Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:569975
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 63 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    7
1.  RADOŠUMA JĒDZIENA RAKSTUROJUMS IZGLĪTĪBĀ    9
1.1.  Radošuma jēdziens    9
1.2.  Radošuma jeb kreativitātes veicinošie faktori    13
2.  PEDAGOĢISKĀ DARBĪBA RADOŠUMA ATTĪSTĪBĀ MĀJTURĪBAS STUNDĀS    22
2.1.  Pedagoģiskā darbība mājturības stundās    23
2.2.  Mājturības priekšmeta raksturojums    28
3.  PUSAUDŽU RAKSTUROJUMS NO RADOŠUMA VIEDOKĻA    34
3.1.  Pusaudžu kognitīvās attīstības īpatnības    35
3.2.  Pašaktualizēšanās nozīme    37
4.  METODISKĀ DAĻA- ŠŪŠANAS METODIKA 8.KLASĒ    40
5.1.  Pedagoģiskās vides raksturojums    48
5.2.  Pētījuma metožu raksturojums    49
5.3.  Pētījuma rezultātu analīze    50
  SECINĀJUMI    67
  IETEIKUMI SKOLOTĀJIEM    68
  LITERATŪRAS SARAKSTS    69
Darba fragmentsAizvērt

Veidojot mūsu valstī pilsonisku sabiedrību, vērība pievēršama ne vien ekonomiskajām pārmaiņām, bet arī Latvijas galvenajai bagātībai- tās cilvēkiem, viņu intelektuālā potenciāla, radošuma (kreativitātes) atraisīšanai un attīstīšanai.
Kreativitāte ir saistīta ar iedzimtību. Līdzīgi citām īpašībām, dažādiem indivīdiem tā piemīt dažādā pakāpē. Ja cilvēks ir radošs, viņš mēdz tāds būt visās savās izpausmēs- ne tikai savā profesionālajā, radošajā darbībā, bet arī dzīves stilā- ārējā veidolā, saskarsmē, mājas iekārtojumā u.c. (Bebre, 1987.).
Piekrītu Ļeva Vigotska (1999.) uzskatam, ka radošumu veicina mērķtiecīgi organizēta skolas garīgā atmosfēra, kas stimulē pievērsties radošai darbībai, tātad netieši- ar vides radīšanas starpniecību. Te arī nonākam pie fakta, ka skolēnu kreativitāti var rosināt viņu skolotāji.
Aizvien vairāk mūsdienu sabiedrībā ir dzirdami uzskati, ka ar katru paaudzi sastopamas arvien mazāk radošas personības. Pastāv uzskats, ka mūsdienās nav radošu bērnu, taču tā nebūt nav. Radošums mīt ikvienā no mums, tikai atliek tos mērķtiecīgi attīstīt un pilnveidot. Tas arī pamudināja autori pievērsties šim tematam un izpētīt to sīkāk, lai noskaidrotu, kas ietekmē pusaudžu radošumu.
Pētījuma objekts: Radošums mājturības stundās.
Pētījuma priekšmets: Pusaudžu radošuma attīstība mājturības stundās.
Mērķis: Pamatot pusaudžu radošuma attīstību mājturības stundās.
Hipotēze: Radošuma attīstību sekmē: skolotāja personība un profesionalitāte, skolotāja un skolēna savstarpējā mijiedarbība.
Pētījuma metodes:
1.zinātniskās literatūras analīze,
2.personīgās pieredzes refleksija,
3.netiešā novērošana,
4.anketēšana.
Uzdevumi:
1. studēt pieejamo speciālo psiholoģisko un speciālo literatūru pētāmās problēmas jomā,
2. raksturot radošumu mācību procesā,
3. analizēt pedagoģisko darbību pusaudžu radošuma attīstībā,
4. noskaidrot pusaudžu vecumposmu īpatnības no radošuma viedokļa,
5. veikt pētījumu un izveidot secinājumus par radošuma attīstību mājturības stundās 8. klasē Irlavas vidusskolā,
6. veidot ieteikumus skolotājiem.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties