Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Patērētāju tiesību aizsardzība civiltiesiskos darījumos Latvijā un Eiropas Kopienas valstīs

     

    Diplomdarbs65 Tiesības

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,58 (12%)
Cena ar atlaidi*:
18,90
Pirkt
Identifikators:855207
Vērtējums:
Publicēts: 09.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 63 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    9
1.  Patērētāju tiesību jēdziens un tā būtība    11
1.1.  Patērētāju aizsardzība patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē    17
1.2.  Patērētāju aizsardzības vadošie principi    20
2.  Patērētāju tiesību aizsardzības centra loma patērētāju tiesību aizsardzībā, funkcijas, uzdevumi    27
3.  Patērētāju tiesību aizsardzība līgumu slēgšanā ar ražotāju, pārdevēju vai apkalpojuma sniedzēju    34
3.1.  Netaisnīgi līguma noteikumi    38
3.2.  Labas ticības princips    40
3.3.  Atteikuma tiesības patērgātāja līgumos    50
4.  Patērētāju aizsardzība Latvijā un Eiropas Kopienas valstīs    56
4.1.  Prasījums par līguma noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu    59
5.  Garantijas saistības patērētāju tiesību aizsardzības izpratnē    64
6.  Regulu un Direktīvu piemērošana patērētāju interešu aizstāvībai    68
  Secinājumi un priekšlikumi    72
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    76
Darba fragmentsAizvērt

Lai noskaidrotu patērētāju tiesību jēdzienu un būtību, nepieciešams noskaidrot, kas ir patērētājs, pakalpojums, pakalpojuma sniedzējs, pārdevējs, prece un ražotājs. Visi minētie termini ir formulēti Latvijas Republikas 1999.gada 18. marta „Patērētāju tiesību aizsardzības likuma” (turpmāk darbā – PTAL) 1.pantā
• patērētājs - fiziskā persona, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties preci vai izmantot pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību;
• pakalpojums - personas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros par atlīdzību vai bez tās izpildīts patērētāja pasūtījums vai tāda ar patērētāju noslēgta līguma pildīšana, saskaņā ar kuru tiek iznomāta kāda lieta, izgatavota jauna lieta, uzlabota vai pārveidota esoša lieta vai tās īpašības vai veikts darbs, vai gūts nematerializēts darba rezultāts;
• pakalpojuma sniedzējs - persona, kas savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros sniedz pakalpojumu patērētājam;
• pārdevējs - persona (arī importētājs), kas savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros piedāvā vai pārdod preci patērētājam, kā arī persona, kas darbojas pārdevēja vārdā vai viņa uzdevumā;
• prece - jebkura lieta, ko piedāvā vai pārdod patērētājam;
• ražotājs - persona, kas savas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros izgatavo vai atjauno preci pārdošanai vai uzrāda sevi kā ražotāju, norādot (marķējot) uz preces vai tās iesaiņojuma vai preces tehniskajā pasē savu nosaukumu (firmu), vārdu, uzvārdu un preču zīmi, vai citu atšķirības zīmi.
Respektīvi, patērētāju tiesību būtība balstās uz attiecībām, kas rodas starp patērētāju un ražotāju, starp patērētāju un pārdevēju, starp patērētāju un pakalpojuma sniedzēju, patērētājam iegādājoties preci vai saņemot pakalpojumu.
Pēc autora domām, vienlīdz, svarīgi ir konstatēt pretrunas, kas rodas starp juridiskā spēka hierarhiju piemērojot vispārējās tiesību normas attiecībā pret speciālajām tiesību normām. Darba autors norāda, ka, saskaņā ar likuma, „Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību” 8.pantu, ja konstatēta pretruna starp normatīvajos aktos ietvertajām vispārējām un speciālajām tiesību normām, vispārējā tiesību norma ir spēkā tiktāl, ciktāl to neierobežo speciālā tiesību norma. Patērētāju tiesību aizsardzības likums, turpmāk tekstā – PTAL, otrā nodaļa nosaka tiesiskās attiecības darījumos, kuros viens no līgumslēdzējiem ir patērētājs. Ņemot vērā iepriekš minēto, autors secina, ka PTAL normas regulē tiesiskās attiecības starp konkrētām personām, no kurām viena puse ir patērētājs, tādēļ šīs normas attiecībā pret Civillikuma normām ir atzīstamas par speciālajām.
Kritērijs darījuma atzīšanai par tādu, kas pakļauts PTAL regulējumam, ir līguma subjekts – (patērētājs - fiziska persona, kas neizmanto preci vai pakalpojumu saimnieciskās vai profesionālas darbības nodrošināšanai), nevis sniegtā pakalpojuma vai pirkuma veids. Noteikti var apgalvot, ka katrs no mums ir patērētājs visdažādākās sadzīves jomās. Katru dienu mēs iepērkamies vai izmantojam kādus pakalpojumus, tādā veidā stājoties līguma attiecībās ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju. Cilvēkiem nostiprinājies uzskats, ka patērētājs ir tikai pircējs veikalā, bet patiesībā vide, kurā šīs attiecības darbojas ir daudz plašāka. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −34,36 €
Materiālu komplekts Nr. 1243266
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Patērētāju tiesību aizsardzība civiltiesiskos darījumos Latvijā un Eiropas Kopienas valstīs”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/855207

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties