Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
1,42 (19%)
Cena ar atlaidi*:
6,07
Pirkt
Identifikators:995867
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.08.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
  Multikulturālisma būtība    10
1.  Multikulturālisma saikne ar sociologisko tradīciju    10
2.  Multikulturālisma definīcija    12
2.1.  Multikulturālisma priekšrocības un trūkumi    15
2.2.  Multikulturālisma saprašanas līmeņi    16
3.  Multikulturālisms pasaulē    17
3.1.  Kanādas, ASV un Austrālijas multikulturālisms    17
3.2.  Multikulturālisms Eiropā    20
4.  Multikulturālisma attīstība Latvijā    23
4.1.  Multinacionālās kultūras centra izveidošana    25
4.2.  Latvijas etniskās struktūras veidošanās kā multikulturālisma sociālais pamats    26
4.3.  Multikulturālisma jēdziens Latvijas zinātnieku darbos    28
4.3.1.  Kultūra un multikulturālisms    29
4.3.2.  Nacionālās kultūras identitāte    30
4.3.3.  Sabiedrības integrācija    33
5.  Multikulturālā izglītība    34
  Multikulturālās izglītības modelis „Varavīksnes” vidusskolā    38
1.  Pētījuma programma    38
1.1.  Izlases pamatojums    40
2.  Pētījuma rezultāti    40
2.1.  Otrās valodas apguves iemesli    40
2.2.  Latviešu valodas zināšanas bilingvālai mācībai    42
2.3.  Aktuālākās problēmas skolā    44
2.4.  Multikulturālās izglītības iespējas    45
2.5.  Multikulturālās izglītības pozitīvie un negatīvie aspekti    48
2.6.  Ieteikumi multikulturālās izglītības uzlabojumiem    50
  Secinājumi    52
  Literatūras un avotu apraksts    55
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Krāslavas 3. vidusskolā interkulturālas izglītības principi ieņem būtisku vietu. Šajā skolā multikulturālisma koncepciju izglītībā īsteno vairākus gadus, un jaunā pieeja atstājusi dziļu ietekmi ne tikai uz skolas kolektīvu, bet visas pilsētas sabiedrību. Darbs rit divos virzienos: nacionālās identitātes nostiprināšana un plurālisma audzināšana, mācot cienīt citu valodu un kultūru.
Pētījuma mērķis bija pēc dažiem kritērijiem novērtēt motivāciju iegūt multikulturālo izglītību. Pēc manām domām mērķis ir sasniegts, jo rezultāti parāda tādas motivācijas, kā
Daļa respondentu atbalsta multikulturālo izglītību un uzskata, ka šāda metode ne tikai ievērojami uzlabos viņu bērnu latviešu valodas zināšanas, bet arī būs priekšnoteikums neierobežotām tālākās izglītības iespējām un konkurētspējai Latvijas darba tirgū.
No pētījuma rezultātiem ir redzams, ka multikulturālās izglītības pozitīvus rezultātus – daudzu valodu iemācīšanas iespēja un to pielietošanas prasmi, latviešu valodas zināšanu iegūšanas uzlabošana, priekšrocības darba tirgū - spēj saskatīt gan vecāki, gan viņu bērni.
Pozitīvs multikulturālās apmācības programmas īstenošanas priekšnoteikums ir pašu skolēnu pozitīvā attieksme pret latviešu valodu un mācību priekšmetiem. Skolēni ir at-vērti un gatavi apgūt gan latviešu, gan citu tautību valodu un kultūru, kā arī mācīties pēc multikulturālās metodes, gan veidot saskarsmi ar cittautiešiem ārpus skolas.
Arī ir pierādītas un daļēji pierādītas pētījuma hipotēzes:
1. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu un vecāku izpratne par multikulturālo apmācības programmu ir zema. Vecākiem nav skaidrs, kādu apmācības modeli šī programma paredz. Rezultātā vecāku nekompetence ir iespējamais cēlonis negatīvajai vecāku attieksmei pret šo apmācības programmu. Lai to novērstu, ir nepieciešams paaugstināt vecāku informētības un izpratnes līmeni. Tas pierāda pirmo hipotēzi - Skolas vadībai, skolotājiem, skolēniem un viņu vecākiem nav precīzu priekšstatu pat to, kādam jābūt multikulturālās izglītības mode-lim.
2. Skolēniem ir vajadzības iegūt multikulturālo izglītību. Es uzskatu, ka šo hipotēzi ne-drīkst uzskatīt 27,2% respondentu uzskata, ka multikulturālās mācības ir nepieciešamas, un aptuveni 30% neatbalsta multikulturālo mācību ieviešanu. Šis respondentu atbildes apstip-rina hipotēzi par multikulturālās izglītības nepieciešamību.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,58 €
Materiālu komplekts Nr. 1355434
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Multikulturālās izglītības iegūšanas motivācijas socioloģiskais aspekts”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/995867

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties