Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte star...-
Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē
Diplomdarbs88 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | VALSTS TŪRISMA ZĪMOLS: SOCIĀLIE, EKONOMISKIE UN POLITISKIE ASPEKTI | 7 |
1.1. | Valsts un nācija kā zīmolējamie objekti | 7 |
1.1.1. | Valsts un nācijas jēdzieni | 7 |
1.1.2. | Nacionālā identitāte – valsts zīmola pamats | 8 |
1.2. | Valsts zīmolvedība | 14 |
1.2.1. | Valsts zīmols | 14 |
1.2.2. | Valsts zimola atpazīstamības nozīme | 19 |
1.2.3. | Latvija kā zīmolējama valsts | 21 |
1.3. | Tūrisms kā komunikācijas kanāls | 23 |
1.3.1. | Valsts kā mārketinga produkts tūrismā | 27 |
1.3.2. | Zīmola ziņojums tūrisma komunikācijā | 29 |
1.3.3. | Reklāmas un sabiedrisko attiecību atbalsts tūrisma produktiem | 33 |
1.4. | Tūrisma politika | 36 |
1.4.1. | Tūrisma mārketingā iesaistītās organizācijas | 36 |
1.4.2. | Nacionāla tūrisma politika Latvijā | 38 |
1.4.3. | Latvijas tūrisma zīmoli | 41 |
2. | PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA | 45 |
2.1. | Sekundāro datu analīze | 45 |
2.2. | Kontentanalīze | 46 |
2.3. | Anketēšana | 47 |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI | 49 |
3.1. | Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijas 2010.-2015.gadam analīze | 49 |
3.2. | Zīmolu satura kontentanalīze | 52 |
3.3. | Anketu analīze | 53 |
SECINĀJUMI | 57 | |
NOBEIGUMS | 61 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 63 | |
PIELIKUMI | 67 |
NOBEIGUMS
Bakalaura darbā paredzētie pētījuma uzdevumi ir izpildīti. Ir noskaidroti Latvijas zīmolu mērķu un vīziju pozicionējums, kas paredzēts „Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010. – 2015.gadam”. Latviju ka tūrisma galamērķi plānots popularizēt, izmantojot galvenokārt zīmolus „Live Riga” un „Best enjoyed slowly”,
kas pozicionē Rīgu ka strauja dzīves ritma pilsētu un Latviju – ka mierīgas atpūtas un
lēni baudāmu zemi. Ar anketēšanas palīdzību noskaidroti arī nepieciešamie aspekti
mērķauditorijas attieksme pret Latvijas tūrisma zīmoliem „Latvia – the land thet sings”, „You won`t belive it until you see it”, „Sounds like Latvia”, „Live Riga” un „Best enjoyed slowly”.
Arī darba mērķis - apzināt valsts zīmolvedības darbību tūrisma industrijā un noskaidrot jau esošo Latvijas tūrisma zīmolu atbilstību “Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010.-2015. gadam” izvirzītajiem mērķiem un vērtībām – ir sasniegts. Var secināt, ka liela mērā arī līdz šim izmantotie Latvijas tūrisma zīmoli ir pielāgojami iekļaušanai jaunajā stratēģijā. Tas pamatojams ar šādiem rādītājiem, kas fiksēti pēc pētījuma respondentu iepazīstināšanas ar Latvijas tūrisma zīmoliem:
• Vācija, kas „Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā 2010. – 2015.gadam” noteikta ka aigsti prioritārs Latvijas tūrisma produktu mērķa tirgus, kopumā ir pozitīva attieksme pret Latvijas tūrisma zimoliem un dominējoša interese apmeklēt Latviju brīvdienu ceļojumā.
• Respondentu vidū teorētiskā līmenī atsaucību guvis „Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010. – 2015.gadam” piedāvātais tūrisma produkts „Rīga+”, kas kā apskates objektus ietver gan Rigu, gan Latvijas lauku teritoriju.
• Pārliecinoši lielākā daļa respondentu uzskata, ka nepieciešamas vismaz trīs dienas, lai apskatītu Latvijā interesanto, kas sakrīt ar „Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijas 2010. – 2015.gadam” mērķi palielināt tūristu skaitu, kas
Latvijā uzturas trīs un vairāk dienas.
• Atbilstoši plānotajam „Latvijas tūrisma mārketinga stratēģija 2010. – 2015.gadam” ir respondentu novērtējums, ka Latvija kā galamērķis ir vissezonāls.…
Mērķis: stiprināt Latvijas tēlu un to popularizēt mērķa valstīs un auditorijās, paaugstinot Latvijas atpazīstamību, kā arī nodrošinot ilgtermiņa ieguvumus - ekonomisko izaugsmi, labākas diplomātiskās attiecības un sadarbību starptautiskajās organizācijās, lielākas sadarbības iespējas privātajam un publiskajam sektoram, iedzīvotāju labklājības, vienotības, pašcieņas un patriotisma pieaugumu.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
-
Latvijas tūrisma zīmoli: atpazīstamība un identitāte starptautiskā vidē
Diplomdarbs88 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai63
-
Tūrisma attīstība Ventspils pilsētā
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts! -
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai104
Novērtēts!