Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:338876
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 41 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2005.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
Līzinga attīstības vēsture, būtība un klasifikācija    9
1.1.  Līzinga vēsture un attīstība    9
1.2.  Līzinga būtība    10
1.3.  Līzinga riski    11
2.  Līzinga darbības izvērtējums Latvijā, tirgus recesijas laikā    14
2.1.  Līzinga kompāniju mērķtirgus    18
2.2.  Līzinga uzņēmumu finansiālie rādītāji    20
2.3.  Klientu aptaujas rezultātu analīze    30
3.  Tirgus izpēte un tās būtība uzņēmuma attīstībā    37
3.1.  Tirgus segmentu izpēte    42
3.2.  Tirgus recesija    44
4.  Konkurences nozīme uzņēmumā    50
5.  Klientu piesaistīšanas stratēģija recesijas apstākļos    54
5.1.  Mārketinga stratēģija recesijas apstākļos klientu piesaistes veicināšanai    58
6.  Līzinga kompānijas sasniegtie mērķi pēc jaunās stratēģijas ieviešanas uzņēmuma darbībā    62
7.  Finansiālo rezultātu plānošana un ieguvums pēc stratēģijas izstrādes    64
8.  Risku apzināšana    68
  Secinājumi un priekšlikumi    72
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    74
  PIELIKUMI    77
1.  Aptaujas anketa    77
2.  SIA SEB līzings 2007.gada bilance   
Darba fragmentsAizvērt

Valstī veiktās reformas un integrācija ES ir pozitīvi ietekmējušas ekonomisko attīstību. Latvijā ir vērojami vieni no augstākajiem izaugsmes tempiem ES. Augstos izaugsmes tempus nodrošina stabilā iekšzemes pieprasījuma dinamika un Latvijas uzņēmumu spēja paplašināt eksporta tirgu. Pieaugums ir vērojams visās galvenajās tautsaimniecības nozarēs.
Iekšzemes pieprasījuma pieaugums veicina pakalpojumu, jo īpaši vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības attīstību. Iekšējā pieprasījuma dinamika ir noturīga, ko nodrošina ienākumu pieaugums, finansu sistēmas stabilitāte, kredītiespēju paplašināšanās, iestāšanās NATO un ES, pozitīvo nākotnes paredzējumu veidošanās. Pieaugot iedzīvotāju ienākumiem un patēriņa kredītu izplatībai, ir paredzams arī turpmāks iekšzemes tirdzniecības (īpaši nepārtikas preču tirdzniecības) un arī citu tirgus pakalpojumu pieaugums.
Makroekonomiskā stabilitāte labvēlīgi ietekmējusi iekšzemes kredītu tirgus attīstību, tajā skaitā līzinga darījumu straujos pieauguma tempus. Līzings ir sevišķa kredīta attiecību forma, kura dod iespēju uzņēmumiem, kā arī privātpersonām, iegādāties kustamo un nekustamo īpašumu, piemēram, uzņēmumiem, neizņemot no apgrozības lielas naudas līdzekļu summas investīciju veikšanai.
Apstākļos, kad Latvijā pastāv problēmas, kā aktīvāk sekmēt uzņēmējdarbību un ražošanas attīstību, uzņēmumiem ir nepieciešami salīdzinoši lieli finansu ieguldījumi ražošanas modernizācijai un paplašināšanai. Kā vienu no investīciju finansēšanas avotiem uzņēmumi var izvēlēties līzinga darījumus, kas atvieglos viņu finansiālās iespējas. Pateicoties līzinga finansēšanas iespējām, tiek atrisināta viena no Latvijas tautsaimniecības nozaru uzņēmēju pamatproblēmām – atjaunot un modernizēt uzņēmumu tehnisko nodrošinājumu progresīvākas, kvalitatīvākas un pieprasītākas produkcijas ražošanai.
Līzinga darbības aktivizēšanās vērojama visā pasaulē, arī Latvijā pēdējos gados ir bijis vērojams liels progress. Pasaules līmenī ar līzinga izmantošanu tiek īstenots līdz 30 % visu investīciju. Iemesls tam, ka Līzings tik strauji izplatās Rietumvalstīs, ir tajā esošās potenciālās iespējas visiem līzinga tirgus dalībniekiem. Turklāt ar līzingu tiek saprasta nevis triviālā ilgtermiņa noma, bet gan jauna, netradicionāla, specifiska perspektīvās finansēšanas papildu sistēma, kurā dalībnieki ir savstarpēji saistīti ar uzticības, pirkšanas – pārdošanas, piegādes, nomas, lietošanas, glabāšanas un, iespējams, arī ar citām attiecībām. Noma ir tikai viens no šo attiecību segmentiem. Šodienas Līzings papildina un bagātina banku struktūru un ražošanas finansēšanas lietišķo aprindu sadarbības vēsturiski izveidojušās formas un metodes. [15;69]
Šobrīd aktīva darbība norisinās gan patēriņa preču līzinga tirgū, gan arī biznesa tirgū, kur tiek finansētas uzņēmumiem vajadzīgās iekārtas, mašīnas, kā arī vieglās vai cita veida automašīnas. Apskatot pēdējo gadu līzinga kompāniju darbības rezultātus, ir skaidri redzama izaugsmes tendence, jo darbības rādītāji uzlabojas ar katru gadu arvien straujāk. Protams, paredzams, ka šī izaugsme arī turpināsies, jo līzinga pakalpojumu ņēmēju skaits vēl ir salīdzinošie neliels, vismaz biznesa tirgū.
Latvijas līzinga kompāniju un banku līzinga, un faktoringa portfelis aizpagājušā gada beigās bija pārsniedzis 1760 miljonu latu robežu. Tostarp lielāko daļu portfelī veidoja auto līzings. Lēš, ka salīdzinājumā ar 2007. gada sākumu pieauguma tempi gada otrajā pusē bija samazinājušies līdz pat 3 reizēm, kā tas notika ar SEB līzingu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Līzinga uzņēmuma stratēģijas izstrāde tirgus recesijas apstākļos”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/338876

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties