SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
SECINĀJUMI
Darba autore izdarījusi secinājumus balstoties uz izstrādāto darba teorētisko un praktisko daļām izdarot šādus secinājumus:
1. Iepakojums jau vēsturiski ir veidojies kā preces neatņemama sastāvdaļa un mūsdienās tikai pieaudzis tā nozīmīgums.
2. Iepakojums ir IMK sastāvdaļa un kalpo kā saziņas līdzeklis komunikācijā ar patērētāju, un tam ir jābūt vienotam ar uzņēmuma imidžu, korporatīvo stilu.
3. Patērētājs pēc preces iepakojuma spriež par uzņēmumu kopumā, svarīgs ir gan produkta kvalitātes rādītājs, gan vizuālais noformējums, ko apliecina arī aptaujas rezultāti, kur 42 no 51 respondenta minējuši, ka svarīga produkta kvalitāte un kopā 40 atbildes sniegtas, ka svarīgs iepakojums un informācija uz iepakojuma.
4. Iepakojums nedrīkst būt pārsātināts ar grafiskajiem elementiem, tas traucē šo produktu pamanīt starp citiem līdzīgiem. Uz tā ir jābūt skaidri saprotamam un konkrētam logotipam, uzņēmuma nosaukumam, simbolam, krāsu salikumam un pēc nepieciešamības sauklim.
5. Pareizi dizainiski noformēts iepakojums veicina preču patēriņu, preču atpazīstamību un rada lojalitāti pret zīmolu un uzņēmuma ražotajiem produktiem kopumā. To apliecina arī respondentu atbildes, proti, no 51 respondenta 39 atbildējuši, ka iepakojums palīdz izdarīt izvēli produktu iegādē, un 43 respondenti minējuši, ka košs un dizaina ziņā interesants iepakojums piesaistītu to uzmanību.
6. AS „Rankas Piens” produkti ir kvalitatīvi, ko apliecina sertifikāti un Riga food godalgas, kā arī respondentu atbildes to starpā, kas lieto AS „Rankas piens” produktus to ir atzīmējuši. Proti, no 22 respondentiem17 to ir minējuši.
7. AS „Rankas piens” iepakojumiem ir atšķirīgs dizains, kas traucē uztvert to kā viena ražotāja produktus, tādējādi tas nevar atšķirties no citiem līdzīgiem produktiem, kuri ir uzņēmuma sīvākie konkurenti Latvijā, un līdz ar to tas nekalpo kā pilnvērtīgs IMK līdzeklis
…