Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:483229
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2002.g. - 2003.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Ievads   
1.  Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums   
1.1.  Pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības   
1.2.  Pircēju motivāciju ietekmējošie faktori   
1.3.  Latvijas lielāko pārtikas mazumtirdzniecības tirgus dalībnieku vērtējums   
1.4.  Tirgus dalībnieku logotipu, lozungu un simbolikas raksturojums   
2.  SIA “Rimi Latvia” darbības analīze   
2.1.  SIA “Rimi Latvia” raksturojums   
2.2.  “Rimi” lielveikalu tīkla un hipermārketu “Maxi Rimi” izveidošana Latvijā   
2.3.  SIA “Rimi Latvia” finanšu rādītāju analīze   
3.  Latvijas hipermārketu darbības analīze   
3.1.  Hipermārketu sniegto pakalpojumu veidu vērtējums   
3.2.  Pakalpojumu analīze pēc mārketinga kompleksa elementiem   
3.3.  Hipermārketu reklāmu analīze presē   
  Secinājumi   
  Priekšlikumi   
  Kopsavilkums   
  Saīsinājumi   
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojums

Darba pirmajā nodaļā autors veic Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības nozares raksturojumu, izvērtējo statistikas datus par mazumtirdzniecības attīstību Latvijā, raksturojot pārtikas mazumtirdzniecības īpatnības, pircēju motivāciju ietekmējošos faktorus un izvērtējot informāciju par lielākajiem Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalu tīkliem. Vērtējumam tika izmantoti statistikas dati par mazumtirdzniecības nozares attīstību, ziņojumi par progressu Latvijas ilgtermiņa ekonomiskās stratēģijas īstenošanā, žurnālu “Tirgotājs” un “Supermārkets” publikācijas, ziņu aģentūras “BNS” preses relīzes, kā arī citi literatūras avoti, kas minēti izmantotās literatūras sarakstā un uz kuriem autore ir devusi atsauces.
Ekonomiskā izaugsme Latvijā jau vairākus gadus tiek vērtēta pozitīvi. 2000.gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,8 %, 2001.gadā par 7,7% un 2002.pārskata gadā iekšzemes kopprodukts pieauga par 6,1%. Aktivitātes ir palielinājušās gandrīz visās nozarēs, tomēr Latvijas pakalpojumu nozarēs var izcelt tirdzniecību, kas turpina strauji attīstīties, veidojot lielāko ieguldījumu iekšzemes kopprodukta pieaugumā. Tirdzniecības pieauguma tempi 2000.gadā - 8,2 %, 2001.gadā - 10,8%, 2002.gadā- 19,9%. Latvijā tirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir ļoti straujš kopš 1998.gada un tirdzniecības pieauguma temps vidēji ir 9 līdz 10% gadā [35;11].
Mazumtirdzniecības apgrozījums pēdējos gados ir pieaudzis straujāk nekā tirdzniecība kopumā, un laika posmā no 1997. līdz 2001. gadam tas palielinājās vidēji par 15,5% ik gadu [19;10]. Straujais mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums ir skaidrojams gan ar iedzīvotāju ienākumu pieaugumu, gan kreditēšanas un līzinga pakalpojumu attīstību, gan lielā mērā ar mazumtirdzniecības tīkla attīstību un aizvien lielākas preču daļas izplatīšanu caur mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Veikalu, stendu un kiosku skaits pēdējo piecu gadu laikā ir gandrīz divkāršojies. Tirdzniecības platība veikalos ir palielinājusies nedaudz vairāk par 60 procentiem.
Mazumtirdzniecības nozares attīstība ir atkarīga no vairākiem faktoriem, kas saistīti ar pircēju. Tos varētu iedalīt divās grupās: ekonomiskie faktori, kas ietekmē indivīda pirktspēju un izmaiņas patērētāju uzvedībā.
Indivīdu pirktspēja ir palielinājusies. 2001.gadā iedzīvotāju ienākumi palielinājušies par 6,1% salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Ņemot vērā inflācijas ietekmi, reālie ienākumi 2001.gadā faktiski ir palielinājušies par 3,5%. Pirktspēju ir palielinājuši arī kredītiestāžu izsniegtie aizdevumi fiziskām personām (kredīti, overdrafti, līzings u.c. aizdevumi), taču jāatceras, ka tādejādi nākotnes pirktspēja tiek pārcelta uz šodienu [22;10].

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Latvijas lielveikalu un hipermārketu stratēģijas analīze”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/483229

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties