IEVADS
Uzņēmējdarbība ir savdabīga apstākļu un lietišķās aktivitātes pārzināšanas un kompetences māksla. Panākumi uzņēmējdarbībā balstās uz zināšanām un spējām strādāt ļoti mainīgā vidē, pieņemt lēmumus riska apstākļos. Kompānijas darbība ir saistīta ar apkārtējo vidi, ar citām juridiskām un fiziskām personām, Kompāniju tieši un netieši ietekmē valsts un pasaules ekonomiskās un politiskās tendences. Eiropas Savienības ietekmē ir mainījusies uzņēmēju attieksme pret darāmo- nākas pāriet uz brīvu tirgu, pieaug konkurence. Pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, dalībvalstu ekonomiskās robežas izzūd un ekonomikas attīstības tempi strauji palielinās.
Pētot ikviena uzņēmuma darbību parasti piesaista pats uzņēmums kā institūcija. Kas pakļaujas kaut kādas noteiktas uzņēmējdarbības principiem, likumdošanas normatīvajos aktos norādītajiem ierobežojumiem, kurā tiek veiktas kaut kādas darbības realizēti projekti. Bet, ja uzņēmuma darbība neatbilst sabiedrībā vispārpieņemtajiem kvalitātes standartiem, vainojams nav viss uzņēmums kopumā, bet gan atsevišķi darbinieki vai darbinieku grupas, kas nespēj pienācīgi veikt savus pienākumus.
Kvalifikācijas darba mērķis: izvērtēt cenas lomu pieprasījuma un piedāvājuma veidošanā no 2006. gada līdz 2008. gadam izmantojot vieno no VAS “Latvijas Pasts” pakalpojuma veidiem – sīkpakas.
Kvalifikācijas darbā tiek sniegta informācija par pakalpojuma būtību, nozīmi, specifiku, par pakalpojuma mārketingu un attīstības iespējam, par cenu un tās lomu pieprasījumu un piedāvājuma veidošanu.
Kvalifikācijas darbā apkopota informācija par uzņēmuma VAS “Latvijas Pasts” vēsturi, darbību, veikta SVID analīze, aprakstīta sīkpaku apstrādes tehnoloģija un izvērtēts sīkpaku apgrozījums.
Pasta pakalpojumu būtība ir nodrošināt un attīstīt komunikāciju starp cilvēkiem visā pasaulē. Pasta pakalpojumu tīklam un pasta pakalpojumiem ir liela nozīme citu ekonomikas sektoru efektīva darba nodrošināšanā un attīstībā nākotnē, kā arī pieaug pakalpojumu loma komercdarbības, kultūras, izglītības un sabiedrības attīstībā. Neskatoties uz milzīgo tehnoloģisko progresu, pasta tīkls joprojām ir lielākais un blīvākais pasaulē. Ļoti svarīga ir pasta pakalpojumu loma komunikāciju attīstībā, ne tikai informācijas apmaiņas jomā, bet arī sociālās vienotības saglabāšanā un nodrošināšanā.
Pasta pakalpojumu darbības vide pēdējo gadu laikā ir būtiski mainījusies, ņemot vērā starptautiskās ekonomiskās un sociālās vides izmaiņas un tehnoloģiju straujo attīstību. Mūsdienu pasta vidē, blakus tradicionālajiem pasta pakalpojumiem, ir attīstījušās plašas darbības jomas, ieskaitot loģistiku, finanšu pakalpojumus, uz informāciju tehnoloģijām balstītus pakalpojumus u.c.
Pasta pakalpojumus starpvalstu līmenī sniedz pamatojoties uz Pasaules Pasta Konvenciju, Pasaules Pasta Savienības Padomes direktīvām.
DARBĀ LIETOTI SAĪSINĀJUMI
PVAC – Paku un vērtssūtījumu apstrādes cehs
VŠC (L) – Vēstuļu šķirošanas cehs (Latvija)
EKS – Elektroniskā kases Sistēma
VAS – Valsts Akciju sabiedrība
AS – Akciju sabiedrība
1. Pakalpojuma un tā cenas raksturojums
1.1. Pakalpojumu būtība, nozīme un specifika
„Pakalpojums ir ekonomiskas darbības veids, kas sniedz kādu labumu un kas izpaužas darba, konsultāciju, vadīšanas prasme un tamlīdzīgā veidā.” 1
…