Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
12,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:657614
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Konflikts kā organizācijas darbinieku savstarpējo attiecību sastāvdaļa    6
1.1.  Konflikta situācijas izraisošie faktori organizācijā    7
1.2.  Darbinieku viedokļu atšķirības – konfliktu raksturojošais faktors    10
1.3.  Vadības metodes konflikta situācijas analīzei un novēršanai    12
2.  Pētījums par organizācijas darbinieku viedokļu atšķirību konflikta situācijās    15
2.1.  Testa „Darbinieku viedoklis par sociālpsiholoģisko klimatu organizācijā” rezultātu apkopojums un analīze    15
2.2.  Rekomendācijas konflikta situāciju atrisināšanai organizācijā    18
  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    24
  Pielikumi    25
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu sabiedrībā ikvienas organizācijas darbības pamatā ir zinošs darbinieku sastāvs, kurš izprot organizācijas mērķus un uzdevumus. Taču ikdienā organizācijas darbiniekiem jābūt pārliecinātiem par to, kas nosaka viņu apmierinātību ar darbu, kādos apstākļos darbinieki cenšas strādāt vairāk un labāk. Tikai tad, kad darbinieki izjūt gandarījumu par paveikto un redz tajā jēgu, organizācijā var veidoties veselīgs sociālpsiholoģiskais klimats. Kāpēc vieni vadītāji spēj panākt, ka darbinieki veiksmīgi tiek galā ar darba uzdevumiem, bet citiem tas neizdodas? Kuros gadījumos vadītājs var pieņemt lēmumus vienpersoniski un kuros tas ir jādara kopā ar saviem darbiniekiem? Kas darbā rada stresu un kā no tā izvairīties? Vai konflikti darba vietās ir neizbēgami? Kāpēc darbinieki nereti pretojas jebkurām pārmaiņām organizācijā? Šādus jautājumus uzņēmēji un strādājošie bieži risina savās darba vietās. Atbildes uz iepriekš minētiem un citiem jautājumiem var sniegt organizācijas vadītāja un darbinieku zināšanās par organizācijas psiholoģiju.
Darbinieki, kā kolektīva būtne, veido sociālas saites ar indivīdiem, kas strādā līdzās. Aktivitāte kā izaugsmes, virzības noteicošais faktors paredz darbinieka iekļaušanos dažādās organizācijas funkcionālajās sistēmās. Šis iekļaušanās process nereti saistīts ar dažādām problēmām - iekšējiem un starppersonu konfliktiem, emocionālo slodzi darba attiecībās.
Ir maz cilvēku, kuri atzīst par labu konflikta procesus, bet gandrīz visi tajos piedalās. Ja konkurences procesā sāncenši vienkārši mēģina aizsteigties priekšā viens otram, tad konfliktā - mēģina uzspiest pretiniekam savu gribu, izmainīt tā uzvedību. Konflikts ir mēģinājums sasniegt atalgojumu pakļaušanas ceļā, savas gribas uzspiešana, pretinieka izraidīšana vai pat iznīcināšana.
Konfliktos ar mazāku piespiedu formu galvenais mērķis naidīgām pusēm ir atstādināt pretiniekus no efektīvas konkurences, ierobežojot tos resursos, manevra brīvībā, samazināt to statusu un prestižu. Piemēram, konflikts starp darba devēju un darbinieku bieži noved pie tā, ka uzvaras gadījumā darbinieks var tikt atlaists no darba vai samazināts amatā. Darba attiecībās veidojušies konflikti var būt jo īpaši nopietni.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties