Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības iespējas bērna adaptācijas periodā jaunākā pirmsskolas vecuma grupā

     

    Diplomdarbs40 Pedagoģija, Psiholoģija

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,70 (12%)
Cena ar atlaidi*:
12,50
Pirkt
Identifikators:697684
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.01.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2015.g. - 2016.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  TEORĒTISKĀS NOSTĀDNESPAR ADAPTĀCIJU PIRMSSKOLĀ    7
1.1.  Adaptācijas būtība un skaidrojums    7
1.2.  Adaptācijas kritēriji un rādītāji    11
1.3.  Sekmīgas adaptācijas norises priekšnoteikumi    13
1.4.  Ģimenes darbība sekmīgas adaptācijas norisē    17
2.  TEORĒTISKĀS NOSTĀDNES PAR PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDES UN ĢIMENES SADARBĪBU    21
2.1.  Pirmsskolas un ģimenes sadarbības mērķi un uzdevumi    23
2.2.  Pirmsskolas un ģimenes sadarbības saturs un formas    28
3.  IZMĒĢINĀJUMA DARBĪBAS NORISE    31
3.1.  Bērnu izpēte adaptācijas sākumā    32
3.2.  Adaptācijas programmas izveide    40
3.3.  Adaptācijas programmas aprobācijas rezultātu analīze    44
  SECINĀJUMI    50
  LITERATŪRAS SARAKSTS    52
  PIELIKUMI    54
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Apkopojot kvalifikācijas darbā ietverto un analizēto teorētisko literatūru, darba autorei ir šādas galvenās atziņas:
Adaptācijas procesam pirmsskolas izglītības iestādē ir ļoti liela nozīme, jo tas veido pozitīvu attieksmi un palielina pirmsskolas un vecāku sadarbību bērna sekmīgas attīstības nodrošināšanā.
Bērnam, sākot apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi, pirmais un svarīgākais uz-devums ir pielāgoties jaunajai videi.
Adaptācijas periods bērniem palīdz uzturēt organisma iekšējās vides stabilitāti, sekmē patstāvību, mazajiem bērniem sāk veidoties priekšstats par citu vidi, kas nav mājās.
Ja bērns nav sabiedrisks vai arī viņam grūti uzticēties citiem iekšējās nedrošības dēļ, adaptācijas periods ir ilgstošs un smags.
Skolotājam jāseko līdzi adaptācijas procesam, it īpaši bērniem, kuriem ir problē-mas, un jārealizē individuāla pieeja.
Pirmsskolas izglītības iestādes un bērnu ģimeņu sadarbībai ir kopīgi mērķi, uzde-vumi un atbildība. Tā ir radoša darbība kopīgu mērķu sasniegšanai – bērna perso-nības attīstība.
Sadarbības rezultāts starp pirmsskolas izglītības iestādes personālu un ģimeni no-drošina bērnam optimālus apstākļus sociālajā vidē, palīdz bērnam izkopt savas in-dividuālās spējas un prasmes un palīdz veidoties par sevi apzinošu personību.
Lai sadarbība noritētu veiksmīgi, ir nepieciešams pārzināt sadarbības formas, iz-vēlēties atbilstošu sadarbības formu katrā konkrētā situācijā.
Ģimene ir pirmā sociālā vide, kur attīstās bērns, un bērnu audzināšanas rezultāti ir atkarīgi no ģimenes iespējām un no tā, kā vecāki tās izmanto bērnu personības at-tīstības veicināšanā.
Vecākiem ir nepieciešamas individuālās konsultācijas par psiholoģiska un peda-goģiska rakstura jautājumiem.
Jāiesaista pedagoģiska satura jautājumu risināšanā arī neaktīvie vecāki ģimenes izzināšanas nolūkā.
Vecāku ieinteresētība, aktīva iesaistīšanās sadarbībā ar pirmsskolas izglītības ie-stādi sekmē ģimenes pedagoģisko potenciālu, kas savukārt veicina bērnu veik-smīgu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē.
Pozitīva attieksme palielina pirmsskolas un vecāku sadarbību bērna sekmīgas adaptācijas nodrošināšanā.
2. Balstoties uz bērnu sākotnējo iepazīšanu un izpēti, izmēģinājuma darbības norises laikā tika plānota un organizēta pirmsskolas izglītības iestādes un vecāku sadarbības programma, kuras realizēšanā galvenais akcents tika orientēts uz bērnu sekmīgu adap-tāciju pirmsskolas izglītības iestādē un panākts pozitīvs efekts.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,03 €
Materiālu komplekts Nr. 1358379
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbības iespējas bērna adaptācijas periodā jaunākā pirmsskolas vecuma grupā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/697684

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties