Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Pircēja un pārdevēja savstarpējās attiecības patērētāju tiesību aizsardzības sfērā

     Novērtēts!

    Diplomdarbs58 Tiesības

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,87 (18%)
Cena ar atlaidi*:
17,61
Pirkt
Identifikators:338939
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 86 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Patērētāju tiesības    5
1.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumi    5
1.2.  Patērētāju tiesību politika Latvijā    5
1.3.  Eiropas Savienības normatīvie akti patērētāju tiesību aizsardzības jomā    7
1.4.  Patērētāja aizsardzības pieredze ārvalstīs    17
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības praktiskie aspekti    20
2.1.  Patērētāja tiesības iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumus    20
2.2.  Institūcijas, kurās patērētājs var griezties iegādājoties preci    31
2.3.  Preču un pakalpojumu tirgus uzraudzība Latvijas Republikā    36
2.4.  Reklāmas iespaids uz patērētāju    39
3.  Patērētāju tiesību aizsardzība nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā    45
3.1.  Patērētājs darījumos ar nekustamo īpašumu    45
3.2.  Nekustamo īpašumu pārdošanas specifika    47
3.3.  Notariālā apliecinājuma loma patērētāju tiesību aizsardzībā    49
3.4.  Zemesgrāmatas un notāra sadarbība patērētāju tiesību aizsardzībā    57
  Kopsavilkums    59
  Anotācija    61
  Annottation    62
  Аннотация    63
  Izmantotā literatūra    64
Darba fragmentsAizvērt

Katru dienu tiek slēgti pirkuma – pārdevuma līgumi. Veicot pirkumus veikalā, pa telefonu vai internetā. Tiek maksāti rēķini par komunālajiem pakalpojumiem, telefonu vai tiek ņemti kredīti bankā. Visas šīs darbības ir civiltiesiski darījumi, kuros piedalās preču vai pakalpojuma sniedzējs un preču vai pakalpojuma saņēmējs. Ikdienā mēs parasti esam preču vai pakalpojuma saņēmēja lomā, tātad – patērētaji.Bieži vien mēs ar saņemto preci vai pakalpojumu esam apmierināti. Bet vai mēs zinām, kā rīkoties gadījumos, kad esam saņēmuši nepienācīgas kvalitātes preci vai pakalpojumu? Kā rīkoties attiecīgās situācijās, kad prece vai pakalpojums, ko esam iegādājušies, neatbilst iepriekš reklāmā redzētajam? Ko darīt? Kur griezties pēc palīdzības, kad pakalpojuma sniedzējs atsaka realizēt patērētajam atteikuma tiesības?
Neviļus rodas jautājums: vai patērētājs atrodas tiesiski vienlīdzīgā un līdztiesiskā stāvoklī ar preču vai pakalpojuma sniedzēju? Civiltiesisko attiecību dalībnieku tiesiskās vienlīdzības princips paredz, ka puses ir savstarpēji līdztiesīgas un vienlīdzīgas savā civiltiesiskajā stāvoklī. Bet vai praksē tā ir? Uz šo jautājumu un citiem mēģināšu rast atbildi savā darbā.
Darba mērķis: ir apskatīt patērētāju tiesiskās aizsardzības mehānismu, iepazīties ar patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumiem un galvenajiem normatīvajiem aktiem Eiropas Savienībā un Latvijā.
Darbā galvenā uzmanība tiks akcentēta tieši patērētāja civiltiesiskajai aizsardzībai.
Darba uzdevumi:
Apskatīt patērētāju tiesības;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzības pirmsākumus, patērētāju tiesību politiku Latvijā;
Pētīt Eiropas Savienības normatīvos aktus patērētāju tiesību aizsardzības jomā;
Izpētīt patērētāja aizsardzības pieredzi ārvalstīs;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzības praktiskos aspektus;
Izvērtēt patērētāja tiesības iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumus;
Apzināt institūcijas, kurās patērētājs var griezties savu tiesību aizstāvībai;
Pētīt reklāmas iespaidu uz patērētāju;
Analizēt patērētāju tiesību aizsardzību nekustamo īpašumu tirdzniecības jomā;
Izvērtēt zemesgrāmatas un notāra sadarbību patērētāju tiesību aizsardzībā.
Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, darbā tiks izmantotas aprakstošā, analītiskā un sintētiskā metode.
Kā teorētiskā bāze darbā tika izmantota juridiskā literatūra latviešu, angļu, krievu un vācu valodā. Par informācijas avotiem kalpoja speciālā literatūra, periodiskie izdevumi, Internet mājas lapas, zinātniskās pētniecības darbi par patērētāja tiesībām, periodiskā literatūra, kā arī Latvijas likumi EKT spriedumi un nepublicētie materiāli.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −41,22 €
Materiālu komplekts Nr. 1153822
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Pircēja un pārdevēja savstarpējās attiecības patērētāju tiesību aizsardzības sfērā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/338939

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties