, bet pedagoģiskajā eksperimentā, kad tika dots uzdevums, mūzika palīdzēja tikai dažiem bērniem.
5. Daļēji apstiprinās analizētā teorija un hipotēze, ka radošo darbību iespējams veicināt, ja tiek nodrošināti tādi apstākļi, kas stimulē radošo uzvedību. Pedagoģiskais eksperiments parādīja, ja skolotājs pirms darba demonstrē paraugu, tad liela daļa bērnu būs reproducējuši šo paraugu, vēl daļa bērnu būs attēlojuši šo paraugu, pieliekot vai noņemot kādu tēlu.
6. Bērna radošā darbība nav iedomājama bez noteiktām prasmēm un iemaņām, tāpēc uzsākot darbu, svarīgi fiksēt, kādā līmenī ir bērnu prasmes, bet tas nenozīmē, ka ja bērns nespēj veikt nepieciešamās roku kustības, viņa darbs nebūs radošs, jo kā pierādīja pedagoģiskais eksperiments, lai arī bērniem, kuriem novērošanas rezultāti parādīja problēmas ar rakstāmpiederumu noturēšanu un rokas satvērienu, viņu darbiem nebija nepieciešamā spiediena, krāsas bija blāvas, līnijas saraustītas, bet darbiņi bija ļoti radoši un interesanti.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,03 €
Materiālu komplekts Nr. 1355490
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolas 1.klasē”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/677817

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties