Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:118379
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 51 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2004.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Saīsinājumu saraksts    7
  Ievads    8
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības iestāžu darbība Latvijā    9
1.1.  Patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzības un kontroles iestādes    9
1.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un tā darbība Latvijā    16
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības tiesiskie aspekti    24
2.1.  Patērētāju tiesības un to realizācija Latvijā    24
2.2.  Galvenie apavu tirdzniecības reglamentējošie normatīvie akti un prasības    26
2.2.1.  Distances līgums    26
2.2.2.  Tirgošanās tirgos un ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietas    29
2.2.3.  Marķējums    30
2.2.4.  Cena    32
2.2.5.  Garantija    33
2.3.  Patērētāja tiesības nekvalitatīvu apavu iegādes gadījumos    34
3.  Pārkāpumu tendences apavu mazumtirdzniecībā    40
3.1.  Reģistrētie pārkāpumi apavu tirdzniecībā    40
3.2.  Distances līgumu analīze un atbilstība normatīvajiem aktiem    44
3.3.  Jelgavas apavu tirdzniecības vietu atbilstība normatīvajiem aktiem    51
3.4.  Respondentu viedokļa analīze par nepilnībām patērētāju tiesību aizsardzībā    54
  Secinājumi    66
  Priekšlikumi    67
  Izmantotā literatūra    68
  Galvojums    73
  Pielikumi    74
Darba fragmentsAizvērt

Šodien, kad pasaulē notiek krīze, ikvienam ir svarīgi, lai ar iespējami mazākiem naudas līdzekļiem varētu gūt lielāku labumu. Tomēr vēl svarīgāk ir tas, cik kvalitatīvas ir iegādātās preces vai pakalpojumi. Tāpēc patērētājam ir jāzina, ko viņš var prasīt no ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja un kur viņš var griezties, ja viņa tiesības netiek ievērotas. Autore ir pētījusi pārkāpumus apavu tirdzniecībā, jo apavus iegādājas ikviens patērētājs.
Pētījuma problēma ir informācijas trūkums par patērētāju tiesībām. Šī ir aktuāla problēma, jo apavi ir pirmās nepieciešamības prece un ikvienam patērētājam ir svarīgi, lai tie kalpotam paredzētajam mērķim.
Pētījuma objekts ir pārkāpumi apavu mazumtirdzniecībā.
Priekšmets ir patērētāju tiesības.
Darba mērķis ir izvērtēt PTA iestāžu darbības efektivitāti apavu mazumtirdzniecībā. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1)izvērtēt PTA iestāžu darbību Latvijā,
2)izpētīt PTA tiesiskos aspektus,
3)analizēt pārkāpumu tendences apavu mazumtirdzniecībā.
Darba gaitā tika veikta statistikas datu analīze, distances līgumu analīze, tika pētīti Jelgavas apavu tirdzniecības veikali un veikta aptauja, kuras mērķis bija noskaidrot respondentu paradumus, iegādājoties apavus, viņu viedoklis dažādos ar patērētāju tiesību aizsardzību saistītos jautājumos un pārbaudītas zināšanas.
Pētāmais laika periods ir 2004. – 2008. gads.
Par pētījuma avotiem tika izmantoti LR normatīvie akti, periodiskie izdevumi un bukleti, pielietojot dokumentu analīzes, grafisko, aptaujas un novērošanas metodes.

Autore 1.1.1. attēlā parāda posmus, caur kādiem jāiet no patērētāja vēlmes vai nepieciešamības kaut ko iegādāties līdz apmierinātam pircējam. Sākumā pircējs, vēlmes vai nepieciešamības vadīts, izvēlas pirkuma vietu. Tas var būt ne tikai veikals, bet arī Internets vai katalogs. Tirdzniecības uzraudzības iestādes regulāri tajās veic pārbaudes. Kad potenciālais patērētājs ir ieraudzījis kāroto lietu, tā tiek novērtēta pēc dažādiem kritērijiem, kā kvalitāte, cena, izskats, lielums un citi. Ja šie kritēriji viņu apmierina, tad tiek izdarīts lēmums – pirkt vai nepirkt.
Pozitīva lēmuma gadījumā pircējs veic pirkumu, taču pēc kāda laika var atklāties, ka kvalitāte nav laba un prece vairs nevar kalpot tam mērķim, kam paredzēta. Tādā gadījumā patērētājs var doties atpakaļ uz vietu, kur preci iegādājās vai arī nosūtīt to atpakaļ. Tirgotājs var apmierināt vai neapmierināt prasību. Turklāt tas var notikt vai nu pamatoti vai nepamatoti. Ja tas noticis nepamatoti vai arī patērētājs nav apmierināts ar pārdevēja atteikumu, tad nākamā iestāde, kur patērētājs var griezties, ir PTAC vai arī citas PTA iestādes. PTAC savas kompetences robežās atrisinās problēmu un pieņems attiecīgu lēmumu. Patērētājs būs apmierināts, jo būs pārliecība, ka lēmums tik tiešām ir taisnīgs.
Tirgus uzraudzības funkcijas Latvijā veic šādas iestādes:
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC);
Veselības inspekcija ;
Valsts Būvinspekcija;
Valsts vides dienests;
Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvalde;
Valsts darba inspekcija;
Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra;
Valsts proves uzraudzības inspekcija;
Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra;
Valsts ieņēmumu dienesta Galvenā muitas pārvalde;
Pārtikas un veterinārā dienesta Sanitārā Robežinspekcija.
(Iestādes, kas veic tirgus uzraudzību Latvijā, b. g.)
No 2007. gada 1.oktobra, apvienojot Valsts sanitāro inspekciju, Valsts farmācijas inspekciju un Medicīniskās aprūpes un darbspējas kvalitātes kontroles inspekciju, tika izveidota Veselības inspekcija. Inspekcijas uzraudzībā ir zāles, veterinārās zāles (savas kompetences robežās to reklāma un izplatīšana), mazgāšanas līdzekļi un kosmētikas līdzekļi, epidemioloģiskā drošība un vides veselības joma, dzeramā ūdens nekaitīgums, ķīmisko vielu un ķīmisko produktu tirdzniecība un profesionālā lietošana.
Valsts būvinspekcija uzrauga būves, būvobjektus un būvniecības darbus, kā arī būvmateriālu un būvizstrādājumu atbilstību normatīvo aktu prasībām.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −32,43 €
Materiālu komplekts Nr. 1129285
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Patērētāju tiesību aizsardzība un pārkāpumi apavu mazumtirdzniecībā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/118379

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties