Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:531850
Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  Muzikālās iztēles un uztveres īpatnības    7
1.1.  Jēdzienu - iztēle un uztvere skaidrojums    8
1.2.  5 un 6 gadu vecu bērnu vispārīgs attīstības raksturojums    12
1.3.  Iztēli veicinošie uzdevumi mūzikas nodarbībās    15
2.  Iztēli veicinošie metodiskie paņēmieni muzikālo nodarbību laikā    17
2.1.  Improvizācija    18
2.2.  Mūzikas klausīšanās    20
2.3.  Dziedātprasmes attīstīšana    23
2.4.  Krāsas un skaņas metode    25
3.  Muzikālās rotaļas dažādās interpretācijās un to iedarbība uz bērnu iztēli    29
3.1.  Rotaļas skaņas augstuma uztveršanai un atšķiršanai    30
3.2.  Rotaļas skaņas ilguma uztveršanai un attīstīšanai    34
3.3.  Rotaļas mūzikas dinamikas uztveršanai un atšķiršanai    35
3.4.  Rotaļas tembrālās dzirdes attīstīšanai    39
3.5.  Rotaļas skaņkārtas izjūtas atšķiršanai    42
3.6.  Rotaļas ritma izjūtas attīstīšanai    45
4.  Pētījuma apraksts    51
4.1.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts    51
4.2.  Pētījuma norise un iegūto datu raksturojums    53
4.3.  Datu analīze    61
  NOBEIGUMS    63
  LITERATŪRAS SARAKSTS    65
  PIELIKUMS NR.1    67
  PIELIKUMS NR.2    68
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka dzīvē bērnības laiks ir vislabākais brīdis jūtu un emociju veidošanā. Pirmsskola – šis ir viens no efektīvākajiem posmiem to attīstībā. Bērni ilgāk atceras to, kas saviļņo viņa dvēseli, jo viņi apkārtējo pasauli uztver emocionāli, un iespaidi ir vienreizēji, neatkārtojami, spilgti. Bērni ar attīstītu jūtu pasauli spēj būt radoši, interesanti, izdomas bagāti. Tomēr šīs īpatnības ir jāizkopj jau no mazotnes.
Visas radošās darbības sākums ir iztēle. Iztēlei raksturīga spēja pārstrādāt līdz šim izjusto, redzēto, izzināto un radīt apziņā jaunu tēlu. Iztēle ir cieši saistīta ar radošo domāšanu, un, tāpat kā domāšana, tā palīdz vizualizēt turpmāko. Iztēle darbojas situācijās, kad nepieciešams rast jaunu risinājumu. Pirms reālā risinājuma noris darbība iztēlē, un šī darbība noris ar spilgtiem tēliem.
Mēs zinām un saprotam, cik iztēlei ir liela nozīme bērna attīstībā. Ar iztēles palīdzību bērni iepazīst sevi. Spēlējot lomu rotaļas, viņi izdzīvo daudzas profesijas, dodas brīnišķīgos ceļojumos un sastopas ar dažādiem cilvēkiem. Savās iztēles spēlēs bērni var nokļūt pasakās, vai pārvērsties par iemīļotu grāmatu vai filmu varoņiem.
Iztēles brīnumainajam spēkam pieaugušie pievērš maz uzmanības, jo viņi šo laiku jau ir pārdzīvojuši. Tieši bērnībā iztēle ir visspilgtākā un bērnu no ikdienas vienkāršības spēj aiznest interesantā, daudzveidīgā pasaulē.
Līdz 2002.gadam pirmsskolas vecuma bērnu apmācību veica tikai bērnudārzos, taču no šī laika bērnu apmācību sāka veikt arī skolās, organizējot pirmsskolas vecuma bērnu grupiņas 5 un 6 gadus veciem bērniem.
Pirmsskolas vecuma bērniem nodarbības vadu jau ceturto gadu. Iesākumā jutos pārsteigta, ka bērniem ļoti grūti veidot interesantus un radošus darbus, viņiem trūkst iztēles. Tāpēc savā studiju darbā nolēmu pētīt bērnu iztēles darbību mūzikas nodarbībās.
Šobrīd bērniem, kuri dzīvo laukos, ir ļoti maza emocionālā pieredze. Tas ir saistīts gan ar vecāku lielo aizņemtību darbā, gan masu saziņas līdzekļiem, gan arī ļoti lielo informācijas daudzumu. Tas viss traucē iztēlei attīstīties, līdz ar to tiek traucēta izziņas procesu apgūšana citās nodarbībās. Emociju un iztēles trūkums traucē bērnam attīstīties par radošu un interesantu personību.…

Autora komentārsAtvērt
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mūzikas iespējas 5 un 6 gadu vecu bērnu iztēles veidošanā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/531850

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties