Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
2,70 (19%)
Cena ar atlaidi*:
11,50
Pirkt
Identifikators:503483
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 49 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  PROPAGANDA UN SIEVIETES TĒLS    6
1.1.  Propaganda, mitoloģija, ideoloģija    7
1.2.  Sievietes kā propagandas mērķauditorija    8
1.3.  Sievietes tēla semantika    9
1.4.  Propagandas analīzes paņēmieni    10
2.  PRESES DISKURSS UN TĀ VĒSTURISKĀ ATTĪSTĪBA LATVIJĀ    18
2.1.  Preses attīstības vēsture demokrātiskas Latvijas Republikas laikā    18
2.2.  Izmaiņas preses diskursā autoritārisma režīma laikā    19
2.3.  1940. gada vasaras politisko notikumu nestās izmaiņas    21
2.4.  Nacistiskās Vācijas pārveidojumi Latvijas presē    23
2.5.  Atkārtotās padomju okupācijas pienesums informācijas aprites uzraudzībā    26
3.  SIEVIETES TĒLS DEMOKRĀTISKAS UN AUTORITĀRAS LATVIJAS PRESĒ    29
3.1.  Demokrātiskas Latvijas Republikas raibā preses aina    29
3.2.  Sievietes vēlamā darbības lauka sašaurināšanās autoritārisma presē    42
4.  LATVIJAS OKUPĀCIJAS LAIKA SIEVIEŠU PRESES IZDEVUMI    55
4.1.  Sievietes dzimtes konstrukcija nacistiskās ideoloģijas propagandā    55
4.2.  Sievietes tēla mitoloģizēšana padomju propagandā    60
  NOBEIGUMS    72
  KOPSAVILKUMS    74
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    80
  SUMMARY    86
  PIELIKUMS    87
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Atgriežoties pie bakalaura darba pirmajā nodaļā nostiprinātajām teorētiskajām zināšanām un darba autores piedāvātās propagandas aspektu analīzes shēmas, jāsecina, ka mediji piedalījās sabiedriskās domas konstruēšanā, popularizējot uzskatus par vēlamo sievietes tēlu un pienākumiem, izejot no katra konkrētā laikaposma ideoloģiskajiem uzstādījumiem. Politiskie pārkārtojumi vairākkārt pārrāva ierasto dzīves plūsmu, laužot un pārmainot cilvēku dzīves ritmu. Propaganda, īpaši okupācijas varas apstākļos, konstruēja fiktīvu realitāti un iezīmēja akceptētās sievietes dzīves robežas.
Vēsturiskais konteksts, kurā propaganda parādījās katrā attiecīgajā reizē, bija tas, kas diktēja propagandas ideoloģijas karkasu, no kura tālāk izrietēja liela daļa turpmāko propagandas aktivitāšu. Viena politiskā režīma nomaiņu ar citu jaunās iekārtas ideologi attaisnoja, nomelnojot iepriekšējos. Jo vairāk diametrālu pretmetu, jo plašākas iespējas jaunajam režīmam uz iepriekšējā fona izcelties. Tādējādi, vienu posmu izlaižot, atsevišķos gadījumos vērojams, ka no jauna aktuālas kļūst tās vērtības un idejas (protams, ne visas), kas jau dominējušas iepriekš. T.i., ja demokrātiskas Latvijas Republikas gados sievietes tiecās izrauties ārpus mājas dzīves, tad pēc K. Ulmaņa autoritārisma režīma iestāšanās viņas arvien vairāk mēģināja tajā atbīdīt atpakaļ, kad atkal nāca padomju okupācija, kas teicās sievieti atbrīvojusi no vergošanas mājsaimniecībā, bet vācu okupācija no jauna atgādināja sievietei par viņas bioloģisko (tātad – primāro) pienākumu. Arī starp autoritārisma prasību pēc latviskas Latvijas un nacistiskās Vācijas rasu tīrības politiku iespējams vilkt zināmas paralēles, kurpretī Padomju Savienības brālīgo republiku saimes propagandā kapitālisma un nacistiskās Vācijas kategorijas kalpoja pretstata konstruēšanai attiecībā pret sociālismu.
Kas attiecas uz propagandas organizācijas struktūru, tad propagandista kontroles un uzraudzības aparātam bija tendence pieņemties spēkā pie gandrīz katras politiskā režīma nomaiņas. Demokrātiskas Latvijas Republikas laiks bija periods, kad presē vienlaikus parādījās visplašākā viedokļu daudzveidība, kā arī propagandējošās institūcijas netika apzināti slēptas. Autoritārisma laika jaunpienesums preses uzraudzības kontroles pastiprināšanā latviešu publiku jau sāka pieradināt pie tendences, kas okupācijas varu periodos tikai pieauga, proti, tam, ka prese atražo ideoloģijas saukļus un prasības. Okupācijas varas apstākļos ir grūti runāt par īpašām tehnikām propagandas vēstījuma pastiprināšanā. Ja, piemēram, autoritārisma apstākļos tā bija savdabīgas iekonservētas latvietības aktualizēšana, jo sasaucās ar sabiedrības apziņā jau eksistējušiem priekšstatiem par latviskajām tradīcijām un tādēļ stiprināja latvisko apziņu un kopību, tad kara un okupācijas apstākļos jebkurš paņēmiens uzskatāms par speciāli un ar nodomu izraudzītu.…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −11,12 €
Materiālu komplekts Nr. 1336791
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Propagandas konstruētais sievietes tēls presē Latvijā laika posmā no 20.gadsimta 20. līdz 50.gadiem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/503483

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties