Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,22 (15%)
Cena ar atlaidi*:
18,26
Pirkt
Identifikators:356898
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Darbā izmantotie saīsinājumi    5
  Ievads    6
1.  Tūrisma un pozicionēšanas teorētiskie aspekti    10
1.1.  Tūrisma vēsture, jēdziens un definīcija    10
1.2.  Tūrisma motīvi, mērķi un vietas tēls    13
1.3.  Tūrisma mārketings un politika    17
1.4.  Pozicionēšanas būtība un galamērķa pozicionēšana    22
2.  Latvijas tūrisma nozares analīze    29
2.1.  Latvijas tūrisma nozares attīstības radītāji 2005.-2009.gadā    29
2.2.  Tūrisma politika Latvijā    34
2.3.  Latvijas tūrisma nozares SVID analīze un mērķa tirgi    38
2.4.  Pētījuma par konkurētspējīgām identitātēm Latvijai apkopojums    41
2.5.  Latvijas tūrisma nozares ekspertu intervijas rezultāti    45
3.  Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas analīze    48
3.1.  Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas attīstība    48
3.2.  Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespēju piedāvājums    52
  Secinājumi un priekšlikumi    57
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    61
  Pielikumi    65
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Bakalaura darba temats ir: „Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un attīstība”.
Mūsdienu ekonomikā tūrisma nozare kļūst arvien nozīmīgāka. 21. gadsimta straujš, intensīvs un stresa pilns dzīves temps liek cilvēkiem arvien vairāk cienīt un vērtēt savu brīvo laiku un atpūtu. Tāpēc cilvēkiem rodas vēlēšanās doties ceļojumā uz kādu citu vietu. Arvien vairāk un vairāk pasaules iedzīvotāju iesaistās tūrisma braucienos. Pēc PTO datiem, 2009. gadā pasaulē tika reģistrēts 880 milj. ārzemju braucienu, kas ir par 346 milj. ārzemju braucienu vairāk nekā 1995. gadā. Var secināt, ka tūrisms kļuva par nozīmīgu pasaules saimniecības nozari.
Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē. Ienākošais tūrisms ir eksporta nozare, kuras attīstība labvēlīgi ietekmē valsts IKP un maksājumu bilanci, rosina ekonomisko darbību, veicina infrastruktūras attīstību un vides kvalitātes uzlabošanu.
Tūrisms ir vislielākā apkalpojošās sfēras nozare pasaulē, kurā ir nodarbināts aptuveni katrs desmitais strādājošais. Ienākošais un vietējais tūrisms rada jaunas darba vietas un novērš ar bezdarbu saistītās nelabvēlīgās sociālās parādības.
Ekonomiskās aktivitātes piesaista arvien vairāk tūristu, kuri, patērējot tūrisma produktu, veic reālu ieguldījumu valsts ekonomikas attīstībā.
Pasaules finanšu un ekonomiskā krīze negatīvi ietekmēja Latvijas ekonomiku. Tūrisms Latvijā ir uzskatāms par vienu no valsts ekonomiskās attīstības iespējām un pakalpojumu nozares prioritātēm, jo ir nozīmīgs eksporta ienākumu avots, kas sniedz ievērojamu pienesumu valsts IKP.
Tūrisma nozares nozīme Latvijas valsts tautsaimniecībā ir ievērojama. Ar tūrismu saistīto pakalpojumu eksports 2009. gada pirmajā pusgadā sasniedza 163,5 milj. LVL jeb 17,5% no kopējā pakalpojumu eksporta, kas bija 936,6 milj. LVL. Salīdzinājumā ar tādu pašu periodu 2008. gadā, kad ar tūrisma saistīto pakalpojumu eksports bija 152,7 milj. LVL, 2009. gadā ir vērojams pieaugums par 7,1%. Savukārt, tūrisma pakalpojumu īpatsvars kopējā preču un pakalpojumu eksportā (2603,1 milj. LVL) veidoja 6,3%.
Tātad tūrisma nozares attīstība ir ļoti svarīga no tautsaimniecības viedokļa. Lai tūrisma nozare labvēlīgi ietekmētu Latvijas ekonomisku situāciju, valstī ir jāpiesaista arvien vairāk ārzemju tūristu, kā arī jāmotivē vietējus iedzīvotājus ceļot valsts robežās. Latvijai ir jākļūst par augstas kvalitātes ceļojuma galamērķi – ceļojuma maršruta galapunktu, ar plašu un tūristu vēlmēm atbilstošu piedāvājumu.
Tomēr Latvijas kā ceļojuma galamērķa atpazīstamība ārvalstīs joprojām ir zema. Liela daļa Latvijas tūrisma produktu joprojām nav pietiekami atpazīstami. Vēl globalizācija un straujā nozares attīstība tūrisma galamērķiem liek meklēt arvien jaunas un radošas pieejas, lai palielinātu konkurētspēju un sasniegtu savus mērķus. Pēdējos gados arī Eiropas tūrisma nozarē ir ievērojami pastiprinājusies konkurence, kas nosaka nepieciešamību veikt efektīvu ceļojuma galamērķa pozicionēšanu tūrisma tirgū.
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšana nav vienkāršs uzdevums. Pozitīva Latvijas tūrisma tēla veidošana ārvalstīs, ir viens no valsts tūrisma politikas galvenajiem uzdevumiem. Tūrisma galamērķa tēlu veido gan dažādi valstī notiekošie procesi (politiskie, ekonomiskie utt.), gan vietējie iedzīvotāji (tradīcijas, vērtības, izturēšanās, sasniegumi utt.), gan tūrisma piedāvājums (tūristu piesaistes objekti, tūrisma un vispārējā infrastruktūra, kvalitāte utt.), gan tūrisma vietas priekšrocības (ģeogrāfiskā atrašanās vieta, ainava, dabas resursi, kultūrvēsturiskais mantojums utt.) un vājās puses (pakalpojumu kvalitāte, infrastruktūra utt.) attiecībā pret citiem tūrisma galamērķiem.
Organizācijas, kuras veicina tūrisma politiku valstī, līdz šim ir veikusi dažādas mārketinga aktivitātes ar mērķi popularizēt Latviju kā pievilcīgu tūrisma galamērķi, taču jāatzīst, ka tās pārsvarā bijušas īslaicīgas un kampaņveidīgas. Vienota tēla veidošanas procesu ietekmē arī sadrumstalotās nozares aktivitātes, kad katrs cenšas veidot atsevišķu sava uzņēmuma, pilsētas vai reģiona tēlu.
Šodien ir nepieciešams izveidot Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas stratēģiju, kas veicinātu Latvijas atpazīstamību starptautiskajā tūrisma tirgū, nodrošinātu ilgtermiņa pamatu turpmākajām valsts tūrisma mārketinga aktivitātēm un veidotu vienotu valsts tūrisma tēlu, kas piesaista ārvalstu tūristus un ko atbalsta Latvijas iedzīvotāji.
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas stratēģijai ir jākalpo kā vienojošam elementam publiskā un privātā sektora aktivitātēs veidojot vienotu mārketinga komunikāciju ārpus Latvijas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un attīstība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/356898

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties